PM7004 beste audio instelling ?

Gestart door CBdicX, november 17, 2012, 23:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik gebruik een PM7004 als eindversterker (NR 1603 als voorversterker) en vraag mij af wat de kwalitatief beste audio instelling is.
De NR 1603 staat zo neutraal mogelijk, geen Audyssey, geen klank regeling, geen EQ, niets, en voor muziek gebruik ik op de 1603 Direct mode.
De 7004 krijgt het signaal van de 1603 via Pre-Out.

Ik heb de volgende 3 mogelijkheden op de 7004:

1) standaard met klankregeling
2) source Direct
3) power amp direct


Ik ben benieuwd wat jullie zouden selecteren en waarom........

Thx

Niber

#1
Als het signaal binnen komt via de NR naar de PM heb je toch maar één keuze en dat is de power amp?

Met mijn PM gebruikte ik "niets". Gewoon signaal binnen laten komen en laten versterken.
Alle knopjes in het midden en spelen maar!!

Maar je hebt de boel staan begrijp ik. Dan kun je toch heel makkelijk testen wat je zelf het mooiste vindt?
Hier heb je enorme voorstanders van audyssey en aan de andere kant de pure stereo mensen die source direct zullen aanraden omdat dit de kortste signaalweg is.

Persoonlijk zou ik het volgende doen.
De beeldbronnen (TV - Blu Ray - Mediaplayer) op de NR, de instelling van PM dan op power amp (anders krijgen je fronts geen geluid). Zou zelf wel audyssey inmeten...
De muziekbronnen (cd speler - streaming) op de PM, instelling dan "kaal" (knopjes in het midden) laten.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

#2
Nu komt het signaal van de NR binnen op de PM via CD.

Wat ik mij dus afvraag is dat als je deze ingang blijf gebruiken en de toonknoppen op 0 (midden) zet, of in theorie de Power amp instelling een beter signaal geeft omdat dan dit circuit 100% over geslagen word.
Zelfde voor de Source Direct, is die niet gewoon het zelfde als Power amp maar met Source Direct kan je wel het volume regelen op de PM.
Ik blijf verders van de klank instellingen van de NR af, dus ook geen Audyssey want daar ben ik geen liefhebber van. De NR dient alleen maar als tussenstation voor Internet radio, TV en BD.

Marantz zou dit eens wat duidelijker moeten uitleggen in de manual voor een versterker van deze prijs......

renes59

#3
Ik denk dat met power amp. instelling het voorversterker deel wordt buitengesloten, bij source direct wordt alleen de toonregeling niet gebruikt van de vv, toonregeling op 0 wordt alles wel gebruikt maar staat de vv op neutraal, voegt niets toe en laat niets weg.
Ik zou de power amp gebruiken, dan gebruik je de NR als vv. Bij de andere instellingen heb je 2 vv achter elkaar. Of het allemaal hoorbaar is?, ik denk het niet.
Waarom de NR op cd aangesloten?, doe daar een cd speler aan en de NR op tuner.
Doen wat jij het mooiste vindt klinken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Janver

Volgens mij is de manual redelijk duidelijk, alleen weet je niet wat je wilt,

Momenteel loopt het door de pre-out van de NR1602(voorversterker met volume regeling) naar een normale ingang van de PM7004(dus weer door de volumeregeling naar de eindversterker). Het lijkt me niet de bedoeling om 2 volume regelingen te hebben.

Wat wil je via de nr1602 laten lopen en wat wil je via de PM7004 lopen?
Heb je de PM alleen als eindversterker gekocht?

Normaal sluit je de NR aan op de P.Direct van de PM.
ga je cd's of iets dergelijks gebruiken, gebruik je de PM in normale modus.
Ga je Tv kijken, zet je de PM in P.Direct Modus en regelt de rest met de NR.


Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 10:11:02
Volgens mij is de manual redelijk duidelijk, alleen weet je niet wat je wilt,

Momenteel loopt het door de pre-out van de NR1602(voorversterker met volume regeling) naar een normale ingang van de PM7004(dus weer door de volumeregeling naar de eindversterker). Het lijkt me niet de bedoeling om 2 volume regelingen te hebben.

Wat wil je via de nr1602 laten lopen en wat wil je via de PM7004 lopen?
Heb je de PM alleen als eindversterker gekocht?

Normaal sluit je de NR aan op de P.Direct van de PM.
ga je cd's of iets dergelijks gebruiken, gebruik je de PM in normale modus.
Ga je Tv kijken, zet je de PM in P.Direct Modus en regelt de rest met de NR.

en dat voor die prijs en dan zo een uitleg  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: John Wx op november 18, 2012, 10:14:20
en dat voor die prijs en dan zo een uitleg  notworthy

Was ik een beetje kort door de bocht? :angel:

Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 10:15:49
Was ik een beetje kort door de bocht? :angel:

Nee hoor, dit is wat ik ook probeerde te zeggen alleen was dat wat omslachtiger.
Duidelijk verhaal.

Er staat nu drie keer een antwoord van de zelfde strekking, overtuigender kan niet dacht ik zo.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op november 18, 2012, 10:21:29
Nee hoor, dit is wat ik ook probeerde te zeggen alleen was dat wat omslachtiger.
Duidelijk verhaal.

Er staat nu drie keer een antwoord van de zelfde strekking, overtuigender kan niet dacht ik zo.

RTFM  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Oh schrok al.

Had nog geen koffie op en moest nog toiletteren...

Maar volgens mij moet het duidelijk zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de setup van CBdicX!
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 10:25:51
Oh schrok al.

Had nog geen koffie op en moest nog toiletteren...

Maar volgens mij moet het duidelijk zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de setup van CBdicX!

vind je signature BRILJANT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#12
Bedankt voor de reacties !
Ik wil de PM7004 gebruiken omdat ik toch een verschil hoor tussen de NR en PM als ik als test de linker speaker op de NR aansluit en de rechter op de PM.
Het geluid wat de PM produceerd (beide op neutraal) staat mij meer aan, vandaar deze aanschaf.
Ik ben zelfs een stapje verder gegaan, voor het midden kanaal heb ik een tweede PM staan !
Deze tweede word alleen gebruikt bij TV en BD (voor de dialogen),  voor Internet radio, iPod en CD gebruik ik uiteraard de zeg maar Stereo PM.
Ik wil dus kwalitatief het best mogelijke geluid en dan lijkt mij de Power Amp stand de beste in mijn geval, nergens gesleutel aan het geluid.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 10:42:59
Bedankt voor de reacties !
Ik wil de PM7004 gebruiken omdat ik toch een verschil hoor tussen de NR en PM als ik als test de linker speaker op de NR aansluit en de rechter op de PM.
Het geluid wat de PM produceerd (beide op neutraal) staat mij meer aan, vandaar deze aanschaf.
Ik ben zelfs een stapje verder gegaan, voor het midden kanaal heb ik een tweede PM staan !
Deze tweede word alleen gebruikt bij TV en BD (voor de dialogen),  voor Internet radio, iPod en CD gebruik ik uiteraard de zeg maar Stereo PM.
Ik wil dus kwalitatief het best mogelijke geluid en dan lijkt mij de Power Amp stand de beste in mijn geval, nergens gesleutel aan het geluid.

is niet helemaal eerlijk zo een vergelijk maar je moet ergens een vergelijk doen  :-)

vind het wel omslachtig een 2de pm voor een center ?

persoonlijk zou ik de bups verkopen en dan een SR70xx maar is persoonlijk



nee ik zou het doen zoals het nu is en de 2de amp verkopen




sorry topic vervuiling


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#14
Citaat van: John Wx op november 18, 2012, 10:51:11
is niet helemaal eerlijk zo een vergelijk maar je moet ergens een vergelijk doen  :-)

vind het wel omslachtig een 2de pm voor een center ?
nee ik zou het doen zoals het nu is en de 2de amp verkopen

Nee, die 2e amp blijft lekker staan, nu heb ik qua eindversterking alles gelijk  :-D
Ik heb de NR ook op het middenkanaal gehad maar dan zat meteen weer te klooien met de eq om het te krijgen zoals de fronts zijn, daar wilde ik dus vanaf want ik blijf klooien........