Stukje over netvervuiling door spaarlampen

Gestart door Janver, november 01, 2012, 19:01:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Janver

Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

sinds 1997 is de waterspiegel niet meer gestegen sterker nog 1 mm geslonken we worden voor de gek gehouden


ik wil me peertje terug
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Ben helemaal op LED's aan het overgaan. Hier in de kamer is alleen nog 1 halogeen, rest is al LED. Die halogeen wordt straks vervangen door (5 stuks) 16 Watt LED's. Zouden die ook zo vervuilen?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Janver

Zie filmpje vanaf +/- 4 minuten. LED vervuilt alleen bij positieve piek(logisch als je de werking van een Diode kent). Dat kan een aardig probleem opleveren!!!!
Hier kan uw reclame staan!

Audiotic

Dus gaat mijn stroomreiniging steeds meer zin hebben... ?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Maus

Hier ook steeds meer led. Geen goedkope nemen, daarvan is 't licht niet zo best vind ik. Ik heb Philipsen en da's fijn in gebruik :)

Over stroomvervuiling maak ik me geen zorgen. Hier draait ook weleens een wasmachine en die piekt veel vaker dan ik het licht aan en uit zet op een dag. Daarbij heeft ie nog diverse digitale motorsturingen.

Koelkast piekt ook..

TurboMarco

Uiteindelijk raakt de aarde overbevolkt ,wat men dan als doel heeft is het aantal mensen terug te dringen .

Wake up !

Trefwoorden : illuminatie,Illuminatiegroep,verlichting.



Dollars,Euro's ,..........het draait enkel om de knaken ,de rest is bijzaak .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Citaat van: Maus op november 01, 2012, 23:56:56
Hier ook steeds meer led. Geen goedkope nemen, daarvan is 't licht niet zo best vind ik. Ik heb Philipsen en da's fijn in gebruik :)

Over stroomvervuiling maak ik me geen zorgen. Hier draait ook weleens een wasmachine en die piekt veel vaker dan ik het licht aan en uit zet op een dag. Daarbij heeft ie nog diverse digitale motorsturingen.

Koelkast piekt ook..
Ik heb alleen dure LEDs, van Philips eigenlijk, ook omdat die goedkope of minder licht geven, of domweg al na een paar maand de geest geven...
Ik had wel wat schakelklikken, nu niet meer. Maar vooral een soort brom/ruis als sommige apparaten aansloegen. Is nu ook weg. Rust dus.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

pameijer

Ik maak me niet meer druk. Ik ga gewoon lekker leven en gelukkig zijn  :mrgreen:  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#10
Het lijkt mij juist dat de lampen alleen op die manier de spanning opnemen en dus niet aan ''vervuiling'' doen.
Het is niet zoals bij versterkers: ''What goes in must come out.''
Daarbij komt ook nog dat de inschakelpiek zwaar overdreven wordt daar elk apparaat dit doet dus wat zou zo'n lampje nou maken?
Hij heeft het over de amplitude maar niet hoe groot deze is.................. :gaap:


Het kwikverhaal kende ik reeds.
Voorzichtig zijn dus!

Mijn set klinkt nog steeds hetzelfde dus no worries here!  :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus


Cornelis1921

#12
Citaat van: Marco op november 02, 2012, 01:00:35
Uiteindelijk raakt de aarde overbevolkt ,wat men dan als doel heeft is het aantal mensen terug te dringen .

Wake up !

Trefwoorden : illuminatie,Illuminatiegroep,verlichting.



Dollars,Euro's ,..........het draait enkel om de knaken, de rest zijn bijzaken.
:-) notworthy byebye, Cor.
(Leuk voor in mijn eigen topic, maar alleen zie ik het probleem niet omdat volgens zich alles vanzelf oplost. ;-))
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Citaat van: Marco op november 02, 2012, 01:00:35
Uiteindelijk raakt de aarde overbevolkt ,wat men dan als doel heeft is het aantal mensen terug te dringen .

Wake up !

Trefwoorden : illuminatie,Illuminatiegroep,verlichting.



Dollars,Euro's ,..........het draait enkel om de knaken ,de rest is bijzaak .

Ik dacht dat het over LED's ging, maar nu opeens halen we het alziend oog erbij, nog even en het wordt een vrijmetselaars/illuminati topic  :-o

TurboMarco

Ja ...en kwik in ieder huis ,maar de audiofiel maakt zich druk over netvervuiling  :roll:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)