SR7007 nu al voor 995 euro

Gestart door Marantz 81, november 18, 2012, 16:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 22, 2012, 10:04:53
Dat is inderdaad 1 manier om er tegenaan te kijken. De prijsdalingen van hun nieuwe producten zijn idioot groot. Nu kost de SR7007 €1599, gisterochtend nog €985, dat scheelt €614!!! Je kunt die prijzen dus niet serieus meer nemen en de handelaren niet meer vertrouwen.

De andere manier om er tegenaan te kijken is dat de prijzen gewoonweg te hoog zijn, ik veronderstel dat het grootste deel van de marge bij de winkel zit. De nieuwprijzen kunnen veel lager zijn, en ja, dat is vervelend voor de winkeliers maar wellicht is hun bedrijfsmodel hopeloos verouderd. Veel mensen (maar niet de hifidioten) lezen wat reviews op internet en kopen vervolgens hun droomproduct bij een webwinkel. Of het interesseert ze sowieso weinig en kopen een palletaanbieding bij de Saturn/MediaMarkt.

Als je trouwens het verschil in de prijs/kwaliteitsverhouding tussen Onkyo en Marantz goed bekijkt, kom je tot dezelfde conclusie: Marantz is nu te duur. Voor de premium stereosetjes gelden natuurlijk andere normen, die zijn voor de serieuze hobbyisten  nopompom

de marge ligt niet in de winkel, Marantz moet bij de andere die de prijs niet hanteren van rond de 1000 compenseren op de inkoop (bij een prijs van 1000euro moet er geld bij maar dat zal een reden hebben, misschien dat sommige winkeliers erg goed zijn met bijverkopen marge op kabels  pompom stekkerblokken hello etc.etc.)

alleen zijn sommige winkels creatiever met hun inkoop en marketing bijdrage's die ze dan in een ander produkt stoppen bv SR7007 als aktie of gewoon minder overhead hebben geen mooie winkel etc. weinig personeel en ga maar door

ik denk wel dat de 7005 het vlaggeschip nu zo door ontwikkeld is dat die productie kosten nu lager liggen voor de 7006/7007 maar is mijn mening


kan vele kanten op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#16
Normaal denkend snap ik die enorme verschillen niet, technisch wel



Weet nog ooit dat er laptops waren bij POLECTRO 1999euro Sony Vaio PCG-FX705 en de lijn eronder tot 1499 en dat voor een A merk

Toen kwam HP en PB met zelfde specs 1799 en binnen een jaar was de eerste PB voor 999euro 10 jaar geleden

Wij 899euro natuurlijk dik in de Telegraaf een advertentie  :angel: voor de deur sliep men toen.


Voor 1000 euro koop je een tablet netbook en laptop  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Citaat van: John Wx op november 22, 2012, 10:15:31
normaal denkend snap ik die enorme verschillen niet, technisch wel



weet nog ooit dat er laptop waren bij POLECTRO 1999euro Sony Vaio PCG-FX705 en de lijn eronder tot 1499en dat voor een A merk toen kwam HP en PB met zelfde specs 1799 en binnen een jaar was de eerste PB voor 999euro 10 jaar geleden, wij 899euro natuurlijk dik in de Telegraaf een adv.  :angel: voor de deur sliep men toen.


Voor 1000 euro koop je een tablet netbook en laptop  :-o

Normaal lezend volg ik je niet... Interpunctie toepassen in je stukjes?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Dit is allemaal maar heel tijdelijk en op een zeer beperkt aantal producten. Straks gaat de prijs weer omhoog.
Dus wil je voor een SR7007 gaan dan moet je nu handelen.

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 22, 2012, 10:31:37
Normaal lezend volg ik je niet... Interpunctie toepassen in je stukjes?

nog steeds niet ga zo veranderen of mijn denk nivo aannemen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#20
Citaat van: pameijer op november 18, 2012, 21:04:21
Kost nu nog maar €985. Lijkt wel een afslagveiling zo!
Dat is het ook volgens mij.Bedrijven proberen werkelijk op alle mogelijke manieren liquide middelen bijeen te schrapen om te overleven.Vanwege de economische crisis houden mensen de hand op de knip (oorzaak economische crisis?) en moeten door bedrijven alle zeilen bijgezet worden.Geld volgens mij voor alle luxe goederen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: pameijer op november 22, 2012, 10:04:53
Dat is inderdaad 1 manier om er tegenaan te kijken. De prijsdalingen van hun nieuwe producten zijn idioot groot. Nu kost de SR7007 €1599, gisterochtend nog €985, dat scheelt €614!!! Je kunt die prijzen dus niet serieus meer nemen en de handelaren niet meer vertrouwen.

De andere manier om er tegenaan te kijken is dat de prijzen gewoonweg te hoog zijn, ik veronderstel dat het grootste deel van de marge bij de winkel zit. De nieuwprijzen kunnen veel lager zijn, en ja, dat is vervelend voor de winkeliers maar wellicht is hun bedrijfsmodel hopeloos verouderd. Veel mensen (maar niet de hifidioten) lezen wat reviews op internet en kopen vervolgens hun droomproduct bij een webwinkel. Of het interesseert ze sowieso weinig en kopen een palletaanbieding bij de Saturn/MediaMarkt.

Als je trouwens het verschil in de prijs/kwaliteitsverhouding tussen Onkyo en Marantz goed bekijkt, kom je tot dezelfde conclusie: Marantz is nu te duur. Voor de premium stereosetjes gelden natuurlijk andere normen, die zijn voor de serieuze hobbyisten  nopompom
Ik krijg steeds meer het idee dat het hele verkoop gebeuren rondom nieuwe "merkaudio" zowiezo een vorm is van flessentrekkerij.Daarom zit ik de laatste tijd veel te kijken op sites voor zelfbouw.Er gaat een wereld voor je open kwa prijzen voor onderdelen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 22, 2012, 11:33:30
Ik krijg steeds meer het idee dat het hele verkoop gebeuren rondom nieuwe "merkaudio" zowiezo een vorm is van flessentrekkerij.Daarom zit ik de laatste tijd veel te kijken op sites voor zelfbouw.Er gaat een wereld voor je open kwa prijzen voor onderdelen.

het is geen flessen trekkerij marges van 20% is normaal tegenwoordig en daar moet dan alles van gedaan worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 22, 2012, 10:31:37
Normaal lezend volg ik je niet... Interpunctie toepassen in je stukjes?

Beter zo  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: joep op november 22, 2012, 10:39:57
Dit is allemaal maar heel tijdelijk en op een zeer beperkt aantal producten. Straks gaat de prijs weer omhoog.
Dus wil je voor een SR7007 gaan dan moet je nu handelen.

Lijken onderhand wel dagprijzen wat voor geheugen is in pc en laptops  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Er heeft zich een éénmalig voorval voorgedaan. Wat is niet belangrijk. Maar daardoor is een partij spullen tegen een bepaalde prijs op de markt gekomen. Nogmaals slechts tijdelijk!

Het gaat natuurlijk zeer slecht in de audio wereld (waar niet?). Op een paar uitzonderingen na hebben de meeste zaken de grootste moeite hun dagelijks brood te verdienen. Natuurlijk hebben ze ook gouden tijden meegemaakt. En konden ze zich permitteren om bij de verkoop van een cd speler met een marge van 1800 euro er nog geen interlink van 50 euro inkoop bij cadeau te doen. Maar nu is de markt anders en verkopen ze bijna niets meer. Daar reageren ze op 2 manieren op. Of ze blijven de hoofdprijs vragen omdat ieder schot in de roos moet zijn. En verkopen daardoor alleen nog maar heel zelden aan een enkele idioot. Of ze gaan marktgericht te werk. En ja dan moeten de prijzen omlaag. De klant is mondiger en weet dat de verkoper met zijn rug tegen de muur staat. Ook de beschikking over internet laten hem de echte scherpe verkoopprijzen zien.

In Music Emotion van deze maand stond een erg mooi voorbeeld. Een reporter was met een winkelier mee naar een klant gegaan om de puntjes op de i te zetten. Conclusie de klant moest opnieuw investeren in wat akoestische hulpmiddelen. Kijk zei de reporter aan het eind van het verslag nu kun je zien dat het de moeite waard is om naar een erkend dealer van deze spullen te gaan. De winkelier was nu zelfs al 2 keer bij de klant thuis geweest.
Voor mij totale onzin. De verkoper zal snel dat adviseren waar de grootste marge op zit. Tevens had hij een set verkocht waar best 25.000 euro marge op zou kunnen zitten. Dan zijn 2 bezoekjes stevig betaald.
Kijk maar eens naar de groothandel. Wat zij in het pakket hebben verkoopt de winkelier. Andere zaken van andere importeurs/groothandels zal hij proberen te mijden als de pest. Daar dat dan ook weer ten koste gaat van zijn eindejaars premie. Dus het beste advies krijg je eigenlijk bijna nooit in de winkel.

Kijk op de diverse flora op het net. En doe daar je voordeel mee. Let er op dat je niet op sits terecht komt die sponsoring of advertenties nodig hebben om te blijven bestaan. daar worden zaken alleen de hemel in geprezen om de sponsor/adverteerder tot vriend te houden.

pameijer

Citaat van: joep op november 22, 2012, 13:22:01
Er heeft zich een éénmalig voorval voorgedaan. Wat is niet belangrijk. Maar daardoor is een partij spullen tegen een bepaalde prijs op de markt gekomen. Nogmaals slechts tijdelijk!

Is zeker wel belangrijk! Als jij zaken weet die de prijsschommelingen veroorzaken ben je het forumtechnisch verplicht dat hier te delen  :angel:

Punt is dat als je een consument bent die weet dat de prijs eerst dik €600 lager was je nooit meer dit apparaat aanschaft voor de adviesprijs. Daarom is deflatie ook zo slecht voor de economie. Als je het als consument niet vantevoren wist voel je je achteraf genaaid of merk je bij de tweedehands verkoop van je SR7007 dat je geen normale prijs meer kunt bedingen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 23, 2012, 10:57:40
Is zeker wel belangrijk! Als jij zaken weet die de prijsschommelingen veroorzaken ben je het forumtechnisch verplicht dat hier te delen  :angel:

Punt is dat als je een consument bent die weet dat de prijs eerst dik €600 lager was je nooit meer dit apparaat aanschaft voor de adviesprijs. Daarom is deflatie ook zo slecht voor de economie. Als je het als consument niet vantevoren wist voel je je achteraf genaaid of merk je bij de tweedehands verkoop van je SR7007 dat je geen normale prijs meer kunt bedingen.

Was het beter de aanpassing met wat hoofd letters ruimte ertussen etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 23, 2012, 10:57:40
Is zeker wel belangrijk! Als jij zaken weet die de prijsschommelingen veroorzaken ben je het forumtechnisch verplicht dat hier te delen  :angel:

Punt is dat als je een consument bent die weet dat de prijs eerst dik €600 lager was je nooit meer dit apparaat aanschaft voor de adviesprijs. Daarom is deflatie ook zo slecht voor de economie. Als je het als consument niet vantevoren wist voel je je achteraf genaaid of merk je bij de tweedehands verkoop van je SR7007 dat je geen normale prijs meer kunt bedingen.

Mensen zeer enthousiast naar de dealer de nieuwe 7007 is er tikken netjes 1599€ af incl. gratis kabeltje

Zien nu ineens in een paar maanden dat ze nu een gratis UD5007 erbij konden hebben  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

als je een beetje verdiept in de pricing weet je dat er flink wat van de prijs af gaat van nieuwe modellen.

wie op de kosten let, koopt een uitgaand model of 2de hands.

de meeste weten toch wel getuige de rijen voor een nieuwe ipad.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden