3 zones

Gestart door wvdschoot, december 27, 2012, 16:42:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wvdschoot

Is het mogelijk met de SR7007 3 zones in te stellen?
Zo ja: hoe moet dat dan...? Zo nee: wat is het nut dan van zone 3?
Dank voor je reactie!
W van de Schoot

Marvin

Als er 3 zones mogelijk zijn zal dat waarschijnlijk met een toevoeging van een extra stereo versterker zijn.
Enkel een eindversterker zou dan ook moeten voldoen.




--Verstuurd zonder netwerk--

wvdschoot

Heeft iemand ervaring met het opzetten van 3 zones?

Marvin

Ja.


--Verstuurd zonder netwerk--

wvdschoot

Hoe heb je dat dan gedaan? Vooral: hoe koppel je de derde zone aan een bepaalde uitgang?
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je zowel zone 2 als zone 3 aan de assignable backspeakers koppelen maar dat is onzinnig.
PS: ik zoek een oplossing zonder aparte eindversterker.

Marvin

Ik kijk zo wel even hoe dat met deze de bedoeling is. Heb het met een andere receiver gedaan waar je gewoon een extra versterker nodig had.
Zit op m'n werk en daar zijn veel pagina's door de firewall geblokt.


--Verstuurd zonder netwerk--

Stadium III

Zone 3 is altijd met een apparte  eindversterker de rest ff de setup door
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

wvdschoot

#7
Mmmm wij hebben dit apparaat gekocht met de verzekering dat we er 3 paar audiospeakers op aan kunnen sluiten. Dat klopt dus niet?

Marvin

Van de Marantz site.

Multiroom-zones   2 (1x HDMI video)

wvdschoot

O dat verduidelijkt wel wat, je moet dus waarschijnlijk een zone via de surround speakers en de andere zone via HDMI aansluiten. Ik zal het proberen.

Marvin

Nee, je hebt 2 zones waarvan één ook met beeld is en de andere alleen geluid.

Maar maak het eens makkelijker voor ons allen, een oplossing zal er bijna altijd wel zijn.

Wat wil je doen? 

Stadium III

Citaat van: wvdschoot op december 27, 2012, 20:28:15
Mmmm wij hebben dit apparaat gekocht met de verzekering dat we er 3 paar audiospeakers op aan kunnen sluiten. Dat klopt dus niet?

Dit klopt wel maar dan zullen het geen 3 zone's zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thepioneer

Hoe word de bron bediend in de andere zone? Ik heb ook even mee gelezen in de manual en ik zie niet staan hoe je je luidsprekers aansluit voor multi zone en bij de pre out zie ik wel dat er aan aparte versterker nodig is.

Als je een cd speler in de main setup hebt en je luisterd op een 2e zone, zeg slaapkamer. Hoe bedien je de cd speler dan in de slaapkamer?

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

wvdschoot

Wij willen 3 paar stereospeakers aansluiten en deze afzonderlijk aan en uit kunnen zetten. De bron is altijd gelijk voor alle 6 de speakers. De speakers staan in de woonkamer (voor en achter) en in de open keuken. Bedienen doen we op de versterker.
We dachten aan 3 zones (maar dat valt af want we kunnen niet 2 boxen op HDMI aansluiten). Alternatief is iets met de A en B boxen, naar dat lukt niet in combinatie met 2 zones...
De vraag is naar ons gevoel simpel zat maar het blijkt heel erg moeilijk....
Suggesties zijn welkom.
Groeten, WvdSchoot

Stadium III

Je kunt een 5.1 setup maken en dan nog 2 zone's aansturen volgens mijn

Dan ga je alleen van de reciever en volgens de aangegeven metode pre out

Je gaat ze dan aansturen vanuit de huiskamer eventueel of via een remote app over wifi

Dus wat heb je nu precies staat en hoe wil je het hebben vanuit daar kunnen we eens kijken hoe het beste aan te pakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4