Marantz en Totem

Gestart door Gust0, november 07, 2012, 15:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: drees62 op november 07, 2012, 18:48:39
Beetje vreemde conclusie dat je voor downsizen automatisch bij Totem uitkomt, er is echt heel veel meer hoor.

:yes:

CiteerDe speakers die je hebt staan zijn trouwens ook niet te versmaden, weet niet welke WAF jij hebt :wink:

:yes:



CiteerIk zou er eerst een een zwaardere versterker achter hangen, misschien wil je die Focal's dan helemaal niet meer kwijt  8-) Denk dat de PM KI Lite net te licht is misschien voor deze toch behoorlijke jongens.

zo'n joekels zijn dat nu ook weer niet..  :no:

Type   2-way bass reflex floorstand
Drivers   1'' (2.5cm) Al/Mg inverted
dome tweeter,
6 1/2'' (16.5cm) W cone
midbass, 32mm voice-coil
6 1/2'' (16.5cm) W cone
woofer, 40mm voice-coil
Frequency Response   40Hz to 30.5kHz
Sensitivity   90dB
Nominal Impedance   8 ohms
Minimum Impedance   3.2 ohms
Maximum power handling   200W
Crossover frequency   180Hz / 2 600Hz
Dimensions   39"x9"x13.8" (990x230x350mm)
Net weight   43lbs (19.5kg)

& helemaal niet moeilijk aan te sturen..  :angel:

Citaat van: Gust0 op november 07, 2012, 15:22:37
De Totem importateur geeft de voorkeur aan Engelse of Amerikaanse versterkers "en zeker geen Japanse" dixit de importateur.
Als het even kan zou ik ook graag advies hebben welke Marantz dan eventueel wel zou passen.

wat een waanzin..  :schater:

het hoorbare spectrum ligt tss 20 Hz/kHz, dat dekt elke lading & meer smaken zijn er niet..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Janver

Was Joenit niet de importeur van Totem?
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op november 08, 2012, 09:39:53
Was Joenit niet de importeur van Totem?

Nee is niet was  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Oke, is..bedoelde ik ook...

Dixit was me al onbekend...
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: still life op november 08, 2012, 09:36:37



zo'n joekels zijn dat nu ook weer niet..  :no:

Type   2-way bass reflex floorstand
Drivers   1'' (2.5cm) Al/Mg inverted
dome tweeter,
6 1/2'' (16.5cm) W cone
midbass, 32mm voice-coil
6 1/2'' (16.5cm) W cone
woofer, 40mm voice-coil
Frequency Response   40Hz to 30.5kHz
Sensitivity   90dB
Nominal Impedance   8 ohms
Minimum Impedance   3.2 ohms
Maximum power handling   200W
Crossover frequency   180Hz / 2 600Hz
Dimensions   39"x9"x13.8" (990x230x350mm)
Net weight   43lbs (19.5kg)

& helemaal niet moeilijk aan te sturen..  :angel:

wat een waanzin..  :schater:

het hoorbare spectrum ligt tss 20 Hz/kHz, dat dekt elke lading & meer smaken zijn er niet..  :-D

Zo een Lite heeft 100 watt  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Janver op november 08, 2012, 09:58:23
Oke, is..bedoelde ik ook...

Dixit was me al onbekend...

Dixit ? mij ook  :lol: ik denk dan aan portable wc
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Ik heb de Totem Arro's in de kleur mahonie en die zijn door mijn vrouw zwaar goedgekeurd  :yes:
Mooie ranke speakers in een mooie kleur en met een erg mooi 3D beeld.

Als versterker heb ik sinds een tijdje de PM15S2-LE (voorheen de SR7200).
Erg mooie combi, al laat mijn akoestiek de bass op de sweetspot verdwijnen  nopompom

Voorheen (met de Rogers) klonk het geluid alsof er een deken over de speakers lag.
Met de Totems is die deken verdwenen en met de komst van de PM (en niet te vergeten de DAC) is de laatste vitrage voor het geluid verdwenen. Mooier kan ik het niet omschrijven  :schater:

Je mag altijd een keer langskomen om te luisteren (regio Arnhem). Al heb ik vrij weinig tijd.

Ik heb de Arro's bij Whisper gehoord op zijn Accu en dat klonk heerlijk, incl de bass. Dus ik weet dat het er wel in zit.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Gust0

De PM Pearl is aangekomen en  ik moet zeggen dat momenteel de luidsprekers zeker nog een tijdje blijven  :-D ik ben namelijk véél te véél aan 't genieten van een fantastische sound! Wat een verschil met die "Lite" versterker zeg!

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 11:02:12
De PM Pearl is aangekomen en  ik moet zeggen dat momenteel de luidsprekers zeker nog een tijdje blijven  :-D ik ben namelijk véél te véél aan 't genieten van een fantastische sound! Wat een verschil met die "Lite" versterker zeg!

Wat is er dan anders ? ontwerp is het zelfde en wattage het zelfde ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

#24
Ontwerp is een groot verschil in componenten,voeding en opbouw wattage is ook veel hoger namelijk 2x70w bij 8 ohm voor de lite tegenover 2x90w voor de gewone Pearl maar die cijfers zijn nogal voorzichtig daar er bij tests 110w wordt gemeten op de uitgang van de Pearl omdat de voeding nogal overgedimensioneerd is.  Deze laatste is zelfs getest op de Wilson Maxx3 en dat zie ik de Lite nog niet doen hoor. :wink:
De Pearl is tevens van de grond af opnieuw opgebouwd voor onze Ken z'n feestje terwijl de Lite meer in het verlengde van de PM7004 ligt en dus eerder een massaprodukt is en vooral marketinggewijs gepromoot wordt.
Kenners loven trouwens de high grade componentenkeuze van de Pearl.
(ik zou beter bij Marantz gaan werken  :-D )

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 11:24:11
Ontwerp is een groot verschil in componenten,voeding en opbouw wattage is ook veel hoger namelijk 2x70w bij 8 ohm voor de lite tegenover 2x90w voor de gewone Pearl maar die cijfers zijn nogal voorzichtig daar er bij tests 110w wordt gemeten op de uitgang van de Pearl daar de voeding nogal overgedimentioneerd is.  Deze laatste is zelfs gestest op de Wilson Maxx3 en dat zie ik de Lite nog niet doen hoor. :wink:

20 watt hoor jij  notworthy


100 watt blijft 100 wat en die gebruik je nooit in je woonkamer



Wilson Maxx3 stuur je met mijn Pro-ject van 30 watt nog wel gewoon aan in een woonkamer sterker nog ze geven dit op bij Wilson : 20 Watts per channel minimaal

Commercie commercie daar is waar alles omdraait en het gek maken door cijfertjes die er heel vaak niks toe doen


Bij deze even een paar bijlage om te zien hoeveel vermogen je meer nodig heb om iets meer volume/druk te krijgen/ervaren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

Cijfertechnisch heb je helemaal gelijk! Laat het ons dan op een "onverklaarbaar fenomeen" houden dat de beleving, 3d, stage, stereo effect, diepgang en ruimtelijkheid nu zoveel keer hoger ligt dan ervoor  HB

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 11:42:12
Cijfertechnisch heb je helemaal gelijk! Laat het ons dan op een "onverklaarbaar fenomeen" houden dat de beleving, 3d, stage, stereo effect, diepgang en ruimtelijkheid nu zoveel keer hoger ligt dan ervoor  HB

je bedoeld illusie dat mag kan alleen niet snappen dat de andere versterker dan zoveel slechter was en in een blinde test er niemand is die ze kan onderscheiden



en wat is stereo effect 3d diepgang ruimtelijkheid ? word het totaal plaatje dan groter of word de piano van 2 meter ineens 5 meter ? Stereo is stereo je krijgt uit de ene speaker een signaal en uit de andere en dat is stereo lijkt me stug dat een andere versterker er iets aan toe gaat voegen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op november 14, 2012, 11:35:41
20 watt hoor jij  notworthy


100 watt blijft 100 wat en die gebruik je nooit in je woonkamer



Wilson Maxx3 stuur je met mijn Pro-ject van 30 watt nog wel gewoon aan in een woonkamer sterker nog ze geven dit op bij Wilson : 20 Watts per channel minimaal

Commercie commercie daar is waar alles omdraait en het gek maken door cijfertjes die er heel vaak niks toe doen


Bij deze even een paar bijlage om te zien hoeveel vermogen je meer nodig heb om iets meer volume/druk te krijgen/ervaren
Ben ook momenteel bezig met grafieken en dergelijke.Tsja en inderdaad commercie,commercie. Op dit moment een beetje de specs aan het bekijken van zogenaamde midwoofers (Vifa,Monacor) die in 2 weg systemen gebruikt worden.Toch wel vreemd dat goedkopere exemplaren vaak best wel goede specs hebben!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

QuattroNL

Citaat van: mountainbiker op november 14, 2012, 13:31:40...Toch wel vreemd dat goedkopere exemplaren vaak best wel goede specs hebben!!
Maar klinkt het dan ook goed?
Oftewel: kan je aan de specs ook zien of iets per definitie goed gaat klinken (in jouw oren dus, niet op papier).
Het is natuurlijk een samenspel tussen alle componenten of iets uiteindelijk goed klinkt en je doet ene eerste selectie op basis van de specs maar het biedt geen garantie voor een goed geluid (nogmaals: in je oren, niet volgens metingen).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB