streamen

Gestart door huub1, december 17, 2012, 16:18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

huub1

hoi wil graag via mijn laptop luisteren naar spotify.op mijn stereo set. hoe sluit je dat aan. wil wel een goede kwalitijdt. dus niet via de koptelefoon aansluiting van de laptop. B.V.D.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

JohnWx

Citaat van: huub1 op december 17, 2012, 16:18:15
hoi wil graag via mijn laptop luisteren naar spotify.op mijn stereo set. hoe sluit je dat aan. wil wel een goede kwalitijdt. dus niet via de koptelefoon aansluiting van de laptop. B.V.D.

via usb DAC of externe geluidskaart of .... nog meer mogelijkheden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

huub1

bedoel je een dac met usb aansluiting. laptop gaat naar dac. dac via interlink naar versterker. zo iets.??
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

JohnWx

Citaat van: huub1 op december 17, 2012, 17:21:28
bedoel je een dac met usb aansluiting. laptop gaat naar dac. dac via interlink naar versterker. zo iets.??

yep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Easy  :yes:

Zelf gebruik ik een oude tascam interface  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#5
Als ik het woord "streamen" voorbij zie komen, zoals in dit topic bijvoorbeeld, dan roept dat bij mij allerlei negatieve sentimenten op. HLP nopompom Kan hier niets aan doen. :no: Robert heeft mij hierop min of meer al aangesproken met de woorden dat wij nu eenmaal in het jaar 2012 leven en niet in1982, het jaar dat de Compact Disc officieel werd geïntroduceerd. :yes: clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

#6
Je doet je best maar om het positieve er van in te zien,  daar kan je best wel wat aan doen.
Dat je zelf niet de interesse hebt, om wat voor reden dan ook, moet natuurlijk geen negatief dwangmatig effect hebben op diegene die graag overstappen of een extra manier van muzikale beleving en eenvoud willen ervaren.

Pas maar op, 2013 komt er ook al weer aan.  clown1


(Woordje teveel).

JohnWx

blowtje door streamen is al langer bekend zelfs in de 70's :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: marvin link=topic=9913.msg178183#msg178183 date=13559257

Pas maar op, 2013 komt er ook al weer aan.  clown1


(Woordje teveel).
/quote]Ik krijg nu al de kriebels... ;-) clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Streamen, de één heeft het nodig de ander niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op december 19, 2012, 17:15:28
Streamen, de één heeft het nodig de ander niet.
De een heeft er wat mee en de ander minder of niet, luister graag bv jazz via internetradio maar met spotify of wat velen doen via een nas of hoe het ook mag heten heb ik niks mee.
Ooit zal het wel eens komen maar het boeit mij ook niet maar ieder z,n ding. Ligt nog wat in het verschiet.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

drees62

Hier ook eerst de nodige aversie, maar met een Logitech Squeezebox Touch "voor erbij" toch omgegaan.
Zet nu vaak gelijk dat ding aan als ik thuiskom, dat deed ik met een CD-tje niet zo snel. Zo speel je je collectie toch wat vaker af.  pompom

Voor het "serieuzere werk" gaat er nog wel een schijfje in of op de spelert hoor  :wink:

xander32

Hier ook een SBT en die doet het meer dan prima :yes:. Een leuke en voordelige wijze om kennis te maken met het streamen en op een nog heel behoorlijk niveau ook.

KayaRahnee

Mijn beweegreden om ook o.a via streamen muziek te spelen:
- Door 3 overstromingen meerdere CD schijfjes spoorloos, kan nu gebruik maken van het aanbod van vrienden om hun Cd'tjes te rippen.
- Ik wil zelf ook graag geüpdatet blijven, m.a.w. door streaming toestanden te  gebruiken leer ik nog wat bij aangaande Digitale toestanden/PC gebruik, kwestie van met de tijd mee te gaan/bij te blijven.
- Verschillende mogelijkheden om muziek te ontdekken.

Maar de CD speler zal ook zijn nut hier blijven bewijzen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Hier zal de cd speler ook gewoon blijven staan, zou niet weten wat er anders stof moet vangen op die plek.....  clown1