SA-14S1SE

Gestart door Racoon, april 11, 2016, 18:39:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Beste R., je hoeft jou verder niets aan te trekken van mijn zienswijze hoor. Het betreft slechts mijn mening, een mening. Ik hoop echt voor je dat je snel tot een goede oplossing komt :yes:.

Citaat van: Racoon op april 13, 2016, 07:37:50
O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op april 13, 2016, 06:47:09
... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.

Klopt helemaal, precies hetzelfde als ik al eens heb aangegeven.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

hchifi.nl

Citaat van: Racoon op april 13, 2016, 07:37:50
O.K. boodschap begrepen. Thanks anyway, bye.

Ik heb je nog even een PM gestuurd met hoe een DOA normaal door Marantz word behandeld.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

HAL9000

Citaat van: xander32 op april 13, 2016, 06:47:09
... enne, voordat er weer een discussie start over de Marantz kwaliteit; hetgeen m.i. ook bijdraagt aan de beeldvorming is dat in het nabije verleden, het tijdperk zonder fora, deze casussen vast en zeker ook met regelmaat voorkwamen, maar die werden in stilte, zonder de omgeving er bij te betrekken, opgelost. Tegenwoordig heeft een ieder internet en weet de weg te vinden naar fora, al is het vaak enkel om even ongenoegen te uiten en/of het "gelijk" proberen te halen. Of dat nou echt een positieve bijdrage levert aan het uiteindelijke oplossen van een probleem, vraag ik mij af. M.i. gaat het vooral om een stuk communicatie tussen koper en verkoper.

ja klopt  Ik weet van oude medewerkers van fodor en correct dat  marantz wel eens problemen heeft gehad met  hun Amerikaanse sockets  in de versterkers. 

we moeten hopen dat dit soort problemen netjes worden opgelost!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AkTeVox

#19
Krijg ook stilaan de indruk dat het berg af gaat met de Marantz kwaliteit.
Bij mijn PM11s3 weigert het blauwe led lampje van "tone" soms dienst.
Na een paar dagen doet ie het terug en daarna weer niet meer.   frusty frusty frusty frusty frusty

AkTeVox

Sedert een 4 tal dagen geeft de blauwe LED in de tone toets geen teken van leven meer.  violent1
Ik gebruik deze functie wel niet maar als het erop zit moet het werken. De 11 zo meteen eens aan een inspectie onderwerpen!  :wink:

Brutus

Door de jaren heen is er natuurlijk veel meer elektronica bij gekomen, o.a. ledjes, bijzonder irritant als dit lampje niet meer werkt maar zolang de functie niet defect is zal het waarschijnlijk een kwestie van ledje wisselen zijn.

Ik zie ook vaak vrij nieuwe auto's die een niet gering bedrag gekost hebben met een defecte koplamp of achterlicht, dan denk ik;"o, dat is snel zou eigenlijk niet mogen". Maar ja het gebeurt.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het verhaal met de cd-speler afgelopen is?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.







hchifi.nl

Citaat van: AkTeVox op mei 04, 2016, 18:37:24
Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.






das toch niet typisch Marantz  :wink:

Zulke en wel ergere voorbeelden heb ik van andere merken...

Ik had vorige jaar een splinternieuwe Devialet 200 gekocht... zat een los schroefje (wat nergens thuis hoorde) los te rammelen in de kast... (geeft vertrouwen als je een machine van bijna 7000,00 koopt)

McIntosh gehad binnen 100uur defect (bleek een ontwerp fout...) moest deel van de voeding vervangen worden... toestel van bijna 9000 euro.. (je neemt aan dat ze ze goed testen voordat ze de markt op gaan)

Krell verschillende gehad met onder bemeten componenten in de voeding.. laten we niet alleen Marantz afvallen  :roll:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Cornelis1921

Citaat van: hchifi.nl op mei 04, 2016, 19:21:10

das toch niet typisch Marantz  :wink:

Zulke en wel ergere voorbeelden heb ik van andere merken...

Ik had vorige jaar een splinternieuwe Devialet 200 gekocht... zat een los schroefje (wat nergens thuis hoorde) los te rammelen in de kast... (geeft vertrouwen als je een machine van bijna 7000,00 koopt)

McIntosh gehad binnen 100uur defect (bleek een ontwerp fout...) moest deel van de voeding vervangen worden... toestel van bijna 9000 euro.. (je neemt aan dat ze ze goed testen voordat ze de markt op gaan)

Krell verschillende gehad met onder bemeten componenten in de voeding.. laten we niet alleen Marantz afvallen  :roll:
:gp: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Citaat van: AkTeVox op mei 04, 2016, 18:37:24
Damn, typische Marantz ! Het probleem was een brakke soldering aan één van de LED pootjes.


In ieder geval weer een flinke meevaller.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op mei 05, 2016, 14:19:57
:gp: notworthy

Hierin volg ik jullie toch niet echt, mijn ervaring is echter anders.
De meest voorkomende problemen na een paar jaartjes is ....  inderdaad slechte soldeerpunten.
We weten dat Marantz vrij zuinig was/is met tin en dit is nog steeds niet anders.
Denk dat @HAL9000 en andere techniekers dit kunnen bevestigen.  :wink: 

HAL9000

Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard. 
is  belachelijk dat  bij HET  top model  sa-cd speler  gewoon losse bindingen inzitten.  Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver  :O :O  :roll:  HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AkTeVox

Citaat van: HAL9000 op mei 06, 2016, 15:34:03
Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard. 
is  belachelijk dat  bij HET  top model  sa-cd speler  gewoon losse bindingen inzitten.  Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver :O :O  :roll:  HLP

Daar mag ik niet aandenken met die AV7701, Doe geen oog meer dicht.  :-D :-D :-D :-D :-D

hchifi.nl

Citaat van: HAL9000 op mei 06, 2016, 15:34:03
Wel Typisch marantz, het is je zuur verdiende geld eigenlijk niet waard. 
is  belachelijk dat  bij HET  top model  sa-cd speler  gewoon losse bindingen inzitten.  Wat dan als ik duizende bindingen heb in een HT receiver  :O :O  :roll:  HLP

Ik verkoop denk ik 1 PM11s3 in de 1-1,5 week en dat al bijna 4 jaar.
ik denk dat ik er misschien 2 heb gehad met een klein defect..
Premium series komen zelden terug voor reparatie.

De oudere series 11 en ook 15 zie ik zelden defect. (gelukkig)

wat zou je zuur verdiende geld dan wel waard zijn volgens jou ?
 
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515