Set van Gerard

Gestart door gerard, februari 08, 2009, 21:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Mijn huidige set bestaat uit:

versterker:           Rega Mira 3
tuner:                 Rega Radio 3
dvd/sacd speler:   Marantz DV6600vM
luidsprekers:         Monitor Audio RS6
luidsprekerkabels:  NordOst Flatline Gold
interlinks:             NordOst Reddawn en een aantal zelfbouw interlinks
netkabel:             Zelfbouw 1,5 mm2
hoofdtelefoon:      Vivanco FMH 7780 (draadloos)
tv:                      Protech  4:3  70cm


Mijn slaapkamerset (mijn "oude" set) is van JVC en zelfbouw speakers van Visaton. Foto's volgen nog.


Tot zo'n 3 jaar geleden heb ik altijd een stereo set gehad, maar ja je wil eens wat anders...

Toen maar een nieuwe surroundreceiver(sr4600) en dvd/sacd speler (dv6600vm) gekocht, leuk voor films enzo.
Ook nieuwe MA RS6 speakers en een gebruikt setje infinity surroundspeakers gekocht.
Maar ja, het stereo geluid vond ik toch wel wat minder, het was net of werd het hoog èn laag benadrukt waardoor ik het geluid vermoeiend begon te vinden. De infinity's pasten qua geluid niet echt bij de MA RS6.
Zo'n half jaar geleden de sr4600 en de satelieten van infinity verkocht.

De rega stereo versterker en tuner geven een veel evenwichtiger geluid; Geen knallende bassen en pingelende hooge detail's maar een voller geluid en een beetje rustiger in het hoog. Je hoort alles maar niets springt eruit; ik luister nu naar muziek, en niet naar detail's. Gewoon een vloeiende relaxte sound.

Verbeterpunten:  een platte tv en een aparte cd-speler (of losse dac met de dv6600vm)






en hier nog met de sr4600

en de infinity tss-750
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

bramdg

Heel mooie set & opstelling in de living  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:

Moet heerlijk zijn deze "vloeiende relaxte sound" waar te nemen   :roll:

en wat een mooie speakers  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

mooie speakers zeg :kwijl:

ja best een moeilijke keuze he , ik had eest home cinema van yamaha verkocht ,jaar stereo gedraaid ,maar als ik dan muziek dvd,s of films ging kijken  nopompom toen weer stereo verkocht ,en een heel nieuwe set gekocht moet zeggen dat die sr5002 het best goed doet in stereo in pure direct ,maar ja zoals je hetzelf al omschreef klinkt het toch niet zo klanktechnisch als een stereo set bij mij valt het in de hoge tonen wel mee het verschil meer in defenitie van lage tonen basgitaren enzo ,maar met dvd,s echt super  :yes:

veel relaxt :mrgreen: luisterplezier  :-)

groeten Arjan

gerard

Citaat van: bramdg op februari 08, 2009, 22:09:38

Moet heerlijk zijn deze "vloeiende relaxte sound" waar te nemen   :roll:


:-D :-D 't is ook maar een omschrijving hè  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

bramdg

Citaat van: gerard op februari 08, 2009, 22:48:07
:-D :-D 't is ook maar een omschrijving hè  :wink:

Dit ruikt wel heel erg naar de perfece beschrijving van hoe "het" moet klinken  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

gerard

Citaat van: bramdg op februari 08, 2009, 22:53:49
Dit ruikt wel heel erg naar de perfece beschrijving van hoe "het" moet klinken  :yes:

Klinkt "het" bij jou dan niet zo  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

bramdg

"Het" Klinkt momenteel wel erg goed hoor hij bij mij  :-D

.....maar verlang wel naar het moment dat men speakers beter opgesteld gaan staan (als we ergens nog dit jaar verhuizen naar onze nieuwe woonst)  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

dan klink "Het" zeker wel weer een stapje dichter naar jouw omschrijving  :schater:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Jantje

Zeer mooi spul, prachtige speakers qua klank én uiterlijk! Zou het alleen niet nog beter klinken wanneer je de speakers dichter bij elkaar zet? Het lijkt alsof ze redelijk ver uit elkaar staan.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

gerard

Citaat van: Jantje op februari 08, 2009, 23:23:02
Zeer mooi spul, prachtige speakers qua klank én uiterlijk! Zou het alleen niet nog beter klinken wanneer je de speakers dichter bij elkaar zet? Het lijkt alsof ze redelijk ver uit elkaar staan.

:-) Je hoort mij niet klagen.

Qua afstand heb je gelijk, ze staan nu zo'n 4,2 meter hartafstand uitelkaar, dat is in principe wat te ver. Dichter bij elkaar is waarschijnlijk wel beter, maar in de huidige situatie met de tv en de grote ramen een beetje lastig te realiseren.
Door te experimenteren met de afstand tot de achter- en zijmuren en te varieren met indraaien ben ik toch zeer tevreden met het behaalde resultaat.

De bedoeling is wel dat er nog een platte tv komt, dan gaan we de indeling van de woonkamer waarschijnlijk ook een kwart draaien (tv aan de muur) de speakers komen dan wel op ongeveer 2,5 meter uit elkaar te staan.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Interesante installatie heb je .


Groeten  EDWIN  B

Totofan

Ook weer een mooie set, en mooie speakers trouwens
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Mooie strakke set. Ook veel goeds over Rega gehoord (eigenlijk gelezen :-D). Als de klank net zo mooi als de 'looks' is dan zit dat wel snor!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Citaat van: WimPeu op februari 09, 2009, 18:48:11
Mooie strakke set. Ook veel goeds over Rega gehoord (eigenlijk gelezen :-D). Als de klank net zo mooi als de 'looks' is dan zit dat wel snor!! :yes:

:yes:  8-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: WimPeu op februari 09, 2009, 18:48:11
Mooie strakke set. Ook veel goeds over Rega gehoord (eigenlijk gelezen :-D). Als de klank net zo mooi als de 'looks' is dan zit dat wel snor!! :yes:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een rega set gehoord heb, maar dat is zeker bijzonder te noemen. Een heel ander geluid dan Marantz. Rega heeft toch een ietwat romantische klank, wat zeker met klassieke muziek, en muziek met kleine bezettingen erg mooi kan klinken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude