Wat voor geluidsverbetering geeft XLR?

Gestart door ll0ll, juli 21, 2007, 09:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ll0ll

Dat vraag ik me af, en wat houden die xlr verbindingen eigenlijk in? Wat is de techniek achter gebalanceerde uitgangen? :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Stadium III

Ik heb xlr voor de rel's maar verder pfff zou ik het eigenlijk niet weten

Ben ook altijd nog lerend
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

bij pro set ups worden bijna alleen maar xlr aansluitingen gebruikt

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 21, 2007, 09:04:18
Dat vraag ik me af, en wat houden die xlr verbindingen eigenlijk in? Wat is de techniek achter gebalanceerde uitgangen? :-D


word gebruikt om grote afstanden te overbruggen :wav:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

D.A.R.R.Y.L.

XLR is minder gevoelig voor lange afstanden.
XLR gebruikt hogere spanningen (7volt bijv.)
XLR is minder storingsgevoelig.

Soundwise --> ik vind het in mijn setup een duidelijke verbetering geven.

joep

Het geluid vond in met de tulpjes beter dan de XLR (geen warmte).
Zal ook wel komen omdat ik veel meer keuze heb met tulpjes.

Marvin

goede avond!
hoe krijg ik die xlr dan in me receiver gepropt?
die sub heeft van die dikke stekkers, maar die receiver ondersteunt dat niet.
bij mij is de afstand van de kabel ongeveer 15meter. loopt me halve kamer rond.

groet..

mars

nou gewoon een verloopje kopen toch?

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

nou ik begrijp dat ie een kabel met xlr aansluiting heeft en dat ie niet in zijn receiver kan ( of lees ik het verkeerd?)  maar met een verloopje kan die z'n ouwe kabel gewoon gebruiken

mars

@ marco ook; er ligt hier in een winkel ( second hand een life opname van DT in Rotterdam , heb je die al?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik heb alle albums incl bootlegs en special fanclub edities van DT  pompom pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

maar voor een thuis audio ga ik ook gewoon voor tulp hoor , op mijn werk hebben we wel veel xlr maar daar zit ook altijd  nog een schroef draad op of twee klemmetjes tegen het er uit trekken en een zekere verbinding te verkrijgen.  
Maar geluids verbetering bij een home audio ??????? :?

maar ja joh, iedereen hoort toch wat ie wil horen
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Marco op juli 24, 2007, 11:22:23
Ik heb alle albums incl bootlegs en special fanclub edities van DT  pompom pompom

o ok, nou ja ik zag hem gister liggen, en ik dacht mischien heb je hem nog niet! dan had ik wel ff voor je gekocht
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: mars op juli 24, 2007, 11:26:53
o ok, nou ja ik zag hem gister liggen, en ik dacht mischien heb je hem nog niet! dan had ik wel ff voor je gekocht
De opname kwaliteit is wel heel erg slecht hoor,ik heb hem dan ook voor de verzameling.
iig bedankt dat je er aan denkt  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun