Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd. In het week-end aangesloten met ondermeer AudioQuest Rocket 88 kabels en daarna het sublieme moment van de eerste tonen... ongelooflijk goed. Maar... bij nader toezien blijkt het rechtse "ambilight" van de CD-speler niet te branden! Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling. Een teleurstelling in het zo hoog geprezen Marantz. Als zij dit op deze manier zonder meer de deur laten uitgaan stel ik mij ernstige vragen bij hun QC-systeem. Sorry, maar het moest even van mijn hart. Johan.
Domper nopompom. Hopelijk gaat het snel opgelost worden :yes:.
Citaat van: Racoon op april 11, 2016, 18:39:11
Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd. In het week-end aangesloten met ondermeer AudioQuest Rocket 88 kabels en daarna het sublieme moment van de eerste tonen... ongelooflijk goed. Maar... bij nader toezien blijkt het rechtse "ambilight" van de CD-speler niet te branden! Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling. Een teleurstelling in het zo hoog geprezen Marantz. Als zij dit op deze manier zonder meer de deur laten uitgaan stel ik mij ernstige vragen bij hun QC-systeem. Sorry, maar het moest even van mijn hart. Johan.
Citaat van: Racoon op april 11, 2016, 18:39:11
Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd.
Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling.
Is het niet zo dat er bij een defect bij levering er meteen een omruiling moet plaatsvinden?
Het moet volgens mij niet zo zijn dat je moet wachten op een herstelling bij een gloednieuw apparaat frusty
Citaat van: Zep op april 11, 2016, 19:13:02
Is het niet zo dat er bij een defect bij levering er meteen een omruiling moet plaatsvinden?
Het moet volgens mij niet zo zijn dat je moet wachten op een herstelling bij een gloednieuw apparaat frusty
zou ik ook denken ...omruilen en done
Wow, dat zou geweldig zijn. Morgen meteen dealer bellen. Dank voor de tip!
Word gewoon binnen 8 dagen na aankoop omgeruild.
Hoi,
Gisteren meteen verkoper gemaild met klacht over de CD-speler.
Vandaag dealer gebeld. Verhaal over de SA-14S1 nog maar eens gedaan en reacties van dit forum gelijk meegegeven.
Antwoord dealer: "wij zullen uw probleem voorleggen aan de invoerder (B) van Marantz.
Reactie Marantz: stuur het toestel terug, wij zullen bekijken of het om een omwisseling gaat, dan wel om een herstelling. Vermoedelijke wachttijd: 3 à 4 weken. Wat een ontgoocheling! Johan is enigszins boos, kunnen jullie dit geloven? Groetjes.
Citaat van: Racoon op april 11, 2016, 18:39:11
Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd. In het week-end aangesloten met ondermeer AudioQuest Rocket 88 kabels en daarna het sublieme moment van de eerste tonen... ongelooflijk goed. Maar... bij nader toezien blijkt het rechtse "ambilight" van de CD-speler niet te branden! Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling. Een teleurstelling in het zo hoog geprezen Marantz. Als zij dit op deze manier zonder meer de deur laten uitgaan stel ik mij ernstige vragen bij hun QC-systeem. Sorry, maar het moest even van mijn hart. Johan.
johan,
ja dat heb ik al een hele tijd bij meerdere merken!. Die sa14S1 is een van hun top units en daar gaat het al mis. Wat dan van de gecompliceerde HT receivers? :O not good ! nonono
Jon
Gewoonweg bedroevend en eigenlijk schandalig. Als je niet beter kan, pak dan in godsnaam niet uit met zoveel bla bla bla. Sorry to say so, maar het is helaas wel de realiteit.
Niet accepteren en op je strepen gaan staan. Vantevoren wel ff goed checken hoe de consumentenwet in elkaar steekt, maar ik zou dit niet accepteren. Anders maar geld terug en gewoon bij H&C Hifi bestellen, houd je ws. nog wat centjes over ook byebye
Ik heb naar de verkoper zonet een e-mail verstuurd met mijn standpunt: nieuw toestel of geld terug. Ik hou jullie op de hoogte. Inmiddels dank voor elk luisterend oor en elke steun, thanks. Johan.
Citaat van: Racoon op april 12, 2016, 20:27:30
Ik heb naar de verkoper zonet een e-mail verstuurd met mijn standpunt: nieuw toestel of geld terug. Ik hou jullie op de hoogte. Inmiddels dank voor elk luisterend oor en elke steun, thanks. Johan.
GROOT gelijk !!!!!
Anders misschien even opzoeken als je iets vind over wettelijk omruilrecht in NL geeft je nog wat extra slagkracht mocht de verkoper nog wat moeilijk doen.
hier kan je miss al iets mee
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_nl.htm
" In de EU heeft u het recht om binnen 14 dagen dergelijke aankopen terug te sturen en uw geld terug te krijgen. U hoeft daarvoor geen reden te geven, u mag zich gewoon bedenken "
Of even opzoeken en een ombutsdienst ofzo contacteren
Misschien nog beter idee zoals pameijer zegt:
Geld terug en kopen H&C Hifi.
Wat ben je met een verkoper/winkel die eigenlijk al niet zen best doet om de klant tevreden te stellen ?
Ver vandaan blijven :-)
VEEL SUCCES !!!!
Kom duidelijk voor jouw rechten op (die moet je dan wel helder hebben) maar let wel op de toon, daar kom je vaak het verste mee is mijn ervaring ("hard op de inhoud, zacht op de vorm").
... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.
O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.
Beste R., je hoeft jou verder niets aan te trekken van mijn zienswijze hoor. Het betreft slechts mijn mening, een mening. Ik hoop echt voor je dat je snel tot een goede oplossing komt :yes:.
Citaat van: Racoon op april 13, 2016, 07:37:50
O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.
Citaat van: xander32 op april 13, 2016, 06:47:09
... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.
Klopt helemaal, precies hetzelfde als ik al eens heb aangegeven.
Citaat van: Racoon op april 13, 2016, 07:37:50
O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.
Ik heb je nog even een PM gestuurd met hoe een DOA normaal door Marantz word behandeld.
Citaat van: xander32 op april 13, 2016, 06:47:09
... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.
ja klopt Ik weet van oude medewerkers van fodor en correct dat marantz wel eens problemen heeft gehad met hun Amerikaanse sockets in de versterkers.
we moeten hopen dat dit soort problemen netjes worden opgelost!.
Krijg ook stilaan de indruk dat het berg af gaat met de Marantz kwaliteit.
Bij mijn PM11s3 weigert het blauwe led lampje van "tone" soms dienst.
Na een paar dagen doet ie het terug en daarna weer niet meer. frusty frusty frusty frusty frusty
Sedert een 4 tal dagen geeft de blauwe LED in de tone toets geen teken van leven meer. violent1
Ik gebruik deze functie wel niet maar als het erop zit moet het werken. De 11 zo meteen eens aan een inspectie onderwerpen! :wink:
Door de jaren heen is er natuurlijk veel meer elektronica bij gekomen, o.a. ledjes, bijzonder irritant als dit lampje niet meer werkt maar zolang de functie niet defect is zal het waarschijnlijk een kwestie van ledje wisselen zijn.
Ik zie ook vaak vrij nieuwe auto's die een niet gering bedrag gekost hebben met een defecte koplamp of achterlicht, dan denk ik;"o, dat is snel zou eigenlijk niet mogen". Maar ja het gebeurt.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het verhaal met de cd-speler afgelopen is?
Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.
(http://myalbum.com/photo/Fys1eRO1ZS9u/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/rhkouZU6Sqze/360.jpg)
Citaat van: AkTeVox op mei 04, 2016, 18:37:24
Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.
(http://myalbum.com/photo/Fys1eRO1ZS9u/360.jpg)
(http://myalbum.com/photo/rhkouZU6Sqze/360.jpg)
das toch niet typisch Marantz :wink:
Zulke en wel ergere voorbeelden heb ik van andere merken...
Ik had vorige jaar een splinternieuwe Devialet 200 gekocht... zat een los schroefje (wat nergens thuis hoorde) los te rammelen in de kast... (geeft vertrouwen als je een machine van bijna 7000,00 koopt)
McIntosh gehad binnen 100uur defect (bleek een ontwerp fout...) moest deel van de voeding vervangen worden... toestel van bijna 9000 euro.. (je neemt aan dat ze ze goed testen voordat ze de markt op gaan)
Krell verschillende gehad met onder bemeten componenten in de voeding.. laten we niet alleen Marantz afvallen :roll:
Citaat van: hchifi.nl op mei 04, 2016, 19:21:10
das toch niet typisch Marantz :wink:
Zulke en wel ergere voorbeelden heb ik van andere merken...
Ik had vorige jaar een splinternieuwe Devialet 200 gekocht... zat een los schroefje (wat nergens thuis hoorde) los te rammelen in de kast... (geeft vertrouwen als je een machine van bijna 7000,00 koopt)
McIntosh gehad binnen 100uur defect (bleek een ontwerp fout...) moest deel van de voeding vervangen worden... toestel van bijna 9000 euro.. (je neemt aan dat ze ze goed testen voordat ze de markt op gaan)
Krell verschillende gehad met onder bemeten componenten in de voeding.. laten we niet alleen Marantz afvallen :roll:
:gp: notworthy
Citaat van: AkTeVox op mei 04, 2016, 18:37:24
Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.
In ieder geval weer een flinke meevaller.
Citaat van: Cornelis1921 op mei 05, 2016, 14:19:57
:gp: notworthy
Hierin volg ik jullie toch niet echt, mijn ervaring is echter anders.
De meest voorkomende problemen na een paar jaartjes is .... inderdaad slechte soldeerpunten.
We weten dat Marantz vrij zuinig was/is met tin en dit is nog steeds niet anders.
Denk dat
@HAL9000 en andere techniekers dit kunnen bevestigen. :wink:
Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard.
is belachelijk dat bij HET top model sa-cd speler gewoon losse bindingen inzitten. Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver :O :O :roll: HLP
Citaat van: HAL9000 op mei 06, 2016, 15:34:03
Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard.
is belachelijk dat bij HET top model sa-cd speler gewoon losse bindingen inzitten. Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver :O :O :roll: HLP
Daar mag ik niet aandenken met die AV7701, Doe geen oog meer dicht. :-D :-D :-D :-D :-D
Citaat van: HAL9000 op mei 06, 2016, 15:34:03
Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard.
is belachelijk dat bij HET top model sa-cd speler gewoon losse bindingen inzitten. Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver :O :O :roll: HLP
Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.
De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)
wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?
Het is echt niet alleen Marantz hoor, zelfs bij de exotische merken (met bijhorend prijskaartje) zal er echt wel eens iets mis gaan. Mijn dure Denon sacd-speler (in mijn ogen dan) las binnen 14 dagen geen cd meer uit, even terug geweest en daarna alweer bijna 7 jaar feilloos spelen, is dit dan een slechte speler of is Denon dan een slecht merk. Ik ben van mening dat dit niet zo is.
Citaat van: hchifi.nl op mei 06, 2016, 19:42:48
Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.
De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)
wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?
Beste H&C
http://advance-acoustic.com/fr/ (http://advance-acoustic.com/fr/)
Ben ik erg fan van. Nieuwe Buizen Versterkers van China, Op zich prima gebouwd, je kan hele mooie buizen upgrades kopen. Denon vind ik nog altijd heel goed. Yamaha (niet mijn merk) maar ook erg goed gemaakt tegenwoordig weer klassieke Units gekomen. Dit is maar een kleine greep, als je echt een audio liefhebber bent zijn er ook nog genoeg Europees en USA product dat prima gebouwd is. En met een paar goede speakers naar gehoor wens kan je eigenlijk elke versterker erop aansluiten heb ik gemerkt.
Ik vind Marantz te massa product geworden, het presenteert zich als een 1 euro maar is maar 25cent waard!.
Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2016, 20:13:06
Beste H&C
http://advance-acoustic.com/fr/ (http://advance-acoustic.com/fr/)
Ben ik erg fan van. Nieuwe Buizen Versterkers van China, Op zich prima gebouwd, je kan hele mooie buizen upgrades kopen. Denon vind ik nog altijd heel goed. Yamaha (niet mijn merk) maar ook erg goed gemaakt tegenwoordig weer klassieke Units gekomen. Dit is maar een kleine greep, als je echt een audio liefhebber bent zijn er ook nog genoeg Europees en USA product dat prima gebouwd is. En met een paar goede speakers naar gehoor wens kan je eigenlijk elke versterker erop aansluiten heb ik gemerkt.
Ik vind Marantz te massa product geworden, het presenteert zich als een 1 euro maar is maar 25cent waard!.
Vraag me oprecht af welke criteria jij hanteert bij het beoordelen welk merk nu wel of niet goed is.
Zou je daar iets over kunnen zeggen?....... ben ik erg nieuwsgierig naar.
Als je zoals Hal9000 deze spulletjes bijna dagelijks hersteld weet je wel het kaf van het koren te scheiden.
Een criteria punt zou bv de betrouwbaarheid kunnen zijn ook na 10 & 15 jaar!
Dit wil ik nog eens zijn bij de huidige AV/MM/SR bakken. Zoals een SR14 worden ze zeker niet meer gebouwd!
Citaat van: AkTeVox op mei 08, 2016, 17:43:29
Een criteria punt zou bv de betrouwbaarheid kunnen zijn ook na 10 & 15 jaar!
Lijkt me ook een criteria, maar een merk als Advance Acoustic bestaat nog niet zo lang toch?
Dus aan welke kenmerken nog meer kun je zeggen dat je kwaliteit in handen hebt?
Hoeveel componenten er van een merk in omloop zijn, lijkt mij ook een voorname waarde. Je kan wel "veel" defecte componenten van een x-merk aangeboden krijgen, maar wat is het marktaandeel van betreffende merk ...
Citaat van: xander32 op mei 08, 2016, 20:43:01
Hoeveel componenten er van een merk in omloop zijn, lijkt mij ook een voorname waarde. Je kan wel "veel" defecte componenten van een x-merk aangeboden krijgen, maar wat is het marktaandeel van betreffende merk ...
Lijkt me ook, die verhoudingen worden niet echt gemeten volgens mij. Kun je zonder cijfers weinig zinnigs over zeggen, wel is het aannemelijk dat er bij een grote productie ook meer defect zal optreden door procesfouten.
Maar zou je van de gebruikte componenten op zich kunnen inschatten dat er een langere levensduur kan worden verwacht?. Of andere zaken? Ik vraag het me af.
Citaat van: Zep op mei 08, 2016, 22:05:00
Lijkt me ook, die verhoudingen worden niet echt gemeten volgens mij. Kun je zonder cijfers weinig zinnigs over zeggen, wel is het aannemelijk dat er bij een grote productie ook meer defect zal optreden door procesfouten.
Maar zou je van de gebruikte componenten op zich kunnen inschatten dat er een langere levensduur kan worden verwacht?. Of andere zaken? Ik vraag het me af.
Dat is nou het mooie van een Meridian 861, volledig modulair opgebouwd. Behalve de voeding kan er eigenlijk niets stuk gaan aan die PC kaarten en gaat er eentje wel stuk koop je die bewuste kaart drukt hem er in en hij is weer als nieuw. Mijn 861 heeft onlangs een nieuwe voeding gekregen en kan weer jaren mee.
Dit zijn foto's van een 800 die ik eerder had maar de 861 is precies zo opgebouwd.
(http://myalbum.com/photo/OmVbfrZriMPY/800.jpg)
(http://myalbum.com/photo/9F7KDwMXVSAu/800.jpg)
Citaat van: WimPeu op mei 09, 2016, 08:36:32
Dat is nou het mooie van een Meridian 861, volledig modulair opgebouwd. Behalve de voeding kan er eigenlijk niets stuk gaan aan die PC kaarten en gaat er eentje wel stuk koop je die bewuste kaart drukt hem er in en hij is weer als nieuw. Mijn 861 heeft onlangs een nieuwe voeding gekregen en kan weer jaren mee.
Dit is idd heel bijzonder met die kaarten, echt heel ander concept van een versterker :yes:
Ik knutsel mijn pc's altijd zelf in elkaar, geeft wel een fijn gevoel omdat je zelf alles kan vervangen....heel apart dat je dat ook met een versterker kan doen. Zal alleen ander prijskaartje aan vast hangen :wink:
Citaat van: Zep op mei 09, 2016, 09:32:34
Dit is idd heel bijzonder met die kaarten, echt heel ander concept van een versterker :yes:
Ik knutsel mijn pc's altijd zelf in elkaar, geeft wel een fijn gevoel omdat je zelf alles kan vervangen....heel apart dat je dat ook met een versterker kan doen. Zal alleen ander prijskaartje aan vast hangen :wink:
Heb je vier PM11s3 voor.
Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2016, 20:13:06
Beste H&C
http://advance-acoustic.com/fr/ (http://advance-acoustic.com/fr/)
Ben ik erg fan van. Nieuwe Buizen Versterkers van China, Op zich prima gebouwd, je kan hele mooie buizen upgrades kopen. Denon vind ik nog altijd heel goed. Yamaha (niet mijn merk) maar ook erg goed gemaakt tegenwoordig weer klassieke Units gekomen. Dit is maar een kleine greep, als je echt een audio liefhebber bent zijn er ook nog genoeg Europees en USA product dat prima gebouwd is. En met een paar goede speakers naar gehoor wens kan je eigenlijk elke versterker erop aansluiten heb ik gemerkt.
Ik vind Marantz te massa product geworden, het presenteert zich als een 1 euro maar is maar 25cent waard!.
Wij verschillen duidelijk van mening :-D
Advance Acoustic juist de deur uit gedaan omdat de kwaliteit me niet aansprak en ook klankmatig vond ik het niet goed. (ik heb het een jaar of 5 gehad)
Marantz is inderdaad een veel geziene naam maar de kwaliteit vind ik niet slechter dan de concurrentie in diezelfde prijsklasse... in veel gevallen zelfs beter.
Marcel hier in volg ik jou. Een maand of 8 geleden zag ik in de Mediamarkt een flinke Advance Acoustic versterker staan met grote wappers. Ziet er op het eerste zicht heel fraai uit. Van dicht bij is het plastic fantastic, kon hem vooraan echt met 1 vinger optillen. Over het geluid kan ik niks zeggen daar het ding niet aangesloten was. Het valt me toch steeds meer op dat er vrij recente AA's 2de hands worden aangeboden.
Wiens brood men vreet ..... .nou ja vul het zelf maar in :roll:
Citaat van: hchifi.nl op mei 06, 2016, 19:42:48
Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.
De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)
wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?
Wat is jouw gemiddelde ervaring met de kwaliteit van de Marantz Range-lijn, Marcel?
Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2016, 14:59:33
Wat is jouw gemiddelde ervaring met de kwaliteit van de Marantz Range-lijn, Marcel?
De bouwkwaliteit is gewoon zeer goed... zoals gezegd er is zelden uitval in de premium lijn.
Ook ken ik weinig andere merken die net zo fraai zijn afgewerkt als de Premium series van Marantz
(als je in dezelfde prijsklasse kijkt)
Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt, bij overige merken moet je toch snel het dubbele bedrag neerleggen of een product wat er zo goed uitziet als de huidige 11 serie. Even de NA11 daargelaten, dit zou voor dit geld een aanzienlijk betere app/bediening moeten hebben. Hier laat Marantz wel een steek vallen.
Maar voor het geluid niks dan lof een topper en de laatste versie van de app is ook gewoon goed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citaat van: Zep op mei 09, 2016, 09:32:34
Dit is idd heel bijzonder met die kaarten, echt heel ander concept van een versterker :yes:
Ik knutsel mijn pc's altijd zelf in elkaar, geeft wel een fijn gevoel omdat je zelf alles kan vervangen....heel apart dat je dat ook met een versterker kan doen. Zal alleen ander prijskaartje aan vast hangen :wink:
Dit is geen eindversterker natuurlijk maar een pre.
P.S. Marcel, ik vroeg eigenlijk naar jouw ervaringen met de Marantz Range-series? Sorry. notworthy
Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2016, 09:36:44
P.S. Marcel, ik vroeg eigenlijk naar jouw ervaringen met de Marantz Range-series? Sorry. notworthy
als je kijkt naar de gewone stereo componenten is het gewoon prima in orde
Zeker de betaalbare cd spelers van Marantz presteren altijd bovengemiddeld goed.
de versterkers uit de Range series heb ik audiotechnisch nooit zo spannend gevonden
maar dat kan ook niet echt in deze prijsklasse...
Zoals gezegd vind ik de nieuwe HD-AMP1 het beter doen dan een PM8005 etc
dat apparaat heeft me echt verrast :-)
Dank je, Marcel. notworthy byebye