Citaat van: thepioneer op november 22, 2012, 08:49:54
ik vind marantz zoiezo een wegwerp merk geworden.
Ze maken er 1 knopje extra op en hebben direct een nieuw model. Bescherming tegen dozenschuivers hebben ze niet en dus zakken de oude prijzen als geen ander merk.
Heb het toen meegemaakt dat mijn 8003 serie weg gegeven werd en ik dus 2e hands helemaal niets kreeg voor de spullen. 1.5 jaar oud en het kon voor 1/3 van de nieuwprijs weg.
Daarom heb ik toen het merk snel afgeschreven
Dat is inderdaad 1 manier om er tegenaan te kijken. De prijsdalingen van hun nieuwe producten zijn idioot groot. Nu kost de SR7007 €1599, gisterochtend nog €985, dat scheelt €614!!! Je kunt die prijzen dus niet serieus meer nemen en de handelaren niet meer vertrouwen.
De andere manier om er tegenaan te kijken is dat de prijzen gewoonweg te hoog zijn, ik veronderstel dat het grootste deel van de marge bij de winkel zit. De nieuwprijzen kunnen veel lager zijn, en ja, dat is vervelend voor de winkeliers maar wellicht is hun bedrijfsmodel hopeloos verouderd. Veel mensen (maar niet de hifidioten) lezen wat reviews op internet en kopen vervolgens hun droomproduct bij een webwinkel. Of het interesseert ze sowieso weinig en kopen een palletaanbieding bij de Saturn/MediaMarkt.
Als je trouwens het verschil in de prijs/kwaliteitsverhouding tussen Onkyo en Marantz goed bekijkt, kom je tot dezelfde conclusie: Marantz is nu te duur. Voor de premium stereosetjes gelden natuurlijk andere normen, die zijn voor de serieuze hobbyisten