Ligt het primaat voor jou bij de muziek, de sound, of zijn beiden belangrijk?

Gestart door Cornelis1921, november 15, 2012, 04:33:21

Vorige topic - Volgende topic

Geef a.u.b. aan wat voor jou belangrijker is of...

Muziek (wat er klinkt) is belangrijker dan sound/audio.
16 (40%)
Sound/audio (hoe het klinkt) is belangrijker dan muziek.
5 (12.5%)
Beiden zijn even belangrijk.
18 (45%)
Hier breng ik uit principe mijn stem niet over uit.
0 (0%)
Ik vind deze poll compleet onzinnig.
1 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 40

Marvin

Ik heb het over een die beat, van mij mag je er een onnavolgbare discussie van maken hoor.

kuruki

Ik heb geen zin in onnavolgbare discussies, intellectueel ben ik te licht voor jou, je hebt het: ik heb het over een die beat redface, beat wel ik weet niet wat je bedoelt, ik pas.

Marvin

Marvin

Cornelis1921

:x Down with the money beat! :evil: ;-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kuruki

Dat is een waarheid als een .. koe,

Maar waarom een koe?

Nu Kerstmis nadert  heeft Benedictus na 5 jaar studie ontdekt, dat er geen koe of rund was in de stal,
geen ezel, geen 3 koningen, wel engelen, die niet zongen maar praatten, er was wel een ster, en het staat
vast dat Maria onbevlekt ontvangen was.
Humor of niet, dit is journalistieke info.

Janver

Citaat van: mountainbiker op december 01, 2012, 23:20:29
http://www.rockdrummingsystem.com/underground/drum-beats/the-money-beat.php
Een 4 kwarts maat word ook wel de money beat puke genoemd.Dat zegt wat mij betreft al meer dan genoeg!!

Ach, your loss...

Zoals eerder gezegd door anderen; soms zit genialiteit in de eenvoud.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik muziek afwijs alleen omdat er een vierkwartsmaat of bijv. driekwartsmaat wordt gebruikt.

Ik geniet van muziek omdat het mij pakt niet omdat iemand besloten heeft om een 2/1, 5/4, of 7/8(of 7/4) maat te componeren.

Ik kan bijvoorbeeld heel vaak niks met de muziek uit het tv-programma "Vrije Geluiden" omdat het mij geen emotie geeft.
Hier kan uw reclame staan!

mountainbiker

Citaat van: Janver op december 02, 2012, 09:41:17
Ach, your loss...

Zoals eerder gezegd door anderen; soms zit genialiteit in de eenvoud.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik muziek afwijs alleen omdat er een vierkwartsmaat of bijv. driekwartsmaat wordt gebruikt.

Ik geniet van muziek omdat het mij pakt niet omdat iemand besloten heeft om een 2/1, 5/4, of 7/8(of 7/4) maat te componeren.

Ik kan bijvoorbeeld heel vaak niks met de muziek uit het tv-programma "Vrije Geluiden" omdat het mij geen emotie geeft.
Het gaat hier niet zo zeer om de eenvoud. Het bijna vol continue slaan van de vierkwartsmaat door bijvoorbeeld een drummer duid dus op gebrek aan vaardigheden en/of creativiteit.Het wordt binnen de muziekindustrie  veelvuldig gebruikt om een tekortkoming aan kwaliteit te maskeren.Een bekende jazzdrummer moest een keer auditie doen voor een rockband.Zat klaar achter de drumkit om zijn kunsten te vertonen en toen de zanger aangaf te beginnen met een vierkwartsmaat is hij opgestaan en weggelopen.
Ik heb het trouwens niet zelf verzonnen maar een kennis van mij die beroepsmuzikant is heeft me er een paar keer op gewezen. We hebben in het verleden regelmatig muziekavonden gehad bij mij thuis omdat hij op zoek was naar nieuwe inspiraties voor zijn muziek.Ik werd indertijd regelmatig afgekraakt door hem vanwege de vierkwartsmaat en dat dit niet de bedoeling was.Toen we een keer samen in de kroeg zaten prees hij een nummer van Coldplay dat op de achtergrond klonk.Dat is een vierkwartsmaat Erwin zei ik tegen hem waarop als antwoord kwam: Ik ben er ook weer mooi ingetuind Michiel!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

pietjepc

Dus omdat je indertijd regelmatig afgekraakt bent, omdat je een vierkwartsmaat opzette, vind je hier nu niets meer aan? :?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

mountainbiker

Citaat van: pietjepc op december 02, 2012, 10:57:09
Dus omdat je indertijd regelmatig afgekraakt bent, omdat je een vierkwartsmaat opzette, vind je hier nu niets meer aan? :?
Klopt maar dat is al wel weer een paar jaar geleden. Vind er nu inderdaad niks meer aan en heb sindsdien veel nieuwe bands/artiesten ontdekt in diverse genres. Het vreemde is dat ze vaak onbekend zijn bij het grotere publiek terwijl ze een ongelofelijke goede performance hebben.Ook kwa geluidskwaliteit.
Bands zoals Coldplay,U2 zul je alleen bij hogere uitzondering aantreffen in mijn persoonlijke playlist.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marvin

Ik heb me in m'n leven weinig tot niet laten leiden door de mening van anderen, werk gerelateerde voorvallen daargelaten. 

--Verstuurd zonder netwerk--

WimPeu

Citaat van: mountainbiker op december 02, 2012, 10:21:36
Het gaat hier niet zo zeer om de eenvoud. Het bijna vol continue slaan van de vierkwartsmaat door bijvoorbeeld een drummer duid dus op gebrek aan vaardigheden en/of creativiteit.Het wordt binnen de muziekindustrie  veelvuldig gebruikt om een tekortkoming aan kwaliteit te maskeren.Een bekende jazzdrummer moest een keer auditie doen voor een rockband.Zat klaar achter de drumkit om zijn kunsten te vertonen en toen de zanger aangaf te beginnen met een vierkwartsmaat is hij opgestaan en weggelopen.
Ik heb het trouwens niet zelf verzonnen maar een kennis van mij die beroepsmuzikant is heeft me er een paar keer op gewezen. We hebben in het verleden regelmatig muziekavonden gehad bij mij thuis omdat hij op zoek was naar nieuwe inspiraties voor zijn muziek.Ik werd indertijd regelmatig afgekraakt door hem vanwege de vierkwartsmaat en dat dit niet de bedoeling was.Toen we een keer samen in de kroeg zaten prees hij een nummer van Coldplay dat op de achtergrond klonk.Dat is een vierkwartsmaat Erwin zei ik tegen hem waarop als antwoord kwam: Ik ben er ook weer mooi ingetuind Michiel!!!

Jazzdrummers kunnen niet eens een steady rockbeat neerleggen. Die softies aaien drums en een 4 kwarts rock beat moet je slaan....( wil het je wel eens voordoen hoor) is ze geleerd door zichzelf zwaar overschattende conservatorium leerkrachten op gezondheids gympen.  :gaap:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mountainbiker

Citaat van: marvin op december 02, 2012, 13:53:40
Ik heb me in m'n leven weinig tot niet laten leiden door de mening van anderen, werk gerelateerde voorvallen daargelaten. 

--Verstuurd zonder netwerk--
Kwa muziek sta ik wel open voor iets nieuws.Ik denk dat de beroepsmuzikant waar ik over sprak gewoon gelijk heeft.Hij moet overigens als muzikant erug vaak achter elkaar vierkwartsmaatjes spelen en heeft daar als liefhebber helemaal de balen van.Maar tsja het leverd hem geld op.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE