SA-14S1SE

Gestart door Racoon, april 11, 2016, 18:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Brutus

Het is echt niet alleen Marantz hoor, zelfs bij de exotische merken (met bijhorend prijskaartje) zal er echt wel eens iets mis gaan. Mijn dure Denon sacd-speler (in mijn ogen dan) las binnen 14 dagen geen cd meer uit, even terug geweest en daarna alweer bijna 7 jaar feilloos spelen, is dit dan een slechte speler of is Denon dan een slecht merk. Ik ben van mening dat dit niet zo is.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

HAL9000

Citaat van: hchifi.nl op mei 06, 2016, 19:42:48
Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.

De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)

wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?

Beste H&C

http://advance-acoustic.com/fr/
Ben ik erg fan van.   Nieuwe Buizen Versterkers van China, Op zich prima gebouwd, je kan hele mooie buizen upgrades kopen.   Denon vind ik nog altijd heel goed.  Yamaha (niet mijn merk) maar ook erg goed gemaakt tegenwoordig weer klassieke Units gekomen.  Dit is maar een kleine greep, als je echt een audio liefhebber bent zijn er ook nog genoeg Europees en USA product dat prima gebouwd is.  En met een paar goede speakers naar gehoor wens kan je eigenlijk elke versterker erop aansluiten heb ik gemerkt.

Ik vind Marantz te massa product geworden, het presenteert zich als een 1 euro maar is maar 25cent waard!.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zep

Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2016, 20:13:06
Beste H&C

Ben ik erg fan van.   Nieuwe Buizen Versterkers van China, Op zich prima gebouwd, je kan hele mooie buizen upgrades kopen.   Denon vind ik nog altijd heel goed.  Yamaha (niet mijn merk) maar ook erg goed gemaakt tegenwoordig weer klassieke Units gekomen.  Dit is maar een kleine greep, als je echt een audio liefhebber bent zijn er ook nog genoeg Europees en USA product dat prima gebouwd is.  En met een paar goede speakers naar gehoor wens kan je eigenlijk elke versterker erop aansluiten heb ik gemerkt.

Ik vind Marantz te massa product geworden, het presenteert zich als een 1 euro maar is maar 25cent waard!.

Vraag me oprecht af welke criteria jij hanteert bij het beoordelen welk merk nu wel of niet goed is.
Zou je daar iets over kunnen zeggen?....... ben ik erg nieuwsgierig naar.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AkTeVox

Als je zoals Hal9000 deze spulletjes bijna dagelijks hersteld weet je wel het kaf van het koren te scheiden.
Een criteria punt zou bv de betrouwbaarheid kunnen zijn ook na 10 & 15 jaar! 
Dit wil ik nog eens zijn bij de huidige AV/MM/SR bakken. Zoals een SR14 worden ze zeker niet meer gebouwd!

Zep

Citaat van: AkTeVox op mei 08, 2016, 17:43:29
Een criteria punt zou bv de betrouwbaarheid kunnen zijn ook na 10 & 15 jaar! 

Lijkt me ook een criteria, maar een merk als Advance Acoustic bestaat nog niet zo lang toch?
Dus aan welke kenmerken nog meer kun je zeggen dat je kwaliteit in handen hebt?

xander32

Hoeveel componenten er van een merk in omloop zijn, lijkt mij ook een voorname waarde. Je kan wel "veel" defecte componenten van een x-merk aangeboden krijgen, maar wat is het marktaandeel van betreffende merk ...

Zep

Citaat van: xander32 op mei 08, 2016, 20:43:01
Hoeveel componenten er van een merk in omloop zijn, lijkt mij ook een voorname waarde. Je kan wel "veel" defecte componenten van een x-merk aangeboden krijgen, maar wat is het marktaandeel van betreffende merk ...

Lijkt me ook, die verhoudingen worden niet echt gemeten volgens mij. Kun je zonder cijfers weinig zinnigs over zeggen, wel is het aannemelijk dat er bij een grote productie ook meer defect zal optreden door procesfouten.
Maar zou je van de gebruikte componenten op zich kunnen inschatten dat er een langere levensduur kan worden verwacht?. Of andere zaken? Ik vraag het me af.

WimPeu

Citaat van: Zep op mei 08, 2016, 22:05:00
Lijkt me ook, die verhoudingen worden niet echt gemeten volgens mij. Kun je zonder cijfers weinig zinnigs over zeggen, wel is het aannemelijk dat er bij een grote productie ook meer defect zal optreden door procesfouten.
Maar zou je van de gebruikte componenten op zich kunnen inschatten dat er een langere levensduur kan worden verwacht?. Of andere zaken? Ik vraag het me af.

Dat is nou het mooie van een Meridian 861, volledig modulair opgebouwd. Behalve de voeding kan er eigenlijk niets stuk gaan aan die PC kaarten en gaat er eentje wel stuk koop je die bewuste kaart drukt hem er in en hij is weer als nieuw. Mijn 861 heeft onlangs een nieuwe voeding gekregen en kan weer jaren mee.

Dit zijn foto's van een 800 die ik eerder had maar de 861 is precies zo opgebouwd.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Citaat van: WimPeu op mei 09, 2016, 08:36:32
Dat is nou het mooie van een Meridian 861, volledig modulair opgebouwd. Behalve de voeding kan er eigenlijk niets stuk gaan aan die PC kaarten en gaat er eentje wel stuk koop je die bewuste kaart drukt hem er in en hij is weer als nieuw. Mijn 861 heeft onlangs een nieuwe voeding gekregen en kan weer jaren mee.

Dit is idd heel bijzonder met die kaarten, echt heel ander concept van een versterker  :yes:
Ik knutsel mijn pc's altijd zelf in elkaar, geeft wel een fijn gevoel omdat je zelf alles kan vervangen....heel apart dat je dat ook met een versterker kan doen. Zal alleen ander prijskaartje aan vast hangen  :wink:

AkTeVox

Citaat van: Zep op mei 09, 2016, 09:32:34
Dit is idd heel bijzonder met die kaarten, echt heel ander concept van een versterker  :yes:
Ik knutsel mijn pc's altijd zelf in elkaar, geeft wel een fijn gevoel omdat je zelf alles kan vervangen....heel apart dat je dat ook met een versterker kan doen. Zal alleen ander prijskaartje aan vast hangen :wink:

Heb je vier PM11s3 voor.

hchifi.nl

Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2016, 20:13:06
Beste H&C

Wij verschillen duidelijk van mening  :-D
Advance Acoustic juist de deur uit gedaan omdat de kwaliteit me niet aansprak en ook klankmatig vond ik het niet goed. (ik heb het een jaar of 5 gehad)

Marantz is inderdaad een veel geziene naam maar de kwaliteit vind ik niet slechter dan de concurrentie in diezelfde prijsklasse... in veel gevallen zelfs beter.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

AkTeVox

Marcel hier in volg ik jou. Een maand of 8 geleden zag ik in de Mediamarkt een flinke Advance Acoustic versterker staan met grote wappers. Ziet er op het eerste zicht heel fraai uit. Van dicht bij is het plastic fantastic, kon hem vooraan echt met 1 vinger optillen. Over het geluid kan ik niks zeggen daar het ding niet aangesloten was. Het valt me toch steeds meer op dat er vrij recente AA's 2de hands worden aangeboden.

TurboMarco

Wiens brood men vreet ..... .nou ja vul het zelf maar in  :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Cornelis1921

Citaat van: hchifi.nl op mei 06, 2016, 19:42:48
Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.

De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)

wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?

Wat is jouw gemiddelde ervaring met de kwaliteit van de Marantz Range-lijn, Marcel?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hchifi.nl

Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2016, 14:59:33
Wat is jouw gemiddelde ervaring met de kwaliteit van de Marantz Range-lijn, Marcel?

De bouwkwaliteit is gewoon zeer goed... zoals gezegd er is zelden uitval in de premium lijn.
Ook ken ik weinig andere merken die net zo fraai zijn afgewerkt als de Premium series van Marantz
(als je in dezelfde prijsklasse kijkt)

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515