Diversen vragen AV Home Theater

Gestart door Spikes25, oktober 12, 2012, 15:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Spikes25

Beste Marantz vrienden,
Hoe vervelend ook ( maar niet heus) ik moet een nieuwe AV receiver kopen en nieuwe Blu-Ray speler. Ik heb toch jullie hulp nodig, uiteraard heb ik eerst gezocht op deze site, vragen gesteld aan de verkopers, en zelfs gebeld met Marantz Nederland.
Eerlijk.....ik krijg tegengestelde antwoorden, dus hoop ik dat jullie gebruikers mij antwoord kan geven.

Mijn keuze is de  Marantz receiver, de SR 6006 of de SR 7005 ( geld speelt hierin een rol) Maar goed,  het is de bedoeling dat ik alle apparatuur via HDMI 1.4a aansluit op de receiver, ook het Humax kasje voor digitale TV.
A/ moet ik ten alle tijden de receiver aanzetten om geluid van de TV te horen, of kan ik ook zonder de rec. Aan te zetten geluid via de TV beluisteren.

B/ is er Hoorbaar verschil te waarneembaar, als de Blu ray is aangesloten via HDMi of coax?

Dan een  vraag  over de Blu-ray speler de UD 5005.
In de brochure staat dat deze 3D ondersteund, op diversen site's en van de verkoper, moest ik horen dat dit allen mogelijk is, na update.
Op deze site zie ik staan dat inderdaad na update, de UD 5005  pas geschikt is voor 3D
Is deze speler nu wel of niet geschikt voor 3D

Stel dat ik  zo mooie UD 5005  en bv een SR 6006 heb staan, en het up-date gaat fout, is er dan een mogelijkheid om  de apparatuur zelf te resetten?
Ik neem aan de een Reset het zelfde is als terug na fabrieks instellingen?

Alvast heel veel dank voor jullie hulp
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Vlearmoes

Allereerst welkom hier

a   Humax met hdmi naar tv en optisch naar versterker    zo kun je ook gewoon tv kijken zonder versterker

b  BDspeler gewoon met hdmi naar versterker

c  gewoon updaten dus     je tv moet natuurlijk ook 3d kunnen weergeven

altijd goed de aanwijzingen lezen voor updaten;    dan ook geen reset nodig

succes
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

 stupid


Verstand van Bluray-spelers heb ik niet.

Maar je geluid van de decoder is altijd wel op een manier ook naar je tv te krijgen, dat daar weleens problemen om de hoek komen kijken is wat anders.
Een oplossing is daar altijd wel voor te verzinnen, desnoods met een extra touwtje voor het geluid.
Maar dat zou niet hoeven als het allemaal correct met elkaar overweg kan, gedonder met HDMI-protocollen valt van te voren niet veel over te zeggen.
Positief denken...  :-D

Een 6 of een 7 serie?
Dat is gewoon goed naar de extra's kijken en dan bepalen of het je de prijs waard is.
Veel van de opties die in die krengen zit ga je waarschijnlijk nooit gebruiken, zeker niet als je hier wat langer blijft hangen.
Wat van de 7005 mooi is is een mogelijkheid tot Audessy-Pro afregeling, kost je wel iets van 400 euro om dat te laten doen maar is de moeite waard. En het hoeft natuurlijk niet, standaard kan je met wat hulp tot hele mooie prestaties komen.
De Pro technicus zit 'toevallig' ook op dit forum, dus ondersteuning voldoende.

Welkom trouwens.

Spikes25

#3
Dank voor de reacties
Sorry voor het lastig vallen, maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven, vandaar mijn twijfel, dus nog een vraag stelling
Het is mij bekend dat de SR 7005 de "grote" broer is van de SR 6006.
Als ik kijk na jaar van uitkomen, dan is de SR 7005 uit augustus 2010 en de SR 6006 uit september 2011. Ik heb me een beetje verdiep in de verschillen. Maar zijn er duidelijke aanwijzingen dat op sommige punten de SR 6006 net weer wat beter is.
Als voorbeeld las ik, dat de update om Airplay werkend te krijgen, 49 euro betaald moet worden, en misschien zit dit in de 6006 standaard ingebakken.

Alvast dank voor een reactie
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marvin

Ja en dat zijn nou die kleine dingetjes waar niemand je echt mee kan helpen.
Alleen jij weet of je Airplay gaat gebruiken of niet, zo zullen er nog wel een handje vol opties zijn die je kunt afwegen.

Faxe

Weet je zeker dat je bij de 7005 moet betalen voor airplay update? Volgens mij is dat al geruime tijd gratis.

Spikes25

Beste Mensen, ik heb de gehele zondagmiddag gespendeerd, met het zoeken naar vergelijkingen tussen de SR 7005 en de SR 6006.
En wat ben ik tegen afwijkende / tegenstrijdige reviews en vergelijkingen aangelopen.
-Bijvoorbeeld de SR6006 ondersteund geen Airplay te gebruiken.
-De SR7005 heeft een aantal analoge uitgangen, de SR6006  heeft deze niet, of ik zie iets over het hoofd, maar volgens mij heeft de SR6006 ook analoge uitgangen. Of er wordt iets anders bedoeld.
De voorzijde van de SR7005 zou van metaal zijn, dit in tegenstelling tot de SR6006.

Wat mij wel duidelijk is geworden, is dat de Grafische gebruikersinterface, en de Setup wizzard, bij de SR6006 mooier en duidelijker, en gebruiksvriendelijker overkomt  dan die van de SR7005. Of is deze interface na een up-date look a like de SR6006, ik denk het niet. ( graag een reactie, van gebruiker van de SR 7007)

Ik ben er van overtuigd dat de SR7005 qua geluid de betere is , deze wordt niet voor niets het vlaggenschip genoemd. 
Mocht iemand een goede duidelijk vergelijking site, test site etc. Ik hoor het graag.
Ik hoop komende week de knoop door te hakken.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marvin

Op de Amerikaanse Marantz site kan je apparatuur vergelijken.


--Verstuurd zonder netwerk--

plauwerys

Citaat van: Faxe op oktober 13, 2012, 15:45:31
Weet je zeker dat je bij de 7005 moet betalen voor airplay update? Volgens mij is dat al geruime tijd gratis.

Bij mij was deze gratis.
Marantz SR7005
Marantz UD7006
B&W CWM663
B&W Cinema 6
B&W CCM 65
Samsung UE46D8000
Telenet digicorder
Monster/QED cables

Sub: nog aan te schaffen :-)

Spikes25

Jullie hebben gelijk, ik vermoed dat ik op een site heb bezocht die over datum was.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Spikes25

Nog even wat vragen

De kans is groot dat ik de receiver SR6006 van Marantz ga aanschaffen.
Rede: is nu goedkoop, heeft t.o.v. 7006 treble en bass, i.p.v een equalizer.

Ik heb de handleiding gedownload, en als ik het goed heb begrepen,  is dat als ik alle apparatuur aansluit via HDMI. Met alles bedoel ik Blu-Ray TV, Humax kastje etc. Dat ik het geluid van de tv ook via zijn eigen speaker kan beluisteren, zo ook het Humax kastje kan bedienen, zonder dat de SR 6006 daarvoor ingeschakeld moet zijn.
Ik moet dan gebruik maken van de HDMI control (pag .105 van handleiding)

Dus mijn vraag is, klopt bovenstaande?
En als ik de receiver inschakelt, dat het geluid dan weer via de receiver (Speakers) te beluisteren is? Of moet ik dan weer diversen instellingen wijzigen?

Ik weet dat je ook kan aansluiten via coax, , glasvezel etc. maar HDMI lijkt mij handiger.
Dit mede als ik nu kijkt na de kabelbende achter de kast.

Waar ik wel van ben geschrokken, en Marantz is daar zeker geen uitzondering op, het ontbreken van een Papieren Uitgebreide handleiding..
De handleiding word geleverd op een cd-rom, wat in mij geval inhoud, dat ik de pc moet verhuizen na de woonkamer, en deze tijdelijk plaatst naast de SR 6006.
Ik begrijp dat dit uit het oogpunt van milieu achterwege is gebleven, maar met apparatuur als deze, vind ik het erg jammer., en een verkeerd besluit.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

plauwerys

#11
Citaat van: Spikes25 op oktober 30, 2012, 21:18:43
Nog even wat vragen

De kans is groot dat ik de receiver SR6006 van Marantz ga aanschaffen.
Rede: is nu goedkoop, heeft t.o.v. 7006 treble en bass, i.p.v een equalizer.

Ik heb de handleiding gedownload, en als ik het goed heb begrepen,  is dat als ik alle apparatuur aansluit via HDMI. Met alles bedoel ik Blu-Ray TV, Humax kastje etc. Dat ik het geluid van de tv ook via zijn eigen speaker kan beluisteren, zo ook het Humax kastje kan bedienen, zonder dat de SR 6006 daarvoor ingeschakeld moet zijn.
Ik moet dan gebruik maken van de HDMI control (pag .105 van handleiding)

Dus mijn vraag is, klopt bovenstaande?
En als ik de receiver inschakelt, dat het geluid dan weer via de receiver (Speakers) te beluisteren is? Of moet ik dan weer diversen instellingen wijzigen?

Ik weet dat je ook kan aansluiten via coax, , glasvezel etc. maar HDMI lijkt mij handiger.
Dit mede als ik nu kijkt na de kabelbende achter de kast.

Waar ik wel van ben geschrokken, en Marantz is daar zeker geen uitzondering op, het ontbreken van een Papieren Uitgebreide handleiding..
De handleiding word geleverd op een cd-rom, wat in mij geval inhoud, dat ik de pc moet verhuizen na de woonkamer, en deze tijdelijk plaatst naast de SR 6006.
Ik begrijp dat dit uit het oogpunt van milieu achterwege is gebleven, maar met apparatuur als deze, vind ik het erg jammer., en een verkeerd besluit.

Pass through enablen op hdmi poort van je setup box. Standby source heet dat.
Hdmi audio out staat bij mij ook op TV en niet amp, anders moet je receiver altijd aanstaan.
Marantz SR7005
Marantz UD7006
B&W CWM663
B&W Cinema 6
B&W CCM 65
Samsung UE46D8000
Telenet digicorder
Monster/QED cables

Sub: nog aan te schaffen :-)