marantz sr5004 aansluiten

Gestart door paprio, december 05, 2012, 21:40:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

paprio

Ik ben sinds kort eigenaar van een Marantz SR 5004.
Het aansluiten heeft tot nu toe bloed zweet en tranen gekost, maar nog steeds niet het gewenste resultaat.

Ook na het lezen van enkele topics hier op het forum (dacht de fout hierdoor gevonden te hebben en meteen een optische kabel aangeschaft) maar ik krijg het nog steeds niet werkend.

Situatie is als volgt:

Ik ben dus in het bezit van een SR 5004, die ik wil gebruiken om mijn 2.1 speaker set (Boston Aucoustics) te gaan aansturen.

Ik heb de frontspeakers hiervan aangesloten op Front A, en de (actieve) subwoofer in de speciaal daarvoor bestemde SW.

Tot zover volgensmij alles goed.

Ik wil in eerste instantie het geluid van mijn tv over deze set laten lopen (later eventueel xbox etc) maar krijg dit al niet werkende.

Mijn tv is een Philips TV, en heb een digitale media box van UPC. Ik heb het nu als volgt aangesloten:

UPC Mediabox HDMI --> BD in (HDMI 1) Marantz
Marantz HDMI Out --> Philips HDMI
Philips Optisch Out --> Marantz Optisch in (1)

Die laatste stap overigens na het lezen van een topic op dit forum, de audio zou namelijk niet via HDMI kunnen lopen.

Ik heb de instellingen op mijn Marantz (function Input Stero) als volgt:

Blu-Ray        Auto        Digital 1             (video 1)
TV                Auto        HDMI  1              (video last)

Ook wanneer ik deze 2 instellingen omdraai blijf ik geen geluid krijgen, beeld is overigens wel prima.

Wat zie ik over het hoofd cq wat doe ik verkeerd?

Hopelijk kan iemand me verder helpen, bij voorbaat dank!

Ympie

Hoi paprio

Ook ik ben in het bezit van een sr5004 naar alle tevredenheid.

In het menu staat ook Preference: in het rijtje staat HDMI audio en erachter kan je 2 instellingen veranderen zet deze eens op Enable.

Denk dat je probleem dan opgelost is

Groetjes
Yme

paprio

Citaat van: Ympie op december 06, 2012, 13:55:09
Hoi paprio

Ook ik ben in het bezit van een sr5004 naar alle tevredenheid.

In het menu staat ook Preference: in het rijtje staat HDMI audio en erachter kan je 2 instellingen veranderen zet deze eens op Enable.

Denk dat je probleem dan opgelost is

Groetjes
Yme

Beste Yme,

Hartelijk dank voor je reactie, stel ik zeer op prijs.
Ik zal dit vanavond thuis gelijk proberen en dan laat ik het even weten of het gelukt is.

Groeten

paprio

Het is gelukt!

Hdmi stond al op enable dus dat was het probleem niet.
Het was achteraf verschrikkelijk dom maar ik had gewoon de speakers niet goed aangesloten.. redface

Toch bedankt voor je hulp!

Geluid is schitterend trouwens, moet alles nog finetunen maat ben erg tevreden met mijn aankoop.

Marvin

Ach, dat gebeurd weleens. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Ympie

Citaat van: paprio op december 06, 2012, 23:04:49
Het is gelukt!

Hdmi stond al op enable dus dat was het probleem niet.
Het was achteraf verschrikkelijk dom maar ik had gewoon de speakers niet goed aangesloten.. redface

Toch bedankt voor je hulp!

Geluid is schitterend trouwens, moet alles nog finetunen maat ben erg tevreden met mijn aankoop.
:-D we maken allemaal wel eens een fout, blij dat het allemaal werkt nu
veel luister plezier

groetjes
Yme

paprio

Haha bedankt allebei voor de opbeurende reacties, voel ik me toch iets minder stom.
Ik sloot die optie eigenlijk de hele tijd uit, tot ik ineens het idee kreeg om het eens met een koptelefoon te testen,
en ja hoor geluid, toen viel het kwartje  clown1

jrm

TOP dat je het zelf toegeeft  :-D

Maareh, wij zijn dol op foto's van je set!
Mogelijk een topic aanmaken met je set?

paprio

Tot mijn grote spijt helaas de set alweer moeten afkoppelen, ben momenteel midden in een verhuizing.
Verwacht binnen enkele weken de set weer te kunnen aansluiten op z'n nieuwe plek.

Ik vind het overigens wel leuk om dit forum een beetje te blijven volgen als beginnende Marantz liefhebber,
dus ik zal rond die tijd ook eens wat foto's schieten.