Ligt het primaat voor jou bij de muziek, de sound, of zijn beiden belangrijk?

Gestart door Cornelis1921, november 15, 2012, 04:33:21

Vorige topic - Volgende topic

Geef a.u.b. aan wat voor jou belangrijker is of...

Muziek (wat er klinkt) is belangrijker dan sound/audio.
16 (40%)
Sound/audio (hoe het klinkt) is belangrijker dan muziek.
5 (12.5%)
Beiden zijn even belangrijk.
18 (45%)
Hier breng ik uit principe mijn stem niet over uit.
0 (0%)
Ik vind deze poll compleet onzinnig.
1 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 40

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op december 02, 2012, 14:54:29

Jazzdrummers kunnen niet eens een steady rockbeat neerleggen. Die softies aaien drums en een 4 kwarts rock beat moet je slaan....( wil het je wel eens voordoen hoor) is ze geleerd door zichzelf zwaar overschattende conservatorium leerkrachten op gezondheids gympen.  :gaap:

http://youtu.be/53cxGeeGFAU
Lijkt me niet dat er hier veel geaaid word door Buddy Rich!! Is echt niet aangeleerd door conservartorium leraren.En om terug te komen op de topic. Bij deze clip ligt het primaat bij beide HB HB

Hier een vierkwarts maat!! redface Zoek de verschillen met Buddy Rich!!

http://youtu.be/YzWXhAU5ZVs

Wat betreft het conservartorium.Dat was juist ook een belangrijk punt van kritiek van die maat van me.Hij heeft het ook regelmatig aan de stok gehad met conservatieve leerkrachten op het conservartorium als student. Ook heeft hij muziekles gegeven aan mensen die een hekel aan muziek hadden (gekregen).Als gemeenschappelijk deler hadden deze mensen dat ze op jonge leeftijd blokfluit hebben moeten spelen.Hij had dan ook een bloedhekel aan blokfluiten en vond dat deze manier van muziekonderwijs een averechts effect hadden op de muzikale ontwikkeling van kinderen en zo talent verloren ging.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

vielzweck

Ik vind de sound belangrijker dan de muziek.

Bij mij gaat dat zo:

Goede muziek daar blijf ik van genieten bij een goede sound

Slechte muziek daar kan ik van genieten alleen (!)  bij een goede sound

slechte muziek bij een slechte sound is 2 maal niets.

Sound wint.   8-)  :lol:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Marvin

Broer van m'n wijlen vriendje is afgestudeerd jazzdrummer en geeft zelf ook thuis drumles, eigen studio gebouwd.
Speelt in meerdere bigbands maar ook in verscheidene pop/rock bandjes.

Dacht dat hij de voorkeur heeft voor de bigband samenstellingen, maar dat komt denk ik door de muziek die hem meer trekt.
Hij kan het beide gewoon erg goed.
Ben meerdere malen bij een pop optreden van hem geweest.
Super strak.

Het enige  bigband optreden waar ik bij was was helaas op de begrafenis van z'n broer.
Zeer indrukwekkend. 
Daar is overigens ook live op de piano gespeeld door z'n vrouw.
Chopin, nocturne.
Even indrukwekkend trouwens.

Dus de ene drummer is de andere niet denk ik zo.

--Verstuurd zonder netwerk--

Janver

Ik krijg wel vaker het gevoel dat mensen anders willen zijn om 'het anders zijn'.

Ik heb bijv. ook niks met kunst waar ze express moeilijk lopen te doen. 3 strepen op het doek en het is een zonsondergang wat de diepste gevoelens uit. Mogelijk vind ik de 3 strepen wel mooi...maar ik zie de connectie niet.
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op december 02, 2012, 14:54:29

Jazzdrummers kunnen niet eens een steady rockbeat neerleggen. Die softies aaien drums en een 4 kwarts rock beat moet je slaan....( wil het je wel eens voordoen hoor) is ze geleerd door zichzelf zwaar overschattende conservatorium leerkrachten op gezondheids gympen.  :gaap:
De beste drummers zijn vrouwen die hun man slaan, in vierkwartsmaat of niet. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Don Logan

Citaat van: Cornelis1921 op december 02, 2012, 17:25:24
De beste drummers zijn vrouwen die hun man slaan, in vierkwartsmaat of niet. :-D
En mannen die vrouwens slaan?

Marvin

Dat is voor beide gewoon een beetje kortzichtig en kan natuurlijk nooit de oplossing voor een probleem zijn, zelfs je hond sla je niet. Fin.

Maar daarvoor zal ik wel de enigste zijn geweest die een stem op 'onzinnige poll' heb uitgebracht...  :-D

Hielke

Sound is het belangrijkste voor mij, dan komt de waardering voor de muziek en of de artiest vanzelf, jammer bv dat veel opnamen zo beroerd klinken.
Vind het jammer dat veel muziek is afgemixst is voor bv mp3,radio airplay ed. maar dat zal wel het tijdsbeeld zijn.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

JohnWx

Citaat van: Hielke op december 03, 2012, 09:45:13
Sound is het belangrijkste voor mij, dan komt de waardering voor de muziek en of de artiest vanzelf, jammer bv dat veel opnamen zo beroerd klinken.
Vind het jammer dat veel muziek is afgemixst is voor bv mp3,radio airplay ed. maar dat zal wel het tijdsbeeld zijn.

Dus als Frans B. erg mooi is opgenomen en gemixt door Fritz de With vind je het mooi  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

mountainbiker

Citaat van: John Wx op december 03, 2012, 10:25:20
geen top geluid maar geniet er volop van

http://www.youtube.com/watch?v=YVABYEUoahU

zelfde nummer maar al veel beter maar blijft voor mij hetzelfde genieten

http://www.youtube.com/watch?v=lVbFMoimgM4
Let eens specifiek  op het ritme verschil van de drum tussen de live versie en de studio opname!!! Zijn twee verschillende songs geworden waarvan de studio opname veruit het beste is.Ik heb het hier dus niet over de geluidskwaliteit.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Cornelis1921

Citaat van: marvin op december 03, 2012, 03:41:56
Dat is voor beide gewoon een beetje kortzichtig en kan natuurlijk nooit de oplossing voor een probleem zijn, zelfs je hond sla je niet. Fin.

Maar daarvoor zal ik wel de enigste zijn geweest die een stem op 'onzinnige poll' heb uitgebracht...  :-D
Wat betreft dat laatste: die optie is er speciaal voor jou, zodat ook jij kon meestemmen. ;-) :-D clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 15, 2012, 04:33:21
stupid
Naar aanleiding van een opmerking van ons medeforumlid kuriki heb ik de dure plicht opgevat om maar eens de nieren van het forum te proeven inzake de verhouding tussen audiofielteit en het waarderen van muziek - wat vindt men hier echt belangrijk: wat er klinkt (muziek), hoe het klinkt (sound/audio) of beide?  Een beargumentatie en/of commentaar hoeft niet, maar wordt op prijs gesteld. Voor de andersdenkenden heb ik ook opties gecreëerd.
Groetjes en tot pollens, byebye Cor.
Poll vergrendeld.
Dank aan al stemmers en posters.
Groet, Cor.