Beste allemaal,
Allereerst zal ik me even voorstellen daar ik hier nieuw ben; ben 22 jaar, fulltime werken & een beetje studeren, horlogerie & joallerie, single, (nog) thuiswonend.
Graag wilde ik jullie hulp inroepen bij een dilemma dat ik heb. Namelijk; neem ik een Marantz PM7004 of een SR5007?
De situatie is als volgt; ik ben de gelukkige bezitter van twee Beolab Penta's gekoppeld aan een Kenwood KR-A3080 en een Marantz CD5004 (instappertje, inderdaad). De CD-speler is nu een maandje of drie oud en ik wil mijn versterker/ receiver eruit gooien. De speakers zijn 'actief' hoewel het internet mij verteld dat dit model een van de eerste actieve speakers is geweest en het destijds nog niet werkte zoals het hede ten dage doet.
De PM7004 levert 2 x 70 watt vermogen tegenover 7x 100 watt voor de SR5007. De SR5007 is duurder, maar het verschil is eigenlijk zo klein dat ik me af ging vragen of de SR-series wellicht een lager kwaliteitsniveau hebben dan de PM-series?
In de toekomst zou ik ook graag een Marantz Blu-ray aanschaffen en op de -nog- langere termijn misschien passieve speakers en een TV die een beetje op gelijk niveau staat.
Wat zouden jullie mij aanraden in mijn situatie? En wat zijn nu eigenlijk de verschillen in het gebruik? Ik heb mijn CD5004 bij Hobo Hifi in Den Bosch gekocht, maar in deze kan men mij eigenlijk niet adviseren; 'Je moet kijken naar wat je zelf wilt.' Maar daar heb ik dus niet zoveel aan! En wat is dan weer het verschil met een MM-7025? Want ook die zit rond dezelfde prijs.
Alvast bedankt!