Meerwaarde?

Gestart door Rob46, oktober 13, 2012, 20:55:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Geeft het een hoorbare kwalitatieve meerwaarde als je de componenten 24 uur aangeschakeld of in de stand-by stand laat staan?  HLP

JohnWx

Citaat van: Rob46 op oktober 13, 2012, 20:55:35
Geeft het een hoorbare kwalitatieve meerwaarde als je de componenten 24 uur aangeschakeld of in de stand-by stand laat staan?  HLP

Nee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: John Wx op oktober 13, 2012, 21:02:53
Nee
Nee, net zo als inspelen niet werkt. Aan is aan, uit is uit, en silicium electronica verandert niet. Buizen misschien.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79


Exxar

Ja, de condensatoren zullen sneller uitdrogen waardoor de componenten sneller een revisie zullen nodig hebben.

Audiotic

Citaat van: Exxar op oktober 13, 2012, 21:12:32
Ja, de condensatoren zullen sneller uitdrogen waardoor de componenten sneller een revisie zullen nodig hebben.
Ja je hebt gelijk, hoewel met klasse spullen dat 10 jaar duurt. En het kost stroom! In het kort- uit, of in spaarstand.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 13, 2012, 21:10:17
Nee, net zo als inspelen niet werkt. Aan is aan, uit is uit, en silicium electronica verandert niet. Buizen misschien.

buizen ook niet maar moeten effe 5 minuutjes opwarmen kan je effe wat te drinken pakken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Exxar op oktober 13, 2012, 21:12:32
Ja, de condensatoren zullen sneller uitdrogen waardoor de componenten sneller een revisie zullen nodig hebben.

ja dan wel dan is het JA
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: John Wx op oktober 13, 2012, 21:38:29
ja dan wel dan is het JA

Als je dat als meerwaarde ziet tenminste.

renes59

#9
Citaat van: Rob46 op oktober 13, 2012, 20:55:35
Geeft het een hoorbare kwalitatieve meerwaarde als je de componenten 24 uur aangeschakeld of in de stand-by stand laat staan?  HLP
Nee. Bij buizen ook niet, zoals hier al gezegd die moeten na aanzetten warm worden. Bij mij duurt dat 15 minuten, dan zijn ze warm en veranderen meetbaar niet meer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Niber

#10
Sommige mensen zeggen dat het lekkerder klinkt.
Dezelfde mensen zeggen dat het juist goed voor de apparatuur is om ze aan te laten, aangezien je met aan- en uitzetten de boel intern meer belast. Zelfde geldt voor stroomverbruik, aan zonder wat te doen is zuiniger dan aanzetten.


Persoonlijk vind ik het allemaal dikke onze, wanneer je iets niet gebruikt hoort het uit te staan.
Je laat je lamp toch ook niet aan 's nachts en overdag zodat die de dag erna "mooier licht" geeft?


*Edit: je hebt tegenwoordig ook steeds meer apparaten die je niet helemaal uit kan zetten. De PM5003 zette ik altijd helemaal uit. De cd-speler en de huidige SR hebben deze funct niet en staan dus altijd "stand-by".
Het is heel triest, maar dat soort dingetjes storen me best wel...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Maus

Er zijn versterkers die je beter aan kunt laten staan, die doen er heel lang over om op te warmen, echt uren. En dan niet alleen op temperatuur komen, maar ook echt klinken zegmaar.
Die hebben soms wel een 'spaarstand'.

Vind het echt onzin verder hoor, maak dan een iets energiezuinigere versterker die ook goed klinkt.
Hier komt er ook geen klasse A in, heb 't gehad maar mij teveel stroomverbruik voor niets

renes59

Citaat van: Maus op oktober 14, 2012, 02:36:38
Er zijn versterkers die je beter aan kunt laten staan, die doen er heel lang over om op te warmen, echt uren. En dan niet alleen op temperatuur komen, maar ook echt klinken zegmaar.
Die hebben soms wel een 'spaarstand'.

Vind het echt onzin verder hoor, maak dan een iets energiezuinigere versterker die ook goed klinkt.
Hier komt er ook geen klasse A in, heb 't gehad maar mij teveel stroomverbruik voor niets
Dat zijn dan wel hele slechte versterkers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Krell, Spectral om zomaar twee voorbeelden te noemen, kun je niet zomaar per definitie benoemen als ' slechte'  versterkers. Deze hebben gewoon meer tijd nodig om op te warmen en klinken ook het best wanneer ze op temperatuur zijn

Marantz 81

Ik zie het nut er ook niet van in om appraten aan te laten staan het lijkt mij ook dat ze dan sneller slijten ,al die standby apparaten vindt ik ook onzin kost alleen maar onnodig energie 

Laat wel altijd de apparatuur 10 minuten opwarmen voordat ik ga luisteren ,tuner aan even wat anders gaan doen in de tussentijd  :-) ik hoor ook het verschil als de apparatuur een tijd heeft gespeeld dat het beter klinkt  :yes: