Hallo forummers,
Vandaag is het pakketje uit Ierland aangekomen. Netjes verpakt in een echte Smirnof Wodka doos. Bij het openen trof ik een aangename verassing aan, nee niet een fles wodka maar een extra laser unit.
Ik had immers de eerder bestelde laser unit gecancelled en omgezet naar een complete laser module/loopwerk. Ik denk dat er in het magazijn toch 2 pakbonnen terecht zijn gekomen waardoor deze samen naar Nederland zijn gestuurd.
Nou, dus na het eten maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de CD-speler open geschroefd. Foto's gemaakt van hoe de kabels/stekers bevestigd zaten aan het "oude" loopwerk en toen de schoevendraaier erbij om het te demonteren.
Dit viel eigenlijk best wel mee, hij was er zo uit. Toen de nieuwe uit de ESD verpakking gehaald, het TEAC front gewisseld, toen de stekers er in gedaan en daarna weer in de behuizing vastgeschroefd.
Eerst gecontroleerd of alles was aangesloten zoals op de foto en of alles ook vast zat en toen pas de steker in het stopcontact. CD in de lade en dicht.
HELP, allemaal nullen en de melding NO DISC. Nog een paar keer in en uit, maar helaas niets hielp.
Wat ik wel wist is dat bij de laser unit alleen (dus zonder loopwerk) je er een soort brugje moet weg solderen tegen electrostatische belasting. Nu dacht ik dat dit niet aan de orde zou zijn bij een complete module maar niets is minder waar. Maar toen, toen was het nog een hele toer om uit te vinden waar dat brugje zat. De laptop opgestart en zoeken. Dat bleek een heel klein soldeer bolletje te zijn wat 2 soldeerbanen met elkaar verbond.
Deze weggesoldeerd en daarna alles weer gemonteerd.
YES, er zat weer leven in de speler, zonder alle eerder genoemde problemen. Alles werkt zonder haperingen.
Dus nu speelt er weer een lekkere frisse CD-speler. Zie de foto's in random volgorde;
De bekabeling.
De laser unit zelf.
De onderzijde met 2 van de 4 stekers/kabels.
De oude module.
Links de nieuwe en dan natuurlijk rechts de oude.
Ook nog even de glaszekering vervangen door een keramische.
Zo, dat was het topic TEAC CD-speler met kuren
Groeten,
Marcel