Hoe de WAF soms in jouw voordeel kan werken/advies voor vloerstaanders

Gestart door Peter Kudelstaart, november 19, 2012, 19:30:32

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 19, 2012, 21:55:14
7-800,- voor een 2e hands set Totem Arro's moet lukken.
Dan een erg mooie keuze voor dat geld :yes:.

Zoldar

als je de b&w 's mooi vindt? waarom niet een hoger model nemen in het gamma.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

xander32

Citaat van: marvin op november 20, 2012, 22:57:21
Maar natuurlijk niet hoger dan 80 cm.  :schater:
Je kan ook het bed op klossen zetten zonder dat vrouwlief het ziet, allicht dat zij dan wat forsere speakers niet eens zal opmerken ...  :-P

SMarcel

Citaat van: xander32 op november 21, 2012, 06:52:51
Je kan ook het bed op klossen zetten zonder dat vrouwlief het ziet, allicht dat zij dan wat forsere speakers niet eens zal opmerken ...  :-P

Dan gaan jullie er hier al van uit dat de vrouw van Peter blond is :evil:

Laat hem zich rijk prijzen met zo'n vrouw, ik heb namelijk hetzelfde "probleem" :angel:. Niet blond maar wel heel erg meegaand in mijn audio hobby.

Groeten,

Marcel

xander32

Citaat van: SMarcel op november 21, 2012, 06:56:06
Dan gaan jullie er hier al van uit dat de vrouw van Peter blond is :evil:

Laat hem zich rijk prijzen met zo'n vrouw, ik heb namelijk hetzelfde "probleem" :angel:. Niet blond maar wel heel erg meegaand in mijn audio hobby.

Groeten,

Marcel
Om nou je vrouw als zijnde een " probleem" op een openbaar platform te plaatsen  :-o ...

:-D

Marvin

Ik denk dan, hoevaak luister je nou serieus naar muziek in de slaapkamer?

SMarcel

Citaat van: marvin op november 21, 2012, 07:00:35

Ligt er aan in wat voor een mood je bent. De BPM van hakke geluid (is in mijn ogen geen muziek)is een leuke oefening. :schater:

Janver

Citaat van: marvin op november 21, 2012, 07:00:35

Bij ons staat het 2 a 3 uur aan.

Sommige mensen hebben een tv in de slaapkamer, wij alleen Sonos.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Ok ok, ik had een sat-sub systeem op de zone2 staan. Nooit gebruikt, vandaar.
Tv trouwens ook niet.
Ik ga naar bed om te slapen geloof ik. :-D

--Verstuurd zonder netwerk--

Peter Kudelstaart

Bedankt voor de vele adviezen (serieus en ludiek). Op marktplaats staat er op dit moment niet zoveel. Ik realiseer me dat de maximale hoogte van 80 cm de keus behoorlijk beperkt. De voorgestelde B&W 684 zou inderdaad een logische opstap zijn voor de 686, maar die is 91 cm hoog. Ik heb inmiddels wel een lijstje van nieuwe vloerstaanders onder de 80 cm. Misschien dat iemand hier iets over kan roepen (in combinatie met de PM6004)?
-Quad 21L2
-Mission MX3
-Wharfedale Diamond 10.3 (exact 80 cm)

Nog even over de Wharfedale 10.3. Ik lees op internet dat dit model eigenlijk een 10.1 is met wat meer bas door de grotere klankkast. Het feit dat dit in de basis een boekenplankluidspreker is, zou dat niet heel goed matchen met de akoestiek in de slaapkamer? Ik ben namelijk bang dat een vloerstaander met een "groter" geluid een beetje too much is voor mijn situatie.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Peter Kudelstaart

:
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590

SmauG

Driade D70 zoals ik ze gehad heb.

Mooie kleine strakke speaker, 2e hands voor max 200,- te krijgen, prima match met marantz en zeker met het wat lagere vermogen van een PM6004.

Ik heb er in ieder geval lang naar volle tevredenheid mee gespeeld op een 7001 set en alleen geupgrade naar zijn grotere broer omdat het budget het op dat moment toeliet.

Peter Kudelstaart

@ SmauG,

De driade's spreken me wel aan. Zien er heel apart uit. Op internet is er alleen weinig over te vinden. Op mp staat er een. Ik heb de aanbieder meteen een mailtje gestuurd. Bedankt voor de tip!

Groet Peter

SMarcel

Beste Peter,

Hier staat nog iets heel moois te koop voor relatief weinig Ik citeer:

Ik verkoop voor een kennis een setje Focal Chorus 716V's!

1 exemplaar nog in de ongeopende doos en 1 exemplaar wel uitgepakt, maar met een foutje in de plakfineer. Dat is ook exact de reden dat ze in de verkoop gaan. Er is door de importeur een ander setje geleverd en het "lelijke" setje mag de deur uit voor bijna nop.

Voor 400 euro mag het spul opgehaald worden. Dus als iemand handig is met plakfolie of zich niet stoort aan het stukje loshangend folie, nu kans om een goedkoop aan een goedkoop setje luidsprekers te komen. Ik heb zelf op de gok een stukje plakplastic met houtfineer besteld, maar de kans dat de kleur 99% matcht is natuurlijk bijzonder klein. Niet geschoten is altijd mis.

Deze staan dus te koop op Marktplaats voor € 500,00 http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m618781670-focal-chorus-716v-black-ash.html

En dus ook op Zelfbouwaudioforum voor € 400,00 http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=17369

Doe hier je voordeel mee.

Groeten,

Marcel