Speaker kabels en bananenstekkers

Gestart door pm-80, november 24, 2011, 14:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Als je kabels zo snel oxideren zou je wat aan de isolatie van je huis moeten doen, daar heb ik echt nog nooit last van gehad.

xander32

Citaat van: marvin op februari 18, 2012, 14:34:34
Als je kabels zo snel oxideren zou je wat aan de isolatie van je huis moeten doen, daar heb ik echt nog nooit last van gehad.
Jij behoort vast tot die jeugd welke dag en nacht de thermostaat op minimaal 24 graden heeft staan 8-).

Marvin

Nee hoor, ik ben van de generatie 'extra trui'...

still life

Citaat van: marvin op februari 18, 2012, 14:43:29
Nee hoor, ik ben van de generatie 'extra trui'...

maar, met gouwe kabels..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32


Marvin

Maar even serieus, wie heeft er regelmatig oxidatie aan z'n kabels?
Nog wat; Wie controleerd dat, laten we zeggen, wekelijks/maandelijks?

Al zou ik het willen, ik heb gewoon geen oxidatie.

xander32

Citaat van: marvin op februari 18, 2012, 14:50:26
Maar even serieus, wie heeft er regelmatig oxidatie aan z'n kabels?
Nog wat; Wie controleerd dat, laten we zeggen, wekelijks/maandelijks?

Al zou ik het willen, ik heb gewoon geen oxidatie.
Hier idem :yes:. Tenminste, niet voor mij zichtbaar.

Marvin

Mooi,
ik ga m'n spreekspoelen even opwarmen.  :-)

Paul

Citaat van: marvin op februari 18, 2012, 14:50:26
Maar even serieus, wie heeft er regelmatig oxidatie aan z'n kabels?
Nog wat; Wie controleerd dat, laten we zeggen, wekelijks/maandelijks?

Al zou ik het willen, ik heb gewoon geen oxidatie.
Neem mijn kabels ieder half jaar mee als ik voor controle naar de tandarts ga.
Eventuele oxidatie wordt verwijderd zo ook verharding van de kabel wat met tandsteen is te vergelijken wat door frequentie manipulatie wordt veroorzaakt.
Met een 3 sterrenpolis en de nwe tariefen valt dit bij de declaratie niet op en heb ik weer een zuiver geluid voor minstens 6 maanden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Ben toch bang dat m'n eigen risico het bedrag van de kabels niet waard zal zijn.  :-D

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Citaat van: xander32 op februari 18, 2012, 14:13:13
Verzilverde kabels hebben de neiging om het hoog aan te zetten, ik heb zelf daarop ook nog geen uitzonderingen gehoord :no:.

Echter, mijn ervaring is dat massief zilveren kabels (dat massief betreft uiteraard de aders) klinken zeer open, zeer gedetailleerd en geven het geluid zelfs een lichte hint warmte mee :yes:.

Dat is exact ook mijn idee, ik heb nu puur zilver (solid core) en dat bevalt me uitstekend.

Oxidatie aan de kabels zou je kunnen zien aan de dofheid van het gestripte stukje kabel, dus waar je het koper daardwerkelijk ziet, als je banaanstekkers gebruikt gaat het oxideren iets minder snl maar als je kaal koper gebruikt om op je luidsprekers aan te sluiten dan kan het zijn dat na verloop van tijd het koper dof wordt en dat is dan de oxidatie, ik had dat ooit hier naar een 1.5 jaar pas, even opnieuw strippen en dan ben je weer ready-to-go!

lo

Als je blanke draad gebruikt nooit de kabel met je blote handen "twisten" maar bijv. met dunne handschoenen of een zakdoek in de hand. Hierdoor zal oxidatie langer uitblijven.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Goeie tip, je handen zijn inderdaad altijd wat vettig en dat zal het oxidatieproces kunnen versnellen

lo

Citaat van: cz79 op februari 18, 2012, 20:19:49
Goeie tip, je handen zijn inderdaad altijd wat vettig en dat zal het oxidatieproces kunnen versnellen

Eerder wat vochtig en "zoutig" wat idd dat proces aan de gang brengt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.