PM7004 beste audio instelling ?

Gestart door CBdicX, november 17, 2012, 23:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 10:56:21
Nee, die 2e amp blijft lekker staan, nu heb ik qua eindversterking alles gelijk  :-D

ja maar dat zegt niks over ..... TOP gewoon doen wat jij etc.  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Misschien staat de rechter speaker gewoon beter opgesteld waardoor deze beter klinkt.

Volgens mij heb je gewoon een hogere kwaliteit surround receiver nodig.
Op deze manier ben je alleen geld aan het verspillen voor minimaal beter geluid.

Normale setup met PM7004/surround receiver:

NR1602 aangesloten op P.Direct aansluiten, pm7004 op P.direct:
Digitale televisie via hdmi, coax e.d.
DVD of BD via HDMI, coax e.d.
Andere dingen digitaal aangesloten

PM7004 op normale stand, NR1602 uit:
Cd speler analoog
Andere dingen analoog

Dit zorgt voor het beste geluid. Niet tevreden, geen geld terug.

Hoe heb je het midden kanaal(ik neem aan center) aangesloten?
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 10:56:21
Nee, die 2e amp blijft lekker staan, nu heb ik qua eindversterking alles gelijk  :-D
Ik heb de NR ook op het middenkanaal gehad maar dan zat meteen weer te klooien met de eq om het te krijgen zoals de fronts zijn, daar wilde ik dus vanaf want ik blijf klooien........

Natuurlijk, omdat je de PM7004 niet als eindversterker gebruikt maar als gewone versterker.

RTFM was hier helemaal op z'n plaats.

Je had gewoon voor hetzelfde geld, waarschijnlijk minder een SR7005/SR7007 kunnen hebben die het veel beter had gedaan!
Hier kan uw reclame staan!

CBdicX

Via een High/Low conveter, de enige mogelijkheid vanaf een NR1603.
Weet je wat het 99% is, dat het goed moet zitten tussen de oren, dat is net zo belangrijk als puur technische uitleg.
Ik denk dat mijn opstelling een beter resultaat opleverd dan alleen via de NR.
De NR is met zijn 7 kanalen goedkoper dan 1 stereo 7004, i rest my case.............  :lol:

CBdicX

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 11:06:03
Natuurlijk, omdat je de PM7004 niet als eindversterker gebruikt maar als gewone versterker.

RTFM was hier helemaal op z'n plaats.

Je had gewoon voor hetzelfde geld, waarschijnlijk minder een SR7005/SR7007 kunnen hebben die het veel beter had gedaan!

Bij het gebruik van de Power Direct instelling gebruik ik de 7004 toch wel als eindversterkers ?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 11:08:30
Via een High/Low conveter, de enige mogelijkheid vanaf een NR1603.
Weet je wat het 99% is, dat het goed moet zitten tussen de oren, dat is net zo belangrijk als puur technische uitleg.
Ik denk dat mijn opstelling een beter resultaat opleverd dan alleen via de NR.
De NR is met zijn 7 kanalen goedkoper dan 1 stereo 7004, i rest my case.............  :lol:


notworthy  heb je een heel goed punt of iedereen / andere dat ook vinden  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 11:08:30

Weet je wat het 99% is, dat het goed moet zitten tussen de oren, dat is net zo belangrijk als puur technische uitleg.


Klaarblijkelijk zit het niet goed tussen je oren, want anders had je hier geen vragen gesteld.

Maar het is jou keuze. Ik laat je verder met rust!

Overigens geloof ik ook echt wel dat de PM7004 een beter geluid geeft dan de NR1603, maar niet op deze manier.
Hier kan uw reclame staan!

CBdicX

#22
.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: CBdicX op november 18, 2012, 11:10:46
Bij het gebruik van de Power Direct instelling gebruik ik de 7004 toch wel als eindversterkers ?

Moet je het wel aangesloten hebben op de Power Amp Direct In.

Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#26
Citaat van: Janver op november 18, 2012, 11:20:18
Moet je het wel aangesloten hebben op de Power Amp Direct In.

Dat heb ik nu, voor beide 7004.
De 1603 staat zo neutraal mogelijk dus doet alleen alle dingen zoals eerder omschreven, verders doet de 1603 niets wat geluid betreft en voert uit via pre-out en voor midden de speaker aansluiting.
Ik heb de 1603 gekozen voor de eenvoud (ik woon niet alleen  :wink:) maar verders voldoende opties betreft aansluitingen.
Wel wilde ik een zo goed mogelijk geluid hebben (wat tenslotte door de eindversterker word gemaakt) vandaar dat deze aankoop een beetje anders is dan "normaal".

En natuurlijk zou ik een hogere receiver kunnen kopen die qua geluids kwaliteit in de buurt zal komen van een 7004, maar dan krijg ik weer een over de top apparaat waarvan ik misschien niet eens de helft gebruik.
Nu heb ik het grootste gedeelte van de aankoop besteed aan waar het om gaat, het geluid.
Het ging mij dan ook om de meest efectieve instelling voor de 7004, zoals nu blijkt de Power Amp te zijn....
Bedankt voor alle reacties  :yes:

Marantz 81

Als ik het goe begrijp gebruik je de NR1603 als voorversterker ,en dan pre out van nr naar 2x pm7004 en gebruik je de pm7004,s alleen als eindversterkers ??

en zitten al je bronnen op de NR ?

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 18, 2012, 12:05:27
Als ik het goe begrijp gebruik je de NR1603 als voorversterker ,en dan pre out van nr naar 2x pm7004 en gebruik je de pm7004,s alleen als eindversterkers ??

en zitten al je bronnen op de NR ?

We hadden het net op orde  :lol:  is je onkyo weg ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

vindt het allemaal onduidelijk vandaar mijn vraag , ja onkyo is allang weg wel opletten he  clown1