Set van Harteman

Gestart door harteman, december 01, 2012, 12:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

harteman

Beste allemaal,

Tijd om me even voor te stellen. Mijn naam is Harteman, 46 jaar, getrouwd, 2 kinderen en tevens Saab liefhebber.

Vorige week zondag mijn oude set verkocht (NAD S300, S400 en S500i) en gisteren mijn nieuwe SR5007 en UD5007 opgehaald bij H&C (top zaak).

Mijn eerste receiver (speel gewoon stereo op dit moment) en met name gekozen voor het aansluitgemak en streaming mogelihkheden. Het instellen en inregelen was een fluitje van een cent dus het grote genieten is begonnen. Luisterervaringen volgen later.

De set is nu als volgt:

Receiver: Marantz SR5007
Blu-ray speler: Marantz UD5007
TV: Philips PFL9715
Speakers: Dynaudio Contour 1.3SE
Stands: Dynaudio
HDMI kabels: Audioquest Pearl
Luidsprekerkabels: Analysis Plus Oval 9
Wifi Bridge: Netgear WNC2001

Groet,
Harteman


Marantz 81

Mooie set  :-)   ga je ook  center/sourround/sub aanschaffen ?

harteman

Luister met name muziek dus niet direct. Woonkamer is qua inrichting wat lastig om achterspeakers van bekabeling te voorzien. En het TV geluid is al zoveel mooier via de speakers. En ik / we kijken niet veel films. Misschien een center omdat ik ergens eens gelezen heb (correct me if I'm wrong) dat dit de TV spraak ten goede zou komen.

Groet,
Harteman

Zoldar

Mooie set. Erg netjes neergezet. Qua center zou je het ook weg kunnen laten en de Dynaudios gebruiken. Die zijn beter dan de gemiddelde center speaker. Tenzij je uit dezelfde lijn iets neerzet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

harteman

TV geluid gaat nu over Dynaudio's en op zich al zeer aangenaam.

pameijer

Mooi hoor! Ben wel benieuwd hoe vaak je tegen de speakers oploopt als je de telefoon opneemt  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

harteman

Dat is in 10 jaar nog nooit gebeurd...:-)

xander32

Mooi hoor, toch voor het gemak van de vele mogelijkheden van een receiver gegaan.
Wat zijn jouw eerste indrukken t.o.v. jouw voorgaande NAD versterking?

WilliamB

Mooie set.  :yes: Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

harteman

@Zander32
Ben tot nu toe erg tevreden. De SR5007 heeft totaal geen moeite met de Dynaudio's (gevoeligheid 86dB bij 6 Ohm weerstand). De bassen klinken net zo strak als bij de NAD (het "echte" laag ontbreekt natuurlijk bij monitors), erg gecontroleerd. Echt top apparaat. En ook de geluidskwaliteit van het streamen valt niet tegen, met name bin Flac. MP3 klinkt uiteraard wat vlakker, maar als achterfrondmuziek prima bruikbaar. Kortom, een zeer tevreden luisteraar :-)

Groet,
Harteman

xander32

Citaat van: harteman op december 01, 2012, 18:44:16
@Zander32
Ben tot nu toe erg tevreden. De SR5007 heeft totaal geen moeite met de Dynaudio's (gevoeligheid 86dB bij 6 Ohm weerstand). De bassen klinken net zo strak als bij de NAD (het "echte" laag ontbreekt natuurlijk bij monitors), erg gecontroleerd. Echt top apparaat. En ook de geluidskwaliteit van het streamen valt niet tegen, met name bin Flac. MP3 klinkt uiteraard wat vlakker, maar als achterfrondmuziek prima bruikbaar. Kortom, een zeer tevreden luisteraar :-)

Groet,
Harteman

hello

Goede berichten!

JohnWx

Mooi hoor maar waarom moet de SR zo laag staan  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

harteman

Het zwaarste moet altijd onder.....:-)

Groet,
Harteman

JohnWx

Citaat van: harteman op december 01, 2012, 19:42:20
Het zwaarste moet altijd onder.....:-)

Groet,
Harteman

niet in de Audio  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ziet er goed uit hoor...!
Er is er altijd wel weer één die de indeling niet aanstaat, vandaag is het John....  pompom