Nog even wat vragen
De kans is groot dat ik de receiver SR6006 van Marantz ga aanschaffen.
Rede: is nu goedkoop, heeft t.o.v. 7006 treble en bass, i.p.v een equalizer.
Ik heb de handleiding gedownload, en als ik het goed heb begrepen, is dat als ik alle apparatuur aansluit via HDMI. Met alles bedoel ik Blu-Ray TV, Humax kastje etc. Dat ik het geluid van de tv ook via zijn eigen speaker kan beluisteren, zo ook het Humax kastje kan bedienen, zonder dat de SR 6006 daarvoor ingeschakeld moet zijn.
Ik moet dan gebruik maken van de HDMI control (pag .105 van handleiding)
Dus mijn vraag is, klopt bovenstaande?
En als ik de receiver inschakelt, dat het geluid dan weer via de receiver (Speakers) te beluisteren is? Of moet ik dan weer diversen instellingen wijzigen?
Ik weet dat je ook kan aansluiten via coax, , glasvezel etc. maar HDMI lijkt mij handiger.
Dit mede als ik nu kijkt na de kabelbende achter de kast.
Waar ik wel van ben geschrokken, en Marantz is daar zeker geen uitzondering op, het ontbreken van een Papieren Uitgebreide handleiding..
De handleiding word geleverd op een cd-rom, wat in mij geval inhoud, dat ik de pc moet verhuizen na de woonkamer, en deze tijdelijk plaatst naast de SR 6006.
Ik begrijp dat dit uit het oogpunt van milieu achterwege is gebleven, maar met apparatuur als deze, vind ik het erg jammer., en een verkeerd besluit.