Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

jrm

cz79

African Blackwood of padoek blokjes onder de CD speleer en/of versterker in plaats van de eigen voetjes

jrm

Als nuchtere muziekliefhebber ben ik daar sceptisch over, maar het klinkt wel lekker bij je (referentie is dan wel je vorige speakers)....

JohnWx

Citaat van: cz79 op maart 20, 2012, 20:24:39
African Blackwood of padoek blokjes onder de CD speleer en/of versterker in plaats van de eigen voetjes

Vind het verschil zo klein dat ik geen moeite er voor doe en thuis was er geen verschil met de blokjes dus de ruimte doet ook veel of je wel of iets niet ervaart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

Citaat van: Marantz 81 op maart 19, 2012, 22:51:37
Hmm das wel apart ,is de db meter wel gekalibreerd  :-P

Veel dB meters zijn niet accuraat.

Meet het met een scope...zit je altijd goed.  byebye
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op maart 20, 2012, 20:24:39

mmm Djati mag ook.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/djatihout.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Die ken ik dan weer niet ik ken alleen de Ebben, Padoek of Blackwood versie

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op maart 21, 2012, 18:34:30
Die ken ik dan weer niet ik ken alleen de Ebben, Padoek of Blackwood versie

Als ik de verhalen zo lees ( auw wat een topic vervuiling mijn excuus hiervoor)
moet het hout een bepaalde dichtheid hebben.

De hout soorten die genoemd worden benaderen mekaar wel.

Ik heb nog 1.5 meter rondhout djati staan. Origineel uit Indonesie.
Van mijn vader minimaal 60 jaar oud.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op maart 22, 2012, 15:58:37
Als ik de verhalen zo lees ( auw wat een topic vervuiling mijn excuus hiervoor)
moet het hout een bepaalde dichtheid hebben.

De hout soorten die genoemd worden benaderen mekaar wel.

Ik heb nog 1.5 meter rondhout djati staan. Origineel uit Indonesie.
Van mijn vader minimaal 60 jaar oud.

groet Whisper

Als je het voordelig uitzaagt allemaal heb je een leuke upgrade voor iets in je set  :-)

cz79

Heb ik gedaan met dat Blackwood, ik heb een blakje gekocht van 25x4x4cm en daar blokjes uitgezaagd, heeft me 15 euro gekost inclusief verzenden en ik heb nog genoeg blokjes over

Zoldar

Jumpers van LS maken.
Goedkoop en simpel. Ik had nog wat Ls van de rol over (standaart) en nog van vd hul snowwhite.

Dit vervangt dan het, vemoedelijk,  verguld tin wat Triangle standaart tussen de hoog en laage aansluitingen stopt.

Maakt dat verschil? euh ja. Het is alsof de tweeter een turbo pilletje heeft gekregen en knarsetandent boven alles uit probeert te springen. Iets wat Triangle's nou niet echt nodig is. Met namen de verzilverde vd hull jumpers schieten het hoog door je schedel en maken een zooitje van je achtermuur.

alleen aan te raden als je echt meer transparantie en hoog wil hebben. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 21, 2012, 22:55:27
Jumpers van LS maken.
Goedkoop en simpel. Ik had nog wat Ls van de rol over (standaart) en nog van vd hul snowwhite.

Dit vervangt dan het, vemoedelijk,  verguld tin wat Triangle standaart tussen de hoog en laage aansluitingen stopt.

Maakt dat verschil? euh ja. Het is alsof de tweeter een turbo pilletje heeft gekregen en knarsetandent boven alles uit probeert te springen. Iets wat Triangle's nou niet echt nodig is. Met namen de verzilverde vd hull jumpers schieten het hoog door je schedel en maken een zooitje van je achtermuur.

alleen aan te raden als je echt meer transparantie en hoog wil hebben.

:-D mooi verwoord

turbo pilletje ?

zijn toch geen HAKKUHHH speakers nu

Zoldar

nee hoor. nergens last van.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden