Citaat van: John Wx op juni 20, 2012, 17:15:29
(h)eerlijk om bevlogen mensen te volgen met hun reis in sound 
thanx john

we doen nog wel een keer een luistersessie met een bak koffie.
Ondertussen op zolder.
Een paar 'gratis' tweaks uitgeprobeert.
Ik heb eerst een bewijs van goed gedrag gehaald bij de gemeente en een psychologische test gedaan om psycho-acoustische trekjes uit te sluiten en de audiofiele stemmetjes in mijn hoofd uit te bannen. Garantie tot aan de deur zei men.
Bi-amping
De Sony DA1200ES geeft de mogelijkheid om de front speakers te bi-ampen. Je gebruikt dan de rear back aanluitingen voor de HF en de main fronts voor je LF van je speakers. De LS was lang genoeg om doormidden te knippen en nog steeds fatsoenlijk bij de speakers te komen.
Nummertje uitgekozen van Marillion's Holidays in Eden en helemaal geluisterd. Wederom valt op dat het metaal van de cymbals vollop aanwezig en lekker fel spat bij de de aanslag. Helaas gaat dat ook gepaard met te veel grit, glare. Ik heb dit schoner gehoord en in betere proportie met de rest van het nummer. Bass en plaatsing zijn dik in orde. Warmte, daarvoor moet je verwarming gebruiken.
Bruggen eraf en de extra LS er aan met banaan stekkers, bi-amp aan, volume niet aan geweest, nummer opnieuw aan. hmmm, nog wat meer hoog lijkt het, daardoor hoor je beter dat het nog niet schoon is. De bass is nog strakker, minder vol, meer controle. Niet heel veel verschil, maar niet wenselijk verschil in deze set. De bruggen gaan er snel weer op.
Netkabel: Supra LoRad 2.5 met IeGo 24k gold-diepgevroren editie met sim-sa-la-bim! conectoren
Als het werkt voor de Graaf, waarom dan niet voor de Sony? Om te beginnen omdat de iec stekker aan de amp kant niet helemaal past. Blijft er maar zwak aan hangen. Wel enig succes sound wise. Het hoog verliest meteen wat glare en wordt schoner. Het licht er nog dik bovenop maar dat is nu minder storend. De warmte in het midden blijft uit. Leuk geprobeerd maar het is de investering niet echt waard (een kabel van 100 euro aan een amp van 150 iemand?)

uk versie
Silver cab IC van Qables

Alweer 4 jaar in mijn bezit. Deze IC's heb ik al 2 keer proberen te slijten aan vrienden. Ik vind het te smooth, te veel afkap in het hoog voor een IC. Beide vrienden vonden dat ook (toevallig ook buizen freaks). Dus ik zit ermee. tov van standaart inakustik koper IC is er redelijk wat bite uit het hoog. Dat is goed toch? Nee, want de glare, de onzuiverheid is er nog, alleen minder hard. Beetje een paardenmiddel en een die niet binnen de set past. (187 euri nieuw, heb ik er gelukkig nooit voor neergelegd)
Waarom niet gewoon de toonregeling?
Toonregeling werkt alleen als DSP aan staat op de Sony (dus geen analogue direct stand)en dan kun je het hoog wat terug draaien maar het feit dat je alle DSP toeters en bellen er weer tussen in doet, geeft nog meer onzuiverheid in het hoog.
Marantz DV-8300
Het marantz virus tiert welig in huize Zoldar. Maandag komt er een Marantz DV-8300 op bezoek.

Dankzij de format oorlog met blu-ray zijn deze spelers voor zeer redelijke prijzen op MP te vinden. Bijkomende bonus is SACD en DVD-Audio in stereo en muti-channel (voor als het weer gaat jeuken).