Hoofdtelefoon versterker

Gestart door r.hekman, november 10, 2012, 12:59:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

r.hekman

Ik heb een Marantz SR5007 gekocht en deze aangesloten op mijn tv via HDMI arc, en dit werkt allemaal goed.
Alleen de hoofdtelefoon werkt niet meer,en aangezien we deze vaak gebruiken omdat het door de kinderen lawaaig is, en daardoor ook met de hoofdtelefoon naar het zelfde luisteren als het geluid van de tv,zoek ik naar een oplossing hiervoor.
Bied een hoofdtelefoonversterker hiervoor een oplossing? Zo ja,waarop kan ik hem dan het beste aansluiten.

Mvg. Rudi


xander32

Citaat van: r.hekman op november 10, 2012, 12:59:32
Ik heb een Marantz SR5007 gekocht en deze aangesloten op mijn tv via HDMI arc, en dit werkt allemaal goed.
Alleen de hoofdtelefoon werkt niet meer,en aangezien we deze vaak gebruiken omdat het door de kinderen lawaaig is, en daardoor ook met de hoofdtelefoon naar het zelfde luisteren als het geluid van de tv,zoek ik naar een oplossing hiervoor.
Bied een hoofdtelefoonversterker hiervoor een oplossing? Zo ja,waarop kan ik hem dan het beste aansluiten.

Mvg. Rudi
Of topic; familie van Hekman uit Winterswijk ?

Maus

Een koptelefoonversterker kun je aansluiten op REC out.

r.hekman

Citaat van: xander32 op november 10, 2012, 13:11:06
Of topic; familie van Hekman uit Winterswijk ?

Nee, omgeving Zwolle.

r.hekman

Citaat van: Maus op november 10, 2012, 13:16:31
Een koptelefoonversterker kun je aansluiten op REC out.
Waar vind ik deze aansluiting?

gerard

Vrremd dat je geen geluid hebt via de hoofdtelefoon aansluiting. Kan het niet zo zijn dat je luidsprekers automatisch uitschakelen als je je koptelefoon inplugd en daarna de volume knop flink open moet draaien? Staat mij iets van bij, bij m'n oude SR...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Eeg

Kijk ook eens naar producten van Fiio. Ik gebruik zelf de E7 voor mijn Beyer dynamic en ben er erg tevreden over.
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

r.hekman

Ik heb wel geluid via de hoofdtelefoonaansluiting op de receiver,maar dan hoor ik niets via de speakers.
Normaal zat hij altijd in de tv en met mijn oude onkyo hoorde ik altijd geluid uit de hoofdtelefoon en speakers.
Ik denk dat het met de hdmi arc te maken heeft.
Heb alle apparaten op de márantz aangesloten en via de hdmi out naar de tv.
Heb hem op de tv ook al op een andere hdmi aangesloten,maar zodra je de receiver aanzet krijg ik geen geluid meer uit de tv hoofdtelefoonaansluiting.

JohnWx

Citaat van: gerard op november 10, 2012, 15:40:36
Vrremd dat je geen geluid hebt via de hoofdtelefoon aansluiting. Kan het niet zo zijn dat je luidsprekers automatisch uitschakelen als je je koptelefoon inplugd en daarna de volume knop flink open moet draaien? Staat mij iets van bij, bij m'n oude SR...

RTFM  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Eeg op november 10, 2012, 15:45:17
Kijk ook eens naar producten van Fiio. Ik gebruik zelf de E7 voor mijn Beyer dynamic en ben er erg tevreden over.

Voor relatief weinig veel winst met die dingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


Maus

Ohw analog out, zou ook weleens kunnen werken.