MA500 blokjes hulp gezocht

Gestart door tdlofcc, december 13, 2012, 22:31:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tdlofcc

Ik heb sinds kort mijn MM9000 vervangen door 5 (nouja 4) ma500 mono amps.

Heb er 2 in goede werkende staat, 2 waarvan de powerleds het niet doen en eentje die niet inschakeld.

Heeft iemand een idee of de ledjes vaker stukgaan en eenvoudig te verveangen zijn ?

En volgens de vorige eigenaar zijn de stekkers uit de defecte amp getrokken en hebben sluiting veroorzaakt.
Heeft iemand daar een idee van of dit nog te maken is ?

En natuurlijk .. Is het goedkoper om deze te laten maken .. Of opzoek gaan naar een werkend exemplaar ?

(fotos doen het altijd goed ;-))

Cornelis1921

Mooi spul zeg! En als het eenmaal werkt... :-)
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Nee  dat ledje  is het probleem niet. Die gaan eigenlijk nier stuk, het is de voeding  die  daarbij  hoort die  brak is of aan het worden is.  Deze  Ma500 zijn heel erg stabiel, maar ze hebben dezelfde  klacht als bij Pm80 en 8000 series.  De  power management  schakeling  van deze eindversterkers  word  heet, hierdoor  is er  slijtage. Elko's, verbrande transistoren, tin bindingen.

Als je echt wil  genieten de komende  jaren moet je  ze  laten servicen.

Ik doe  het  Omg rotterdam 
En s.b marantz  omg  nijmegen.   Je hebt ook nog  service centrum in Elst.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 stupid Dat power management probleem speelt zeker dan ook op bij de PM7200? Waardoor er dus onevenredige slijtage ontstaat.
Alvast dank voor het antwoord. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

soort van,   bij jouw  was het  de  differentieel versterkers  die uit het tin stonden. Echter die  pre driver  transistoren worden ook heet, en stonden ook wat losjes al. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Bedankt voor het antwoord Jon. notworthy byebye
Mijn PM7200 heeft de eerste twee jaar voornamelijk in z.g. "A" klasse-modus versterkt. De warmte ontwikkeling die daarmee gepaard ging heeft mij toen ertoe bewogen omdat voortaan maar achterwege te laten. Een verstandig besluit achteraf, anders was een servicebeurt of was misschien al zeer vroeg noodzakelijk. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

tdlofcc

Kortom, eigenlijk is het geen slecht idee om ze alle 5 na te laten kijken.

Helaas zitten jullie niet in de buurt zeg ... Andere kant van het land zelfs ...

Ik heb je even een PM gestuurd HAL9000 :)

Citaat van: HAL9000 op december 14, 2012, 12:44:02
Nee  dat ledje  is het probleem niet. Die gaan eigenlijk nier stuk, het is de voeding  die  daarbij  hoort die  brak is of aan het worden is.  Deze  Ma500 zijn heel erg stabiel, maar ze hebben dezelfde  klacht als bij Pm80 en 8000 series.  De  power management  schakeling  van deze eindversterkers  word  heet, hierdoor  is er  slijtage. Elko's, verbrande transistoren, tin bindingen.

Als je echt wil  genieten de komende  jaren moet je  ze  laten servicen.

Ik doe  het  Omg rotterdam 
En s.b marantz  omg  nijmegen.   Je hebt ook nog  service centrum in Elst.

HAL9000

Ik heb weer  2x  marantz  MA500.  Waarvan een niet meer  op  vermogen zou komen en te vroeg  in protect  zou slaan.  Inderdaad  was  eentje  er  wat meer aan toe  dan  de  ander.  Meer  rotte  tin bindingen en  verdroogde  elko's.  Beide  komen wel  uit een rokers  ruimte  shutup





Het is niet verbrand  door hitte  maar is aanslag van sigaretten etc.   


Veel losse bindingen bij  het power management.  100V  elko's  waren 50%.


aan de  vlekken kan je zien waar het warm word.



De  grote bufferes  waren nog  goed,  heb verder  alle  andere  elko'tjes vervangen en  de  spanning regulatoren en  afgesteld.


alles  netjes  in ty-rap


de  blauwe  panasonics  meten allemaal nog  goed,  de  ELNA's minder.

leuke  eindbakken!    Klinken beter  dan  die  philips  Ah380 die ik  net afgesloten heb.

Nu weer  verder aan  twee Pm 95's   shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Marantz en roken gaat niet samen kort samengevat.  :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op mei 16, 2013, 17:30:40
Marantz en roken gaat niet samen kort samengevat.  :evil:

ach  rook kan geen kwaad maar het gaat  zo meuren in je  huis.  heb de  koelribben wel  even gewassen.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sprins

Mooi, mooi, mooi. Ik zet de Bose 901 speakers uit 1974 nog even in de was voordat deze nicotinemonsters weer thuis zijn zodat ik volop kan genieten van mijn zuivere elco's  HB

(yep, dit zijn mijn MA500 blokjes  :mrgreen: )