Wederom dank voor de tips en uitleg!
Vandaag een oud medewerker van HoBo gesproken (toevallig mijn nieuwe collega) en die raadde bovenstaande combi ook af! Ditmaal omdat veel mensen het geluid/de sound van Focal snel zat zijn. Los van het advies vind ik de Focal's lekker klinken (de 816W heb ik nog niet beluisterd), vooral de ruimtelijkheid die deze speaker geeft spreekt mij heel erg aan.
In eerste instantie was ik een poos geleden verliefd geworden op de CM7 van B&W, daar deze niet meer te krijgen is ben ik verder gaan kijken. Zodoende tijdens een luistersessie terechtgekomen bij de Focal 816V. (De 816W ga ik nog beluisteren).
Mijn woonkamer is heel gehorig (Oude woning, vloerdelen en plafond van hout) dus wil niet dat het geluid onwijs gaat rondvliegen/galmen. De oppervlakte is 5,5m x 8,5m (46 vierkante meter). Zou onderstaande mijn woonkamer ook goed kunnen vullen? Het gaat er bij mij niet om dat ik hard kan draaien, maar wil juist ook op lage volumes een zuivere sound met body kunnen krijgen.
Zit nu zelf (ook) te denken aan:
2 x B&W CM1
Subwoofer
Marantz SR6006
Subwoofer hoeft mij niet gelijk, maar zit meer met het feit dat de CM1's een stuk kleiner EN minder in vermogen zijn (100w). De gevoeligheid is 84db, houdt dit dan in dat ze zwaardere versterker nodig hebben dan de Focal's? Daarnaast zijn ze 2 weg. Maakt dat nog ook?
Alvast bedankt forumleden!