SR6006 krachtig genoeg voor Focal 816W?

Gestart door hassant, oktober 13, 2012, 12:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

CiteerGE-Foobar plugg-in doet ook wonderen verrichten.

M&M's Intense ook  :kwijl:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

hassant

Ik ben dus de afgelopen dagen stiekem al aan het kijken geweest naar een stereo versterker. Ben er idd zelf ook achter dat muziek voor mij voorrang krijgt. Film kijken is leuk, maar wil de set in eerste instantie aanschaffen om lekker wat plaatjes af te draaien (vinyl ligt nu stof te vangen). Mocht ik er in de toekomst een av recevier van willen maken dan kan dat altijd nog! De oud medewerker van HoBo bracht mij op het volgende idee:

- een beest van een stereo versterker (met de mogelijk om te fungeren als eindversterker voor 't front)
- B&W CM1
- mete de tijd eventueel iets zoals een nr1603 om media sources op aan te sluiten

Ben nu dus in onderhandeling met iemand die zijn KI Pearl Lite weg doet (via marktplaats). Doe ik hier goed aan? De link naar marktplaats in een eerder gegeven reactie ziet er ook goed uit.

What to do? hahaha.... Toen ik naar de winkel ging voor een luistersessie dacht ik te weten wat ik wilde hebben. En nu heb ik totaal iets anders in m'n hoofd. Gaat het altijd zo?

Greetz!

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Exxar

Er staat hier ook een PM15S2 tekoop, en die gebruik ik naar volle tevredenheid samen met een NR1402.

Marvin

Ja dat gaat altijd zo wanneer je je makkelijk door anderen laat beïnvloeden. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Maus

Ik vind CM1's wel goeie speakers, maar veel te eerlijk. Daarom worden ze vermoeiend om naar te luisteren, je krijgt dan de neiging om 't zachter te zetten zegmaar.

Oh wacht CM1, ik dacht CDM1, heel wat anders.

hassant

Citaat van: marvin op oktober 19, 2012, 13:40:52
Ja dat gaat altijd zo wanneer je je makkelijk door anderen laat beïnvloeden. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Ik laat me alleen beïnvloeden door m'n oren ;) Tips en suggesties zijn altijd welkom! Maar wat als "muziek in de oren klinkt" voor een ander hoef uiteraard voor mij niet zo te zijn. Probeer alleen een selectie te maken van alternatieven. Alles beluisteren dat momenteel wordt aangeboden is onmogelijk. Wat wel vast staat is dat ik een Marantz wil. Speakers ben ik nog niet over uit, heb nog een aantal luistersessie te gaan denk ik  8-)

Er staat momenteel ook een setje B&W CM7's te koop op marktplaats. De speaker waardoor het allemaal is begonnen. Inmiddels heeft het volgende de revue al gepasseerd:

- Focal 816V of W (W heb ik nog niet gehoord)
- B&W 683 of 684. Beide al beluisterd maar vielen tegen. Denk dat dit kwam omdat ze op een te lichte receiver stonden. Ga ze dus nog een kans geven, maar dan tijdens een sessie waarbij ze op een zwaardere receiver staan
- B&W CM1 (nog niet gehoord)

- B&W CM7 (zal dan we heel snel moeten gebeuren voor ze weer verkocht zijn!, staan op marktplaats)

... Maar ik snap wat je bedoelt  :-o

Ook makkelijk om te vermelden, het budget! Laten we zeggen +/- 2000,00 euro
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

pameijer

CM7's zijn schitterende speakers! Heb ze ook een tijd geleden beluisterd naast diverse andere speakers (o.m. Focal, Monitor Audio en andere B&W's) en deze sprongen er uit. Klinken ook absoluut beter dan hun opvolgers de CM8, dat is toch meer een designspeaker. De CM7 heeft gewoon de nodige cubic inches  :-)

Niet aarzelen en bieden op MP zou ik zeggen. Beter nog: een beller is sneller. Schiet maar op, straks ben ik je nog voor  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hassant

Citaat van: pameijer op oktober 19, 2012, 14:58:13
CM7's zijn schitterende speakers! Heb ze ook een tijd geleden beluisterd naast diverse andere speakers (o.m. Focal, Monitor Audio en andere B&W's) en deze sprongen er uit. Klinken ook absoluut beter dan hun opvolgers de CM8, dat is toch meer een designspeaker. De CM7 heeft gewoon de nodige cubic inches  :-)

Niet aarzelen en bieden op MP zou ik zeggen. Beter nog: een beller is sneller. Schiet maar op, straks ben ik je nog voor  clown1

Hahaha, ik de verkoper vanochtend al een berichtje gestuurd. Voor nu dus nog even wachten of ik reactie krijg.
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Janver

En een PM15s2 is een hele mooie versterker!!!! ;-)
Hier kan uw reclame staan!

hassant

Citaat van: Janver op oktober 19, 2012, 15:40:07
En een PM15s2 is een hele mooie versterker!!!! ;-)

Ik ben met bieden gestart... Nu kijken wat er gaat gebeuren  :-o
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin


Janver

Citaat van: hassant op oktober 19, 2012, 15:47:35
Ik ben met bieden gestart... Nu kijken wat er gaat gebeuren  :-o

Niets; op zo'n bieding wordt niet gereageerd en na het weekend gedelete.
Hier kan uw reclame staan!

hassant

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Exxar

Als jij diegene bent die 550euro geboden heeft op die gouden PM15S2 op marktplaats....
dan zou ik als verkoper ook gewoon dat bod verwijderen.

Janver

Citaat van: hassant op oktober 19, 2012, 16:23:12
Wie niet waagt...  HB

Die deze keer niet wint voor die prijs.

Nogmaals het is echt een top versterker, niet zomaar een versterker. Deze draagt de premium naam met recht. Dus als je serieus bent, kom terug met een mooi bod; let op goedkoopste op kieskeurig 1299, waren voorheen niet voor onder de 1700 te krijgen.

Ik draai regelmatig wat harder en dan  veel last van (flutter) echo's en daardoor ben ik op zoek naar wat anders. Misschien ook wel een beetje gevoelig voor hoge tonen.
Hier kan uw reclame staan!