Geachte forumleden,
Ik mag me een gelukkig man noemen: 2 schatten van kinderen en een lieve vrouw. En mooie hifi spullen natuurlijk! Mijn vrouw wist mij gisteren te verbazen, op hifi gebied wel te verstaan. Ongevraagd begon ze over de hifi opstelling in onze slaapkamer. "Ik vind die luidsprekerstandaards zo lelijk", zei ze. "Ik zou hier liever een setje vloerstaanders hebben staan, die standaards dat is toch geen potje?" Nou is er volgens mij niks mis met mijn Atacama Nexus 6 luidsprekerstandaard, maar ik zie dat kennelijk anders dan mijn vrouw, de schat. Ik heb dus spontaan groen licht gekregen om uit te gaan kijken naar een mooi setje vloerstaanders. Nieuw of tweedehands: het maakt niet uit. Is dat goed nieuws of niet?
Voor de nieuwe vloerstaanders wil ik graag jullie advies, want de slaapkamer is namelijk best klein: nog geen 3 meter bij 5 meter en met een schuin dak. De vloerstaanders komen straks onder het schuine dak te staan. Ik ben op dit moment eigenlijk best tevreden met mijn huidige setup op de slaapkamer. Ik heb er de volgende spullen staan:
-een setje B&W 686 boekenplankluidsprekers op Atacama Nexus 6 stands van 60 cm hoog.
-een Marantz PM6004 stereo versterker (2x45 Watts)
-een Marantz SA7003 SACD speler
Wie kan mij een vloerstaander aanbevelen?
-Het mag nieuw of tweedehands zijn (liefst tweedehands voor weinig, want dat is een beetje de sport). Het budget: tussen 100 en 1000 euro.
-Zoals gezegd ben ik eigenlijk heel tevreden met de huidige klank. De B&W's zijn kleine speakertjes, maar er komt aardig wat bas uit en het midden en hoog is erg mooi. Ik wil wel bas horen, maar het mag niet overheersen.
-Ik luister o.a. naar Dire Straits, John Hiatt, Eagles, Pink Floyd en (classic) Genesis op beschaafd volume.
-De vloerstaanders mogen niet hoger zijn dan 80 cm, Liefst zwart of donkerbruin.`
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Peter