3 zones

Gestart door wvdschoot, december 27, 2012, 16:42:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wvdschoot

We willen dus 3x2 stereospeakers aansluiten op 1 bron.

wvdschoot

Het is gelukt! We hebben 2 paar speakers als multi-channel stereo in gebruik, en de derde set als zone 2.

Er blijven nog 2 vragen:
1. Soms loopt zone 2 niet synchroon met zone 1 (geluid iets vertraagd). Iemand een verklaring?
2. Het geluidsniveau in zone 2 moet veel hoger staan (frontspeakers op 30 is vergelijkbaar met zone 2 speakers op 55). Is dat normaal?

DelPiero

Heb je een extra zone met of zonder versterker? Hoe heb je ' amp assign'  ingesteld?
En bedoel je dat het geluid in zone 2 altijd harder staat of alleen het volume zodra je de versterker aanzet?
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

wvdschoot

We hebben 2 zones, de 2e zone zonder extra versterker, via de surround/assignable uitgang die dus aan zone 2 is gekoppeld. Om dan de frontspeakers en de speakers op zone 2 ongeveer even hard te laten klinken, moeten we de speakers op zone 2 veel harder instellen. Daarbij valt op dat er soms een tijdvertraging optreedt. Indruk is dat hoe harder de speakers staan, hoe groter de tijdvertraging wordt.

Marvin

Dat is wel vreemd denk ik.

jeffreyst

ik heb ook meerdere zone`s

bij mij is het ook zo dat zone 2 harder gezet moet worden dan de standaard fronts.

delay van het geluid heb ik niet , ook niet erg op gelet aangezien het een anderen zone is.


ik wil alleen nog een keer zone 3 via een anderen versterker laten draaien , OF front B moet apart te schakelen zijn via een command protocol.

Ik heb nu zone 2 gebruikt voor 2 aparte zone`s.

dus 1 speaker in badkamer 1 , de anderen in badkamer 2 , dit werkt ook goed , ik kan ze onafhankelijk aan en uit zetten . maar goed dat gaat weer via een ander systeem ( KNX )

Maar zone 3 heb jijzelf nog niet in gebruik ?

gr