PM-80

Gestart door MauriceLemmens, november 27, 2012, 20:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MauriceLemmens

Hallo marantzleden.  Ik ben net de bezitter geworden van een perfect uitziende PM-80 versterker doch voor ik alles aansluit en installeer zou ik graag een handleiding willen hebben. Heeft iemand die of kan me iemand vertellen  waar ik op moet letten?

Cornelis1921

 stupid Ja, dat weet ik wel: Dat je niet besmet raakt met het upgradevirus. Dat heerst hier namelijk bij tijd en wijlen... :-D

Welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst. Nee, echt verstand van de PM80 heb ik niet. Maar er is hier genoeg expertise op het forum betreft deze versterker.
Succes, groet en veel plezier! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Kun je via google geen handleiding vinden? Anders eventueel Marantz mailen, die hebben hem vast op de computer ergens staan.

Maar wat wil je weten qua aansluitingen?
Gewoon de rode stekkers op de rode aansluiten en de witte op de witte. Kan weinig mis gaan.

Heeft de versterker trouwens al eens een servicebeurtje gehad? Misschien bij een versterker van die leeftijd geen overbodige luxe.

Succes, en laat hier nog eens weer wat horen.  :yes:  byebye
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

100%Marantz

Op ebay kan je er verschillende vinden, meestal in ENG als dit geen probleem is?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst  hello
marantz, what else?

bas focal marantz

Citaat van: 100%Marantz op december 04, 2012, 14:36:51
Op ebay kan je er verschillende vinden, meestal in ENG als dit geen probleem is?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst  hello
je kan met aansluiten bijna tot niets fout doen .



LET OP .  schakelen tussen klasse A en B   mag je alleen als de versterker UIT is .

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op december 04, 2012, 16:31:46




LET OP .  schakelen tussen klasse A en B   mag je alleen als de versterker UIT is .


Nee hoor.
De versterker schakelt naar een andere v/spanning en dito bias instelling.
Dat gebeurt dus ook vanuit de uit stand.
Bovendien is het geen klasse A maar een high bias instelling.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op december 04, 2012, 17:48:30

Nee hoor.
De versterker schakelt naar een andere v/spanning en dito bias instelling.
Dat gebeurt dus ook vanuit de uit stand.
Bovendien is het geen klasse A maar een high bias instelling.

ssssssssssss ons geheimpje  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op december 04, 2012, 17:48:30

Nee hoor.
De versterker schakelt naar een andere v/spanning en dito bias instelling.
Dat gebeurt dus ook vanuit de uit stand.
Bovendien is het geen klasse A maar een high bias instelling.
Oh , ik meen toch dat ergens gelezen te hebben , iets met dat het in manuel stond .

Maar als jij zegt dat het geen probleem is dan neem ik dat maar aan dat het zo is want ik ben niet technisch onderlegen .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op december 04, 2012, 18:49:43
Oh , ik meen toch dat ergens gelezen te hebben , iets met dat het in manuel stond .

Maar als jij zegt dat het geen probleem is dan neem ik dat maar aan dat het zo is want ik ben niet technisch onderlegen .

staat er ook in maar ze moeten hun "klasse A" toch een beetje verkopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: bas focal marantz op december 04, 2012, 18:49:43
Oh , ik meen toch dat ergens gelezen te hebben , iets met dat het in manuel stond .

Maar als jij zegt dat het geen probleem is dan neem ik dat maar aan dat het zo is want ik ben niet technisch onderlegen .
Ik zou het toch maar wel doen, volgens mij zijn er wel mensen die zo hun PM80 naar hun graf hebben kunnen brengen (of was dit specifiek de PM95?).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Graf?
Gewoon een kuiltje in de tuin neem ik aan?

SB_Marantz

#11
Citaat van: Maurice op december 04, 2012, 22:48:07
Ik zou het toch maar wel doen, volgens mij zijn er wel mensen die zo hun PM80 naar hun graf hebben kunnen brengen (of was dit specifiek de PM95?).

Ook niet, zelfde principe.

De oorzaak (en) van die PM 80's en equivalenten ligt toch net even ergens anders:

Achterstallig onderhoud, slechte pcb's / slechte serie elco's etc.
Ook de oorzaak van het defect raken van de voltage amp...de STK module zit hem ook niet in het warm worden maar een kleine flaw in het ontwerp.

Enig idee hoe heet transistoren mogen worden?

Kijk maar een hoe lang sommige pseudo klasse  A ontwerpen mee gaan.
Om even bij ''Marantz'' te blijven:
SM-6 / 8 / 10 / MA-5 etc

Heb het zo vaak met mijn SM-6 gedaan omdat bepaalde mensen het verschil wat er niet is graag wilde horen/vaststellen etc. (helaas)





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: marvin op december 04, 2012, 23:17:48
Graf?
Gewoon een kuiltje in de tuin neem ik aan?


Neu gewoon de kliko in.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: Maurice op december 04, 2012, 22:48:07
Ik zou het toch maar wel doen, volgens mij zijn er wel mensen die zo hun PM80 naar hun graf hebben kunnen brengen (of was dit specifiek de PM95?).
Volgens mij heb ik destijds ook zo m,n PM80 naar de eeuwige jachtvelden geholpen was ook op eens exit en maar schakelen of ik verschil hoorde.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

#14
Citaat van: Paul op december 05, 2012, 08:41:20
Volgens mij heb ik destijds ook zo m,n PM80 naar de eeuwige jachtvelden geholpen was ook op eens exit en maar schakelen of ik verschil hoorde.

kan niet want je gaat niet ineens naar een Klasse A instelling, ze noemen het zo maar heeft er niks mee te maken een Klasse A schakeling  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject