Meerwaarde?

Gestart door Rob46, oktober 13, 2012, 20:55:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

cz79

Mijn versterker (eind) verbruikt 5W in standby, maar ik merk dan wel dat deze sneller opgewarmd is en lekkerder begint te klinken, dat duurt ongeveer 15 minuten

JohnWx

Citaat van: cz79 op oktober 14, 2012, 09:04:56
Mijn versterker (eind) verbruikt 5W in standby, maar ik merk dan wel dat deze sneller opgewarmd is en lekkerder begint te klinken, dat duurt ongeveer 15 minuten

dit valt onder de noemer aanzetten koffie zetten cdtje pakken koffie pakken en gaan zitten



ik denk ook dat jij de tijd ervoor neemt om het te ontdekken en mensen C'est moi niet omdat ik in die 15 minuten het kwaliteits nivo al meer dan zat vinden



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Nou ik laat hem lekker een minuut of wat spelen en dan ga ik er goed voor zitten, met mijn koffie :-D

JohnWx

Citaat van: cz79 op oktober 14, 2012, 10:06:12
Nou ik laat hem lekker een minuut of wat spelen en dan ga ik er goed voor zitten, met mijn koffie :-D


ik loop zo traag dat de tijd al voorbij is  :lol: moet dan gewoon al weer koelen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Citaat van: Maus op oktober 14, 2012, 02:36:38
Er zijn versterkers die je beter aan kunt laten staan, die doen er heel lang over om op te warmen, echt uren. En dan niet alleen op temperatuur komen, maar ook echt klinken zegmaar.
Die hebben soms wel een 'spaarstand'.

Vind het echt onzin verder hoor, maak dan een iets energiezuinigere versterker die ook goed klinkt.
Hier komt er ook geen klasse A in, heb 't gehad maar mij teveel stroomverbruik voor niets
Ach dit is binnenkort voorbij, voor nieuwe zaken. Standby mag ongeveer niets meer gebruiken (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:339:0045:0052:en:PDF). De EU heeft het plan (misschien is het er al) een limiet te stellen aan het verbruik van versterkers...
Heeft een voordeel: meer ontwikkelingsenergie zal in Klasse D versterkers gestoken worden.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een goed ontworpen Klasse D zeer goed is*. Voor mij het beste dat ik heb gehoord. Ik heb uiteraard niet alles gehoord.....

*: de CIA D-200's zijn Klasse D.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Maus

De EU heeft dat ja, maar niet in Amerika dus :P

JohnWx

klasse D ? ben net pas uit de A fase zit nu in de A/B fase ppffffffffff
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

#22
Citaat van: cz79 op oktober 14, 2012, 08:56:28
Krell, Spectral om zomaar twee voorbeelden te noemen, kun je niet zomaar per definitie benoemen als ' slechte'  versterkers. Deze hebben gewoon meer tijd nodig om op te warmen en klinken ook het best wanneer ze op temperatuur zijn
De PM7200 ook in Klasse AB ook (±30 min.). @Paul, en dat ligt écht niet aan mij maar aan de versterker... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#24
Citaat van: Audiotic op oktober 14, 2012, 10:19:12
Ach dit is binnenkort voorbij, voor nieuwe zaken. Standby mag ongeveer niets meer gebruiken (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:339:0045:0052:en:PDF). De EU heeft het plan (misschien is het er al) een limiet te stellen aan het verbruik van versterkers...
Heeft een voordeel: meer ontwikkelingsenergie zal in Klasse D versterkers gestoken worden.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een goed ontworpen Klasse D zeer goed is*. Voor mij het beste dat ik heb gehoord. Ik heb uiteraard niet alles gehoord.....

*: de CIA D-200's zijn Klasse D.
Kenwood kwam in 2005 al met een dijk van een middenklasse Klasse D versterker. Typeaanduiding is mij ontschoten maar hij moest toen rond de €1200,- kosten. Ad Bijleveld was  toendertijd in LUISTER heel enthousiast over dat apparaat.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

#25
Ik ben ook supertevreden met mijn Klasse D's. kan ze direct vergelijken met m'n MM8003, immers ook niet misselijk. Maar de D's zijn er echt een niveau boven. Daarbij, in een klein doosje (zie mijn set) enorm veel vermogen in reserve, daar zal 't niet aan liggen.
Wat wel is dat ze niet "uit" kunnen, tenzij je de stekker eruit haalt. Aan de andere kant, ze zijn zo efficient, en nemen bijna geen vermogen op in rust (< 1W heb ik ooit ergens gelezen).
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 14, 2012, 15:05:32
De PM7200 ook in Klasse AB ook (±30 min.). @Paul, en dat ligt écht niet aan mij maar aan de versterker... :-D

Dat lijkt mij erg vreemd Cor, had je nou gezegd Klasse A had ik je nog kunnen begrijpen alleen is het geen echte Klasse A maar word alleen de bias omhoog gedraaid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op oktober 14, 2012, 15:48:58
Dat lijkt mij erg vreemd Cor, had je nou gezegd Klasse A had ik je nog kunnen begrijpen alleen is het geen echte Klasse A maar word alleen de bias omhoog gedraaid
Dan is datgene wat er in Paul's signature staat toch waar en op mij van toepassing...  notworthy   
John byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 14, 2012, 15:59:46
Dan is datgene wat er in Paul's signature staat toch waar en op mij van toepassing...  notworthy   
John byebye, Cor.

wat je nu zegt is het zelfde als je zegt dat een vliegtuig niet kan vliegen


oftewel roepen maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op oktober 13, 2012, 21:37:54
buizen ook niet maar moeten effe 5 minuutjes opwarmen kan je effe wat te drinken pakken


De schakeling in zijn totaliteit onder een minuut dus je zult snel moeten zijn.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM