Netwerk setup icm Airplay werkt niet?

Gestart door Ramniv82, december 09, 2012, 02:32:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramniv82

Hallo allemaal,

Om te beginnen me eerst maar even netjes voorstellen als nieuweling. Ik ben Marvin, 30 jaar oud en heb sinds een aantal dagen een Marantz SR7007 gekocht. Nu heb ik het volgende "probleem".

Ik heb de network setup gedaan. Een ethernetkabel in de reciever gedaan en deze vond hij ook. De internetradio enz werd gevonden. Op het laatst vraag hij: wilt u de instellingen doen voor thuis, airplay enz. Als ik op ja klik kom ik meteen weer terug in het setup menu. Nu zou het kunnen dat hij het dan al gedaan heeft, of slaat hij stappen over?

Ik heb de app van Marantz gedownload en deze kan ik bedienen, spotify werkt oftewel hij hangt in het netwerk. Alleen wil ik nu airplay doen vanaf mijn computer, iphone of Ipad en dit lukt niet. Ik zie nergens een Airplau teken dat verschijnt, volgens mij heb ik thuisdeling aan, maar kan nergens mijn Marantz vinden. Heeft iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik moet doen?

Alvast bedankt voor het meedenken,

gr. Marvin

Cornelis1921

 hello Allereerst van harte welkom op ons forum Marvin. Ik hoop dat je verblijf brengt wat er van verwachten mag: gezelligheid gekoppeld aan informatie waar je wat aan hebt.
Helaas kan ik jou met jouw vraag niet verder helpen, maar er zullen wel leden zijn, die wel hierop kunnen inspringen.
I.i.g. de groetjes en succes, byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Citaat van: Cornelis1921 op december 09, 2012, 02:44:23
hello Allereerst van harte welkom op ons forum Marvin.

Dank je Cor.... :schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

#3
Als ik AirPlay met m'n pc wil doen moet ik in m'n telefoon aangeven gebruik te willen maken van een andere luidspreker.

Dus even twee keer op de home button en dan in je iPod dat gekke dingetje rechts in drukken.

(Links veranderd in rechts).

--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

#4
Dubbele post, gek programma soms dat Tapatalk. 

Ramniv82

En dat pijltje verschijnt helaas niet.

Klopt het dat als je bij de stap bent in de setup: wilt u netwerkregeling inschakelen? En ik klik op ja, ik verder niks meer hoef te doen? Dan springt hij terug naar het setup menu.

Moet ik dan niks extra's invullen?

Marvin

Geen idee, ik gebruik een oude receiver en speel AirPlay via m'n pc.
Zelfs zonder AirPlay apparaat in de buurt komt dat vierkantje met pijl in beeld.



--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

Dit komt trouwens door m'n jailbreak op de iPhone, bedenk ik net.


--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

#8
Heeft iTunes die 'deel-knop' ook niet
in het scherm staan?


--Verstuurd zonder netwerk--

Ramniv82


Marvin

Dat is wel vreemd inderdaad, die ziet als het goed is alle apparaten wanneer je hem gedeeld hebt.
Ben nu nog aan het werk, wil als ik thuis ben over een uur of anderhalf wel even in m'n instellingen duiken.
Dacht dat het vrij simpel was, waaruit je eigenlijk al kunt opmaken dat die Marantz gewoon loopt te zeiken.

Alles werkt met de nieuwste software?



--Verstuurd zonder netwerk--

Ramniv82

Gister alles geupdate. Het gekke is dat spotify werkt, internetradio, maar airplay niet.

sattie

Heb je al eens geprobeerd om ook even je modem spanningsloos te maken en even 10 min te wachten en dan weer op te starten ?

Marvin

Veel simpeler dan het is kan ik het hier niet maken.

Maar ik draai het met een PC, daar zit een 'iets' toegankelijkere chipset in natuurlijk.
Het heet hier ook geen Airplay, maar het is een programma wat Shairport heet.
Werkt hetzelfde, iedereen die hier binnenkomt kan zijn muziek gelijk via m'n PC over m'n installatie afspelen.
Iphone én Android.
Zelfde geldt voor beeld materiaal.

Ik kan je dus niet verder helpen, ik doe het op een andere manier.
Helaas. :-)

Marnic

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij had het te maken met een instelling in mijn Linksys router. Daar moest ik de optie 'Filter multicast' aanvinken. Sindsdien werkt AirPlay perfect op mijn SR6006. Eventueel kan je na de aanpassingen doorgevoerd en opgeslagen te hebben je modem nog ff opnieuw opstarten. Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Meer info:
http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Routers/Routers-compatible-with-Airplay-and-Bonjour/td-p/493842/page/2