SA-14S1SE

Gestart door Racoon, april 11, 2016, 18:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Racoon

Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd. In het week-end aangesloten met ondermeer AudioQuest Rocket 88 kabels en daarna het sublieme moment van de eerste tonen... ongelooflijk goed. Maar... bij nader toezien blijkt het rechtse "ambilight" van de CD-speler niet te branden! Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling. Een teleurstelling in het zo hoog geprezen Marantz. Als zij dit op deze manier zonder meer de deur laten uitgaan stel ik mij ernstige vragen bij hun QC-systeem. Sorry, maar het moest even van mijn hart. Johan.

xander32

Domper  nopompom. Hopelijk gaat het snel opgelost worden  :yes:.

Citaat van: Racoon op april 11, 2016, 18:39:11
Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd. In het week-end aangesloten met ondermeer AudioQuest Rocket 88 kabels en daarna het sublieme moment van de eerste tonen... ongelooflijk goed. Maar... bij nader toezien blijkt het rechtse "ambilight" van de CD-speler niet te branden! Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling. Een teleurstelling in het zo hoog geprezen Marantz. Als zij dit op deze manier zonder meer de deur laten uitgaan stel ik mij ernstige vragen bij hun QC-systeem. Sorry, maar het moest even van mijn hart. Johan.

Zep

Vrijdag werd mijn nieuwe set PM-11S3 / SA-14S1SE geleverd.
Zal hem weer enige tijd moeten missen voor herstelling.

Is het niet zo dat er bij een defect bij levering er meteen een omruiling moet plaatsvinden?
Het moet volgens mij niet zo zijn dat je moet wachten op een herstelling bij een gloednieuw apparaat  frusty
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bramdg

Citaat van: Zep op april 11, 2016, 19:13:02
Is het niet zo dat er bij een defect bij levering er meteen een omruiling moet plaatsvinden?
Het moet volgens mij niet zo zijn dat je moet wachten op een herstelling bij een gloednieuw apparaat  frusty

zou ik ook denken ...omruilen en done
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Racoon

Wow, dat zou geweldig zijn. Morgen meteen dealer bellen. Dank voor de tip!

hchifi.nl

Word gewoon binnen 8 dagen na aankoop omgeruild.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Racoon

Hoi,
Gisteren meteen verkoper gemaild met klacht over de CD-speler.
Vandaag dealer gebeld. Verhaal over de SA-14S1 nog maar eens gedaan en reacties van dit forum gelijk meegegeven.
Antwoord dealer: "wij zullen uw probleem voorleggen aan de invoerder (B) van Marantz.
Reactie Marantz: stuur het toestel terug, wij zullen bekijken of het om een omwisseling gaat, dan wel om een herstelling. Vermoedelijke wachttijd: 3 à 4 weken. Wat een ontgoocheling! Johan is enigszins boos, kunnen jullie dit geloven? Groetjes.

HAL9000

johan,

ja dat heb ik al een hele tijd bij meerdere merken!.  Die sa14S1 is een van hun top units en daar gaat het al mis. Wat dan van de gecompliceerde HT receivers?  :O   not good !  nonono

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Racoon

Gewoonweg bedroevend en eigenlijk schandalig. Als je niet beter kan, pak dan in godsnaam niet uit met zoveel bla bla bla. Sorry to say so, maar het is helaas wel de realiteit.

pameijer

Niet accepteren en op je strepen gaan staan. Vantevoren wel ff goed checken hoe de consumentenwet in elkaar steekt, maar ik zou dit niet accepteren. Anders maar geld terug en gewoon bij H&C Hifi bestellen, houd je ws. nog wat centjes over ook  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Racoon

Ik heb naar de verkoper zonet een e-mail verstuurd met mijn standpunt: nieuw toestel of geld terug. Ik hou jullie op de hoogte. Inmiddels dank voor elk luisterend oor en elke steun, thanks. Johan.

bramdg

Citaat van: Racoon op april 12, 2016, 20:27:30
Ik heb naar de verkoper zonet een e-mail verstuurd met mijn standpunt: nieuw toestel of geld terug. Ik hou jullie op de hoogte. Inmiddels dank voor elk luisterend oor en elke steun, thanks. Johan.

GROOT gelijk !!!!!
Anders misschien even opzoeken als je iets vind over wettelijk omruilrecht in NL geeft je nog wat extra slagkracht mocht de verkoper nog wat moeilijk doen.
hier kan je miss al iets mee
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_nl.htm

" In de EU heeft u het recht om binnen 14 dagen dergelijke aankopen terug te sturen en uw geld terug te krijgen. U hoeft daarvoor geen reden te geven, u mag zich gewoon bedenken "

Of even opzoeken en een ombutsdienst ofzo contacteren

Misschien nog beter idee zoals pameijer zegt:
Geld terug en kopen H&C Hifi.

Wat ben je met een verkoper/winkel die eigenlijk al niet zen best doet om de klant tevreden te stellen ?
Ver vandaan blijven :-)

VEEL SUCCES !!!!

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Kom duidelijk voor jouw rechten op (die moet je dan wel helder hebben) maar let wel op de toon, daar kom je vaak het verste mee is mijn ervaring ("hard op de inhoud, zacht op de vorm").

xander32

... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.

Racoon

O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.