iPod reparatie - service - TOP & GOEDKOOP - meet & greet

Gestart door Leonneke, maart 19, 2008, 01:50:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonneke

Marantzers;

Ik kan me zo voorstellen dat er onder "ons" meerderen zijn die een iPod bezitten. Welk type is in deze niet relevant.

Wat wel belangrijk is, is het volgende. In de loop van de tijd ( 500 uren ) is de batterij van je iPod echt helemaal op. Zo ook in mijn geval. Ik bezit een iPod Mini en na 3 jaren was het helemaal gedaan met de batterij.
Dus ik netjes contact opnemen met een service-point van Apple. Ik mocht de iPod komen brengen en ik zou een vervangende iPod krijgen met een nieuwe batterij  :? :-o :?

Dit was de eerste schok die ik te verwerken kreeg. De 2e schok was echter een megaklapper.
Het zou me slechts VIJFENNEGENTIG EURO gaan kosten.
Da's ongeveer het bedrag voor een compleet nieuwe Nano of Shuffle.

Ik zoeken, internet, kwam terecht bij ISN. Ipod Service Nederland. Dit bedrijf bleek vlak bij mij in de buurt te zitten.
Prachtige site, maar ik besloot erheen te rijden. Hoogeloon, Hoofdstraat 18 A.
Mooie vrijstaande woning. Deur open en ik kreeg direct een hand van Etienne Manders. Kom binnen. Hartelijke ontvangst. Ik mocht direct mee naar de bovenetage. Zeer strak en netjes ingerichte bedrijfsruimte.
Ik overhandigde mijn iPod Mini en vertelde mijn verhaal. Een lach verscheen op de mond van Etienne.

Vakkundig werd de Mini opengemaakt. Niet echt simpel, zoals sommigen je willen doen geloven. Speciaal gereedschapje. Rekening houden met plastic lipjes. 4 ringetjes die met aardig wat kracht uit hun borg moeten worden gehaald. Nieuwe batterij erin. Heel lastig weer dicht te maken. Al deze handelingen werden uitgevoerd op een speciaal luchtkussentje. De iPod werd behandeld alsof het een pasgeboren baby betrof.

Controle van de iPod in het service-menu. Bleek er ook "op" of "in" te zitten. Lader bleek nog goed te zijn.
Clickweel werd overigens ook uitgenomen en schoongemaakt.

Ik kreeg een zeer, zeer complete uitleg. Ik kreeg verder een rondleiding door de zaak. Grote laden vol met originele Apple producten. Douanecontrolepapieren. Toestemmingspapieren van Apple. Verzekeringen in verband met garantie op de reparatie en ga zo maar door.

Alle onderdelen van alle modellen iPod zeer ruim op voorraad. Uitsluitend originele spullen. Alles, maar dan ook echt alles. Vanaf de eerste generatie tot nu toe.

Kosten voor de batterij 12,95 inclusief BTW.  Vervanging 12,50 Euro.  Totaal 25 Euro afgerond......
Clickweel onderzocht op schade. Ik zweer het jullie.  EEN VAKMAN ............. hello
Kent alle ins & outs van elke iPod. Geeft zeer goede adviezen wat wel en wat niet te doen. Weet precies welke modellen gemakkelijk te repareren zijn en welke niet.  Hele GOEDE en schappelijke prijzen.
Zeg maar gerust LAGE prijzen. Zeer complete site met alle prijzen uitgewerkt. TOP. HB
Geen geklooi met zwaardere batterijen die eigenlijk niet passen. Alles origineel. Met toestemming van Apple.

Bovendien levert Etienne ook gebruikte modellen met nieuwe batterijen. Ook vorige generaties, nog compleet nieuw en stukken goedkoper dan weleer. Als laatste liet Etienne me een aantal voorbeeldjes zien van iPods die door Apple waren gerepareerd in China. Bleek al heel snel dat men daar in China iets minder zorgvuldig omgaat met deze reparaties. Bepaalde onderdeeltjes ( stootrubbertjes harde schijf ) bleken niet te zijn ingezet.
Afgebroken lipjes werden ook met wat korreltjes zout genomen.

Kortom. Bij Apple betaal je jezelf letterlijk helemaal scheel en de reparaties blijken niet altijd even goed uitgevoerd te worden. Wat mij betreft een sticky en een 10 met een griffel voor ISN.

www.ipod-service.nl  of www.ipod-reparatie.nl en voor belgie www.ipodreparatie.be

Kortom een hele sterke aanrader. Deze man verdient een sticky...........
Groetjes Leonneke .  . ...

vielzweck

Kan dit indirect beamen.  :yes:

Vriend van mij, in bezit van verschillende van die 'I' dingen voor zijn gehele gezin stak net zo'n enthousiast verhaal af jij.

Soms vind je van die vakmannen(vrouwen)  :yes:

Het marantzforum kent er ook een (op het gebied van marantzreperaties) (netnummer 010)  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op maart 19, 2008, 10:39:47

Het marantzforum kent er ook een (op het gebied van marantzreperaties) (netnummer 010)  :wink:

Hee dat netnummer heb ik ook.  :-D :schater: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

MadVillain

gisteren een klant in de winkel enorm blij gemaakt met deze ipod service.
Want hij (en ook ik) vond het belachelijk wat apple vraagt voor de reparatie van de nano.

Leonneke

Citaat van: MadVillain op april 05, 2008, 16:09:06gisteren een klant in de winkel enorm blij gemaakt met deze ipod service. Want hij (en ook ik) vond het belachelijk wat apple vraagt voor de reparatie van de nano.

Leuk man......  Trouwens, over de Nano gesproken.
Ik kocht 2 weken geleden een iPod Nano via deze service voor 59 Euro.
Nieuwe batterij en nieuw moederbordje. Kastje totaal zonder krassen. Mijn vrouwtje superblij en ik ook. Helaas zijn al die Nanootjes weer verkocht ........

Het is inderdaad ronduit belachelijk wat Apple met de service doet.
Maar goed, dat heeft in ieder geval 1 wijze Nederlander doen besluiten om een goede service aan te bieden.
Groetjes Leonneke .  . ...

MadVillain

Wat ik zelfs heb begrepen is dat apple maar 90 dagen garantie op zijn mp3 spelers geeft.....
Erg triest, hoe mooi hun spul ook is. Of je moet dir dure applecare erbij pakken..

Leonneke

Citaat van: MadVillain op april 06, 2008, 23:29:26
Wat ik zelfs heb begrepen is dat apple maar 90 dagen garantie op zijn mp3 spelers geeft.....
Erg triest, hoe mooi hun spul ook is. Of je moet dir dure applecare erbij pakken..

Ja klopt ..........  Maar die Apple Care, da's nou echt een smerig en doordacht Aplle trucje.

Etienne, de jongen van iPod-service, kan je precies de volgende dingen vertellen:

- wanneer een batterij het begeeft
- wanneer een harde schijf er de brui aan geeft
- wanneer het moederbordje problemen op gaat leveren
- wanneer en waarom het "clickweel" vervelend gaat doen
- wanneer en waarom de aansluitingen gaan haperen ( koptelefoon en usb )
- wanneer de HOLD functie begint te haperen.

En jawel hoor. Apple Care blijft 3 jaar duren ( maximaal ). ..
Alle genoemde problemen gaan precies daarna spelen.  Vreemd. Gemeen en smerig als je het mij vraagt. En maar dokken voor die zogenaamde service.
De gemiddelde iPod levert de eerste 3 jaren echt geen problemen op. Daarna dus wel.
Allemaal zaken die redelijk eenvoudig te repareren zijn. Maar die bij Apple echt de hoofdprijs kosten.

Zou toch van de gekke zijn dat je elke 3 jaren een nieuwe Pod moet gaan aanschaffen.
Kunnen echt wel 6 - 7 jaren meegaan, mits hier en daar een kleine reparatie.
Zo zie je maar ............... 
Groetjes Leonneke .  . ...