Netwerk setup icm Airplay werkt niet?

Gestart door Ramniv82, december 09, 2012, 02:32:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hielke

ramniv,

Jouw sr 7007 is er wel klaar voor maar of je app en of je pc i tunes niet.
Ik werk vanaf pc, in i tunes zelf kan je dan kiezen speaker pc of sr7007 en natuurlijk mort de map waar de i tunes bestanden staan gedeeld zij op je netwerk.suc6

gr Hielke
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Ramniv82

Ok, dus het klopt wel dat hij dan weer gewoon terugspringt op het moment dat je doet: instellen voor thuisnetwerk.

Dan ben ik bang dat het iets in mijn router is (en laat ik daar nou eens geen verstand van hebben)

Marnic

Google is je beste vriend in dat soort situaties  :wink:

Ramniv82


Marnic


Ramniv82

Volgens mij een Thomson? Het probleem is een beetje dat ik gehuurd woon en internet van de buurman heb dus dat niet precies weet. Ben er afgelopen zondag wel mee bezig geweest dus meen te herinneren een Thomson.

Marvin


Marvin

Ik zou aan die internetverbinding van de buren een eigen router hangen, -en uiteindelijk toch eens kijken of je een internetverbinding voor jezelf kan krijgen.

Ramniv82

Haha, bij de buurman zal airplay ook niet werken.

Op dit moment is een eigen router even geen optie en eigen internetverbinding ook niet. Hoop het op te lossen zonder andere routers enz. Dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Marvin

Heb je je PC ook aan de versterker hangen?

Ramniv82


Marvin

Nou ik zou een een mailjte naar de reparatedienst sturen.

Audiorepair Elst heet dat geloof ik, even googlen.

sattie

Audioservice is niet voor consumenten vragen alleen voor als er iets defect is.
Voor dit soort dingen moet je toch bij de dealer zijn, die moeten je ondersteuning bieden voor het appraat wat jij bij de dealer hebt gekocht of kijk anders eens op http://marantz-nl.custhelp.com/

Marvin

En toch kunnen ze je helpen als je een aardig en duidelijk mailtje stuurt.

ronaldbob

ik heb eind vorig jaar een Marantz SR5006 gekocht, internetradio etc doet het fantastisch. Ik kan de Marantz aanzetten via de app op mijn Ipad en radio luisteren.  Airplay heeft het ook gedurende de eerste anderhalve week fantastisch gedaan. Tot mijn grote verbazing kon ik de versterker aan zetten door in Itunes op het airplay te klikken.

Maar nu alleen maar problemen. Door de Marantz weer opnieuw op te starten kan ik pas naar airplay luisteren. Ik zie airplay via Marantz in Itunes staan. De Marantz is bedraad aangesloten via een switch  samen met PS3, apple tv en panasonic plasma op een airport extreme. De extreme staat in brugmodus op een DRYTEK router.
Ik heb de Marantz een vast IP adres gegeven.

Ik heb de helpdesk van marantsz al geschreven maar duurt erg lang voor er antwoord komt en ze komen niet verder dan dat het misschien aan mijn eigen netwerk zou kunnen liggen.

Wie oh wie weet de oplossing?