de set van Helspie (starter)

Gestart door Helspie, november 22, 2013, 19:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helspie

Hoi,
Zal me misschien eerst even voorstellen.
Ik ben 33jaar, een echte vlaming en al jaren veel interesse in Hifi.
20 jaar geleden een set van pioneer (of was het kenwood?) op mijn kamer gehad, en daar jaren gelukkig mee geweest. Steeds muziekliefhebber geweest, maar het is er nooit van gekomen om een degelijke set te kopen. Regelmatig in winkels wel gaan luisteren, maar nooit de aankoop kunnen doen...
Maar nu zou ik er toch graag eens aan beginnen.  hello hello hello
Mijn startbudget is 500€, en zou graag 2de hands starten (nieuw zou het wel moeilijk worden met dit budget :-P)
Later kan ik dan wel verder bouwen...
Muziek keuze varieert enorm, van Foo Fighters over David Bowie, van Tori Amos en Tracy Chapman over Florence and the Machine, enz...

Zo heb ik nu een set op het oog, PM7000 met de CD en ST6000. (+-250€, is dat redelijke prijs?) CD en ST moeten niet echt, want wil me vooral op Vinyl richten, eventueel digitaal om de iTunes bib leeg te spelen, maar dit kan later ook nog...
Ik zou hier nog een platenspeler van Marantz willen op aansluiten (eentje die ik gratis kan bekomen van een kennis.) Als speakers twijfel ik nog tussen Dali of B&W, moet een leuke vloerstaander vinden binnen mijn budget (bv. dali suite 1.7 voor 230€ of B&W DM309 voor dezelfde prijs)
Ben in verschillende winkels al wezen luisten naar de Dali's en die dragen toch vaak mijn voorkeur weg.

Mijn luisterruimte (woonkamer) meet 6m op 4m. Massieve parket, grote hoekzetel en grote zware gordijnen. Heb 4 jaar geleden zelfs een aparte lijn voor de hifi voorzien in mijn stroomvoorziening, bij de opmaak van de plannen van ons huis. Heb nu dus 3 stekkers speciaal voor de hifi-set. (Heb ooit gelezen dat dit de kwaliteit kan verbeteren  :?)

Tips, suggesties, ideeën allemaal welkom, want hier moet binnenkort dus wel een mooie hifi set staan hé! :yes: HB

WilliamB

Welkom op het forum, en succes met het samenstellen van je SET.

Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welcome, veel lees en postplezier hier  :yes:.
Enne, wij zijn hier dol op plaatjes bij de praatjes :wink:.

Marantz 81

Welkom hier  :-) leuk verhaal

Dali suite 1.7 is een mooie en goed klinkende speaker  :-) geen zware versterker nodig en omdat ze niet zo heel diep gaan redelijk makkelijk te plaatsen  8-)  misschien nog wat van de prijs af goed inspecteren beluisteren en halen die dingen  :yes:

Na de Speakers is de versterker belangrijkste schakel in je set , evenals een goed bron en plaatsing van de speakers

PM7000 is natuurlijk een prima versterker maar ook de jongste niet meer en div onderdelen slijten in de versterker vooral condensatoren

Ik zou deze de voorkeur geven http://link.marktplaats.nl/741580716

100%Marantz

Citaat van: xander32 op november 22, 2013, 22:03:46
Welcome, veel lees en postplezier hier  :yes:.
Enne, wij zijn hier dol op plaatjes bij de praatjes :wink:.

Moeilijk om plaatjes te nemen zonder set  :-D :-D

marantz, what else?

100%Marantz

Welkom op het forum en veel plezier in je zoektocht.

Wat bedoel je met een echte vlaming, zijn er die niet echt zijn? Hoe zien die eruit?  :-D :-D
marantz, what else?

xander32

Citaat van: 100%Marantz op november 22, 2013, 22:49:47
Moeilijk om plaatjes te nemen zonder set  :-D :-D
Jij begrijpt mij niet  :no: ... ik heb nog nooit een echte Vlaming gezien!


:-D

100%Marantz

Citaat van: xander32 op november 22, 2013, 22:56:31
Jij begrijpt mij niet  :no:


:-D

Wat bedoel je dan, wil je plaatjes van zijn zoektocht?
marantz, what else?

Helspie

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2013, 22:41:07
Welkom hier  :-) leuk verhaal

Dali suite 1.7 is een mooie en goed klinkende speaker  :-) geen zware versterker nodig en omdat ze niet zo heel diep gaan redelijk makkelijk te plaatsen  8-)  misschien nog wat van de prijs af goed inspecteren beluisteren en halen die dingen  :yes:

Na de Speakers is de versterker belangrijkste schakel in je set , evenals een goed bron en plaatsing van de speakers

PM7000 is natuurlijk een prima versterker maar ook de jongste niet meer en div onderdelen slijten in de versterker vooral condensatoren

Ik zou deze de voorkeur geven http://link.marktplaats.nl/741580716

Bedankt voor de tip!  :-D
heb onmiddellijk mailtje gestuurd...

en misschien komen die Dali's ook wel in orde... zodra ik iets heb plaats ik plaatjes hoor!
Maar om de liefhebbers te triggeren, hier moet binnen enkele tijd leuke set staan... hello

Marantz 81

Met speakers is het vooral wat jezelf mooi vindt klinken

In een winkel kun je goed indruk opdoen van klank eigenschappen per merk ,hoe het thuis uitpakt met je acoustiek zal moeten blijken niet dat ze dan totaal anders zullen klinken maar een woonkamer is geen studio  :wink: gezien de foto zou ik ook geen grotere speakers nemen als de Dali,s 1.7

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 22, 2013, 23:02:19
Bedankt voor de tip!  :-D
heb onmiddellijk mailtje gestuurd...

en misschien komen die Dali's ook wel in orde... zodra ik iets heb plaats ik plaatjes hoor!
Maar om de liefhebbers te triggeren, hier moet binnen enkele tijd leuke set staan... hello


Zag wel dat de Belg Wim Helsen had geboden :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie


100%Marantz

Ok, blijkbaar een echte minderheid.


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cornelis1921

 pompom hello Helske, Van Harte Welkom hier!
Een budget van €500,00 is voor tweedehands Marantz set met speakers niet erg veel, maar het moet te doen zijn. Doch bedenk dat het e.e.a. (de PM) ook misschien een servicebeurtje nodig heeft.
I.i.g. veel (luister)plezier en wij zien u hier graag terug terug met boeiende verhalen en schone plaatjes. :-D
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *