SR7007 nu al voor 995 euro

Gestart door Marantz 81, november 18, 2012, 16:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/sr7007-zilver.html

Zowel in zilver als zwart ook 5007 en 6007 flink goedkoper ,het zijn toch geen wegwerpproducten geworden dat ze zo snel in prijs zakken allemaal  :-o

joep


xander32

Receivers en andere apparatuur waarin decoders het werk doen verouderen zeer snel, zijn een soort van disposable's geworden ...

pameijer

Kost nu nog maar €985. Lijkt wel een afslagveiling zo!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

QuattroNL

Zo dan, prijs in vrije val?  :-o
Vond de prijs bij HChifi al laag: 1099,-

Specs bij hificorner kloppen helaas niet echt (heeft bijv. wel phono en pre-out). Beetje slordig.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 19, 2012, 11:28:35
Zo dan, prijs in vrije val?  :-o
Vond de prijs bij HChifi al laag: 1099,-

Specs bij hificorner kloppen helaas niet echt (heeft bijv. wel phono en pre-out). Beetje slordig.

Special Edition of er is een technicus erg enthousiast bezig geweest  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Citaat van: xander32 op november 18, 2012, 19:04:36
Receivers en andere apparatuur waarin decoders het werk doen verouderen zeer snel, zijn een soort van disposable's geworden ...

ik zou zeggen doe er je voordeel mee. haal de krenten uit de pap en je haalt een hoop kwaliteit in huis voor weinig.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 12:01:41
ik zou zeggen doe er je voordeel mee. haal de krenten uit de pap en je haalt een hoop kwaliteit in huis voor weinig.

Wat is er nu weer nieuw na dolby pro logic  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

heb je 5 a4tjes?

1.) Ik zou het serieus overwegen omdat het primair prima versterkers zijn geworden. Iets wat ik van mijn 10 jaar oude Yamahaha niet kon zeggen. We moet je dan in het hoger segment zitten. Maar dan heb je ook wat.

2.) voor de lieden met room modes is er adsy wat daar goed bij helpt. dit iverigens niet ieders smaak. maar je kunt het uit zetten.

3.) streamer en internet radio zit er vaak bij.

4.) zeker bij de hogere modellen is de DAC erg goed. minimaal zo goed als een puike stand alone SACD speler.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 18:07:59
heb je 5 a4tjes?

1.) Ik zou het serieus overwegen omdat het primair prima versterkers zijn geworden. Iets wat ik van mijn 10 jaar oude Yamahaha niet kon zeggen. We moet je dan in het hoger segment zitten. Maar dan heb je ook wat.

2.) voor de lieden met room modes is er adsy wat daar goed bij helpt. dit iverigens niet ieders smaak. maar je kunt het uit zetten.

3.) streamer en internet radio zit er vaak bij.

4.) zeker bij de hogere modellen is de DAC erg goed. minimaal zo goed als een puike stand alone SACD speler.

Volgens mij praat je nu over Onkyo  :-P

Gewoon een super prijs! Waarschijnlijk had ik deze wel gekocht als deze een maand geleden voor deze prijs te koop stond. Maar ik ben meer dan tevreden!
Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

De aanbieding is alweer voorbij.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

thepioneer

ik vind marantz zoiezo een wegwerp merk geworden.

Ze maken er 1 knopje extra op en hebben direct een nieuw model. Bescherming tegen dozenschuivers hebben ze niet en dus zakken de oude prijzen als geen ander merk.

Heb het toen meegemaakt dat mijn 8003 serie weg gegeven werd en ik dus 2e hands helemaal niets kreeg voor de spullen. 1.5 jaar oud en het kon voor 1/3 van de nieuwprijs weg.

Daarom heb ik toen het merk snel afgeschreven
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 22, 2012, 08:49:54
ik vind marantz zoiezo een wegwerp merk geworden.

Ze maken er 1 knopje extra op en hebben direct een nieuw model. Bescherming tegen dozenschuivers hebben ze niet en dus zakken de oude prijzen als geen ander merk.

Heb het toen meegemaakt dat mijn 8003 serie weg gegeven werd en ik dus 2e hands helemaal niets kreeg voor de spullen. 1.5 jaar oud en het kon voor 1/3 van de nieuwprijs weg.

Daarom heb ik toen het merk snel afgeschreven

punt maar geld niet voor de premium lijn zegt dan weer de advokaat van de duivel, maar een CD10 of een CD72 zie je soms voor prijzen gaan  :-o of een oudere PM40/52/60/80 ? crisis? voor Jackpot
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

ze maken een afweging en onder de streep waar houden we het meeste over



zijn de prijzen nu wel erg snel zakkend dat kan meerdere oorzaken vaak hebben, ze hebben geld nodig om de lonen te betalen of leveranciers te betalen of zoet te houden



of is de markt echt zo slecht ? denk het niet , wel is die 1000 euro een magische prijs, je kan dan ook denken is die nieuwe 7007 wel 1599 advies waard en moet die niet 1299 zijn ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Citaat van: thepioneer op november 22, 2012, 08:49:54
ik vind marantz zoiezo een wegwerp merk geworden.

Ze maken er 1 knopje extra op en hebben direct een nieuw model. Bescherming tegen dozenschuivers hebben ze niet en dus zakken de oude prijzen als geen ander merk.

Heb het toen meegemaakt dat mijn 8003 serie weg gegeven werd en ik dus 2e hands helemaal niets kreeg voor de spullen. 1.5 jaar oud en het kon voor 1/3 van de nieuwprijs weg.

Daarom heb ik toen het merk snel afgeschreven

Dat is inderdaad 1 manier om er tegenaan te kijken. De prijsdalingen van hun nieuwe producten zijn idioot groot. Nu kost de SR7007 €1599, gisterochtend nog €985, dat scheelt €614!!! Je kunt die prijzen dus niet serieus meer nemen en de handelaren niet meer vertrouwen.

De andere manier om er tegenaan te kijken is dat de prijzen gewoonweg te hoog zijn, ik veronderstel dat het grootste deel van de marge bij de winkel zit. De nieuwprijzen kunnen veel lager zijn, en ja, dat is vervelend voor de winkeliers maar wellicht is hun bedrijfsmodel hopeloos verouderd. Veel mensen (maar niet de hifidioten) lezen wat reviews op internet en kopen vervolgens hun droomproduct bij een webwinkel. Of het interesseert ze sowieso weinig en kopen een palletaanbieding bij de Saturn/MediaMarkt.

Als je trouwens het verschil in de prijs/kwaliteitsverhouding tussen Onkyo en Marantz goed bekijkt, kom je tot dezelfde conclusie: Marantz is nu te duur. Voor de premium stereosetjes gelden natuurlijk andere normen, die zijn voor de serieuze hobbyisten  nopompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15