PM15S2-LE en SR7200 inruilen voor SR7007?

Gestart door QuattroNL, november 16, 2012, 22:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Bezit momenteel een PM15S2-LE (de zwarte uitvoering dus) en een oudere SR7200.
Ik luister meer muziek dan dat ik films kijk (denk 70-30%).
Voordat ik de PM had klonk stereo via de SR (in source direct) ook al prima. De PM bracht het stereogeluid wel een nivo hoger.

Nu het dilemma: Hchifi heeft een nieuwe Sr7007  staan voor een hele interessante prijs. Globaal evenveel als wat de PM mij 2e hands heeft gekost.
Ik zou dus de PM willen verkopen, de oude SR naar zolder en alleen de nieuwe SR gebruiken.

Voordelen: nieuwste geluidsformaten bij BR, hdmi op de SR (gebruik nu een hdmi-splitter, kan die ook mooi weg), tablet bediening.
Nadelen? Zou ie minder zijn in stereo? Hoe gaat ie om met mijn Totems met 4ohm? Heeft ie iets als hdmi pass through zodat de SR niet aan hoeft als ik via de UPC box tv wil kijken waarbij hdmi via de SR loopt.

Zelf gaan luisteren is natuurlijk altijd goed alleen lukt me dat niet op korte termijn.
Iemand nog advies?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

misschien ga je wat inleveren maar hoeveel mensen zijn er wel niet blij met een SR 70xx


zitten meer opties op die je nu of later zal gaan gebruiken en die prijs bij Marcel is wel zeer prettig  :angel:


ja keuze's maken tussen goed en goed is lastig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Tja is ook moeilijk he want het is allebei mooi , ik weet wel zeker dat het minder is in stereo  :wink:

Je hebt voor jezelf toch al een goede referentie uit ervaring van voorheen om een weloverwogen beslissing te kunnen maken  :yes:

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op november 16, 2012, 23:08:44ik weet wel zeker dat het minder is in stereo  :wink:
Dat vertelde Marcel van HCHifi me ook al.
Als dat idd zo is (en wie ben ik om de kunde van Marcel in twijfel te trekken) dan houden we alles maar gewoon bij het huidige.

Vervelend hoor, zo'n upgrade virus  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

Het verschilt ook per persoon ,maar als je zeg maar echt naar de muziek luistert/geniet daarvan niet wegdoen doen die PM15  :no: Je zou ook eens je Totems kunnen aansluiten op je SR7200  en dan muziek luisteren denk niet dat de SR7007 beter is op dat gebied

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op november 16, 2012, 23:19:16Je zou ook eens je Totems kunnen aansluiten op je SR7200  en dan muziek luisteren denk niet dat de SR7007 beter is op dat gebied
Dat ga ik idd dit weekend eens doen ja.
Denk dat ik snel weer terug schakel  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

#6
Ik heb een SR6005 geprobeerd toen ik de PM15S1 nog had ,dat was dus  nopompom

en die SR6005 is echt wel een goede reciever :yes:

Je moet het voor jezelf uitklaren want mijn speakers hebben bijvoorbeeld echt veel power nodig en een goede voorversterker/bron nodig om tot leven te komen

Janver

SR7007 :angel:

Wat waren de verschillen tussen SR7200 en PM15?

Ik denk dat de PM15 bij mij iets meer detail, dynamiek en toch rust had. Maar ik kan het gewoon niet met zekerheid zeggen. De Onkyo geeft gewoon een veel mooier beeld weer, geen bultjes in de laag, normaal middengebied en een oplossing voor de akoestiek. Daarom heb ik nu thuis bepaalde nummers gehoord die ik nog nooit zo mooi heb gehoord!
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Vind het ook te kort door de bocht. Dat Marcel zegt dat de PM beter is komt ook omdat hij beide modellen verkoopt. Als hij gaat zeggen ze zijn niet van elkaar in stereo te onderscheiden dan gooit ie zijn eigen glazen in. Als je kwaliteit, functionaliteit, minder kabels en minder apparaten wil zou ik de 7007 kopen. Heb zelf een(zoals hier wel bekend is) een Onkyo (klasse 7007) 1:1 vergeleken met een PM11s1 en kon geen verschillen horen. Laat ik het zo zeggen als ze er al waren waren ze te verwaarlozen. Ik zelf luister ook veel meer muziek dan dat ik films kijk en dat gaat altijd prima op een goede receiver. Misschien een Oppo 105 oid erbij kopen om de Dac/ schijfjes functie en je bent klaar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Janver op november 17, 2012, 09:14:27
SR7007 :angel:

Wat waren de verschillen tussen SR7200 en PM15?

Ik denk dat de PM15 bij mij iets meer detail, dynamiek en toch rust had. Maar ik kan het gewoon niet met zekerheid zeggen. De Onkyo geeft gewoon een veel mooier beeld weer, geen bultjes in de laag, normaal middengebied en een oplossing voor de akoestiek. Daarom heb ik nu thuis bepaalde nummers gehoord die ik nog nooit zo mooi heb gehoord!

ik wil Audessy 2.0 op elke versterker verplicht word  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Citaat van: John Wx op november 17, 2012, 09:42:53
ik wil Audessy 2.0 op elke versterker verplicht word  :-)

Verplicht niet, maar wel aanwezig. Ik denk dat we een makkelijker leven krijgen!
Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

Audessy zou idd fijn zijn!
Minder apparaten en dus ietsje minder kabels is leuk meegenomen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een nieuwe SR even goed is in stereo dan een PM uit de premium range. Zou op z'n minst raar zijn.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 17, 2012, 10:22:20
Audessy zou idd fijn zijn!
Minder apparaten en dus ietsje minder kabels is leuk meegenomen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een nieuwe SR even goed is in stereo dan een PM uit de premium range. Zou op z'n minst raar zijn.

Mag ik vragen waarom, puur interese
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: John Wx op november 17, 2012, 10:31:33
Mag ik vragen waarom, puur interese
Je doelt op m'n laatste zin neem ik aan?

Het lijkt me marketingtechnisch op z'n minst onverstandig om een SR uit de Range-lijn die qua prijs ruim onder een Premium line PM zit hetzelfde geluid op stereo te laten produceren.  Als dat zo zou zijn dan koopt natuurlijk niemand meer een Premium PM.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81