marantz pm 16 of pm14 of ????

Gestart door franss, december 30, 2012, 21:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SpeedTriple op januari 04, 2013, 21:26:08
Morgen m'n PM-17 MKII inruilen voor een PM-11; beide "versterken" ze alleen maar,  maar dat doet de een toch heel anders dan de andere.
Vorige week m'n CD-17 MKII ingeruild voor een SA-11. Ook hier gaat een vergelijkbare stelling "CD speler (DA converter) zet alleen maar een digitaal signaal om naar een analoge" eveneens niet op. Het kwaliteitsverschil in weergave is letterlijk enorm!!  pompom pompom

suggestie maar dat mag gelukkig  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: SpeedTriple op januari 04, 2013, 21:26:08
Morgen m'n PM-17 MKII inruilen voor een PM-11; beide "versterken" ze alleen maar,  maar dat doet de een toch heel anders dan de andere.
Vorige week m'n CD-17 MKII ingeruild voor een SA-11. Ook hier gaat een vergelijkbare stelling "CD speler (DA converter) zet alleen maar een digitaal signaal om naar een analoge" eveneens niet op. Het kwaliteitsverschil in weergave is letterlijk enorm!!  pompom pompom
Er zijn ook nog andere 'deskundigen' op dit forum SpeedTriple...  clown1  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: franss op januari 03, 2013, 11:19:30
Vandaag de pm 16 aangesloten en ik moet zeggen een perfecte match met mijn linn speakers even een paar cd´s beluisterd en ik hoor instrumenten die ik hiervoor nooit gehoord heb.
In de loop van de jaren toch wel wat versterkers gehad, eigenlijk speelde ik altijd met yamaha tussendoor arcam gehad en altijd op zoek geweest  dat het beter kon, eerlijk gezegt is marantz nooit mijn eerste keus geweest.
Maar het tegendeel blijkt, ik kan mijn cd collectie weer eens een nieuwe impuls geven.

groet Frans



Andere Frans?


http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=30125.msg1428969;topicseen#new
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 stupid Dit record kan allen maar door John Wx geëvenaard worden, doch valt ook door hem moeilijk te verbeteren.  clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

franss

Inderdaad kort van kunnen genieten, Prachtige sound was er erg blij mee totdat de versterker geplaatst moest worden in de kast, je raad het al onmogelijk door de diepte van de versterker deuren van de kast niet meer dicht te krijgen.
Vrouwlief unhappy moeten we niet hebben kortom deze prachtige amp terug in de verkoop.

Groet Frans

Cornelis1921

#20
Citaat van: franss op januari 04, 2013, 22:40:01
Inderdaad kort van kunnen genieten, Prachtige sound was er erg blij mee totdat de versterker geplaatst moest worden in de kast, je raad het al onmogelijk door de diepte van de versterker deuren van de kast niet meer dicht te krijgen.
Vrouwlief unhappy moeten we niet hebben kortom deze prachtige amp terug in de verkoop.

Groet Frans
Frans, je kunt toch i.p.v. de versterker ook gewoon je eega verkopen?  clown1  byebye Cor.
P.S. Ik ben al sinds heugenis single, dus neem mij niet al te serieus.  :evil:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SpeedTriple

Citaat van: John Wx op januari 04, 2013, 21:45:25
suggestie maar dat mag gelukkig  8-)

Uiteraard suggestie. Ik heb geen elektronica achtergrond, en wordt dus niet gehinderd door "enige kennis".  clown1
Ik weet echter wel wat ik hoor. En het verschil hoor je binnen enkele seconden....  Zelfs m'n vriendin (en die heeft helemaal niets met audio) is blij verrast.

Misschien zit er toch wel verschil in "de wijze waarop" iets wordt versterkt en/of omgezet. Je weet wel, afwijkingen in componenten, tolerantie's, standaard deviatie's.
Maar ja, volgens sommige experts is de aarde nog steeds een platte schijf  :schater: :schater:

Een BMW M5 is toch ook gelijk aan een Volkswagen Kever uit 1990? Ze hebben beide 4 wielen  clown1

SpeedTriple

Citaat van: SB_Marantz op januari 04, 2013, 22:17:12


Andere Frans?


Nope. Heb vooraf even gemeten, gaat helemaal passen  pompom pompom

Kan niet wachten tot morgen, net een uurtje geluisterd naar de SA-11 op de PM-17. Kippevel momenten!!

Cornelis1921

Citaat van: SpeedTriple op januari 04, 2013, 23:01:43
Uiteraard suggestie. Ik heb geen elektronica achtergrond, en wordt dus niet gehinderd door "enige kennis".  clown1
Ik weet echter wel wat ik hoor. En het verschil hoor je binnen enkele seconden....  Zelfs m'n vriendin (en die heeft helemaal niets met audio) is blij verrast.

Misschien zit er toch wel verschil in "de wijze waarop" iets wordt versterkt en/of omgezet. Je weet wel, afwijkingen in componenten, tolerantie's, standaard deviatie's.
Maar ja, volgens sommige experts is de aarde nog steeds een platte schijf  :schater: :schater:

Een BMW M5 is toch ook gelijk aan een Volkswagen Kever uit 1990? Ze hebben beide 4 wielen  clown1
Stroom=stroom volgens de wet van Ohm. :-) Akoestiek en speakers bepalen in overgrote mate de uiteindelijke klank.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Ik heb zelf mijn UD7006 vergeleken met de SA-11 van Marantz81, en dat was een groot verschil in geluid.

Ik heb nu naast mijn UD7006 een SA15s1 gekocht. ( SA11 was iets te duur voor mij )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op januari 04, 2013, 23:12:18
Ik heb zelf mijn UD7006 vergeleken met de SA-11 van Marantz81, en dat was een groot verschil in geluid.

Ik heb nu naast mijn UD7006 een SA15s1 gekocht. ( SA11 was iets te duur voor mij )
William, was het een ABX-vergelijking? Want uiterlijke (exentrieke) factoren kunne uiteindelijk mede bepalen "hoe" een apparaat "klinkt". Het objectief bepalen der onderlinge klankverschillen van audiogear is hondsmoeilijk zoniet onmogelijk. Aartsscepticus James Randi heeft er een miljoen dollar om verwed: die zijn nog nooit iemand toegekomen. Dat zegt veel zoniet genoeg. Het Randi-miljoen is een running gag onder sceptici geworden. William, ook op het forum wordt hierover regelmatig gebakkeleid, echter zonder duidelijke winnaar. Want dit is te vaak een kwestie van emoties, zoals suggestie nu eenmaal werkt, i.p.v. van het nuchtere verstand.
Sorry William, leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Was op de SET aangesloten van Marantz81. Eerst de UD analoog aangesloten en later zijn SA analoog aangesloten.
Maar goed, ik weet dat de meningen erg verschillen hier op dit forum.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

#27
Citaat van: wbrands op januari 04, 2013, 23:38:46
Was op de SET aangesloten van Marantz81. Eerst de UD analoog aangesloten en later zijn SA analoog aangesloten.
Maar goed, ik weet dat de meningen erg verschillen hier op dit forum.
Daarom 1 goede raad mijnerzijds: begeef je nooit in een emotionele discussie hierover. :no: Dat is menigeen behoorlijk opgebroken en leidde maar al te vaak tot moderair ingrijpen.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Nee, ben ik ook echt niet van plan. ( welles, nietes )  :no:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SpeedTriple

Hoi.

Zal me even voorstellen, was een jaar of 6 geleden enigzins actief op dit forum, maar wist m'n account even niet meer. Daarom opnieuw aangemeld.
M'n installatie was sinds 2005 de CD/PM/ST 17 lijn, waar ik echt veel plezier van heb gehad. De PM/SA-11 modellen hadden altijd al m'n belangstelling, ik weet hoe het klinkt, maar waren domweg te duur.
Op Marktplaats vind je de modellen nu voor ong. een derde tot een vierde van de nieuwprijs, terwijl het meestal echt als nieuw klinkt en er als nieuw uitziet (v.b.: de SA-11 is van 2008, heb ik voor € 930,-. Nog steeds erg veel geld, maar het geluid is er naar).

Neem de statements van de "experts" (een versterker is een versterker etc.) voor kennisgeving aan en ga gewoon zelf eens luisteren/vergelijken. Tijdens m'n werk heb ik veel te maken met ingehuurde "expertise"; sommige staan binnen een 1/2 uur weer buiten.