Hallo,
Ik ben dus op zoek naar een 5.1 geluidssysteem die ik waarschijnlijk wil gaan matchen met een Marantz Receiver + BR speler en heb me tot nu toe voornamelijk gericht op satelietsysteem ivm de WAF factor en omdat wij nou eenmaal weinig ruimte en een kleine zit hoek hebben (ongeveer 3 bij 3 meter van achterkant bank tot aan muur waar de tv aan hangt).
Nu heb ik interesse in de volgende setjes
-B&W MT-30
- B&W mt-50
- KEF KHT 3005-SE
- Monitor Audio Radius R90HD10
- Focal Dome
Ik kan maximaal 3300 euro uitgeven aan de gehele set (5.1. speakerset inclusief hoge kwaliteit BR-speler die ook goed muziek afspeelt + receiver van zelfde merk + bekabeling + standaards voor de achterspeakers).
Nu heb ik toch even gekeken naar boekenplank speakers (Deze zijn een stukje minder design en lomper dan satelieten maar wanneer ze voor een boekenplankspeaker niet al te groot zijn is dit misschien ook een optie) met een bijbehorende centerspeaker en sub.
Mijn oog viel op de BX Bronz serie, en dan voornamelijk op de Bronze BX2 Als frontspeakers. Deze zijn al wel aan de erg grote kant maar schijnen er goed te zijn (hebben een award gewonnen dit jaar bij
whathifi.com) en zijn niet al te duur.
Ik heb verder naar deze serie gekeken en nou leek de volgende combi mij wel wat
- Frontspeakers: 2x Monitor Audio Bronze BX2
- Rearspeakers: 2x Monitor audio Bronze BX1
- Centerspeaker: 1x Monitor Audio Bronze BX Center
- Subwoofer: Monitor Audio Bronze BXW10
Nu is deze set bij elkaar nog goedkooper dan alle sateliet setjes. Het enige nadeel is dat het allemaal wat masaler en lomper maar wanneer de kwaliteit van deze speakers echt veel beter is dan die van die 5 sateliet setjes hier boven genoemd dan maakt deze set toch een grote kans.
Het is voor mij het belangrijkst dat muziek (en ook stereo geluid) er goed uitkomt. De verhouding van het luisteren naar muziek vs. films kijken is ongeveer 60/40%
Ik ben heel benieuwd wat jullie hier mij over kunnen vertellen.
p.s. Ik ben ook de volgende set nog tegengekomen: Mordaunt Short Aviano (komt deze in de buurt van de MA Bronze set, is deze ook nog het overwegen waard?)