MM8003 met 4 ohm B&W of Dali speakers

Gestart door ssimons, november 30, 2012, 00:05:46

Vorige topic - Volgende topic

ssimons

Hallo,

Momenteel heb ik volgende stereo/5.1 setup:

- AV8003 + MM8003
- KEF IQ90 Fronts
- KEF IQ60C Center
- KEF Q5 Rear

Ik start weldra met een totaalrenovatie van onze nieuwe woning.
Het is de bedoeling om de homecinema zoveel mogelijk te integreren in de woonruimte, vandaar dat ik voor inbouw speakers (muur/plafond) wil gaan.

Ik heb 2 mogelijke combinaties in gedachten.

optie 1:

- 3x B&W CWM7.3 (L+R+C) (4 ohm)
- 2x B&W CCM7.5 (LS + RS) (8 ohm)

Optie 2:

- 2x Dali PHANTOM EUPHONIA IWS 3, FRONT (4 ohm)
- 3x Dali PHANTOM VOKAL, LS, RS, CENTER (8 ohm)

Volgens de specs van de MM8003 moeten de speakers 6 of 8 ohm zijn...
Gaat de MM8003 volwassen genoeg zijn om deze 4 ohm speakers aan de sturen? (ook bij een stevig volume)

Graag jullie mening.

Bedankt!

Stijn

Niber

Geen speaker heeft een vast verloop van 6 of 8 ohm.

Gezien de specificaties van de MM8003 en de speakers lijkt me dat dit totaal geen probleem zal zijn!!

Even voor de nieuwsgierigheid van mezelf, welke kleur zijn je speakers nu en waar woon je?
Q5 in dark apple lijkt me wel wat als surrounds nl.!  :-D

*Edit: Laat maar, zie het al in je eerdere post (je bent een typische lezer zie ik al) dat je in Belgiƫ woont...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

ssimons

Citaat van: Niber op november 30, 2012, 00:14:24

Even voor de nieuwsgierigheid van mezelf, welke kleur zijn je speakers nu en waar woon je?
Q5 in dark apple lijkt me wel wat als surrounds nl.!  :-D

De Q5's zijn dark apple. Ik ben van Kortenberg, Belgie.
Ze zijn sinds vandaag verkocht! (veel de goedkoop trouwens :))

Stijn

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ssimons

Citaat van: Niber op november 30, 2012, 00:14:24
(je bent een typische lezer zie ik al)

Wat bedoel je daar mee?

Citaat van: John Wx op november 30, 2012, 09:47:34
makkelijk

Bedoel je dat de MM8003 deze speakers makkelijk kan sturen?

Bedankt

Stijn

Janver

Ik mag aannemen dat MM8003 genoeg vermogen heeft ondanks dat het niet op het apparaat staat dat ze ook 4 Ohm speakers kunnen aansturen.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Audiotic

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat zonder problemen gaat: mijn Nuberts zijn allen 4 ohm, en je kan heel hard, geen enkel probleem.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op december 01, 2012, 18:49:48
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat zonder problemen gaat: mijn Nuberts zijn allen 4 ohm, en je kan heel hard, geen enkel probleem.

WAT ZEG JE  :-D

Audiotic

H   H     A       RR       DD      !!
H   H    AA      R  R     D   D   !!
HHH   A   A     R R     D    D  !!
H   H  AAAA    RR      D   D   !!
H   H  A      A   R   R   DD      !!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

ssimons

Bedankt!

Indien ik voor de dali optie ga zou de fazon F5 misschien ook wel leuk zijn voor de fronts, in combi met 3x phantom vocal inbouw (c, rl, rr)

SB_Marantz

Citaat van: ssimons op december 01, 2012, 07:56:04

Bedoel je dat de MM8003 deze speakers makkelijk kan sturen?

Bedankt

Stijn

Ja hoor: linksaf,rechtsaf, rechtsdoor enz............ 8-)

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

jrm

Vermogen is zeker genoeg, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken, luidsprekers in je plafond.
In winkels vind ik het niet altijd een genoegen....