SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 13, 2012, 00:24:13

http://youtu.be/Sfv3TYbZKXs

Tijdens wat zoeken kwam ik erachter dat ik Youtube het op m'n werk weer doet.
Een Tannoy M-1, verder niet belangrijk maar wel grappig.
Dit vinden ze overigens niet fijn hoor...!

(Linkje aangepast).


dit tijd stip it turns me on  :-D clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Ik had er ook al vreemde gedachten bij, beetje spacey ook...  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Heb zoiets ook al gedaan met een toongenerator. Overigens niet met een dure set.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op oktober 12, 2012, 23:34:42
Laat je niet al te gek maken, uiteindelijk is een goed geluid zo ingewikkeld niet.

*Beetje een dyslectisch momentje geloof ik, ik begrijp je naam nu pas....  :schater:
Het zijn niet weinig mannen die er aan moeten wennen... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bobenjanneke

Ik denk dat ik al met al genoeg advies heb gekregen en basis informatie heb opgedaan, om een goede aankoop van luidsprekers te kunnen doen.
De aankoop zal rond 27 november zijn, net zoals de sr 6006, en zal zeker niet bij een groot dozen schuivende winkelketen zijn.

Iedereen BEDANKT zover!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

Citaat van: marvin op oktober 12, 2012, 23:34:42

*Beetje een dyslectisch momentje geloof ik, ik begrijp je naam nu pas....  :schater:
Wat dacht je dan, wat voor naam er stond?  :schater: :schater:
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Maus

Citaat van: bobenjanneke op oktober 13, 2012, 10:03:56
Ik denk dat ik al met al genoeg advies heb gekregen en basis informatie heb opgedaan, om een goede aankoop van luidsprekers te kunnen doen.
De aankoop zal rond 27 november zijn, net zoals de sr 6006, en zal zeker niet bij een groot dozen schuivende winkelketen zijn.

Iedereen BEDANKT zover!

Succes en laat maar weten wat het word :D

Marvin

Citaat van: bobenjanneke op oktober 13, 2012, 10:49:40
Wat dacht je dan, wat voor naam er stond?  :schater: :schater:
Ja, ik zag het gewoon het niet en heb me er verder ook niet druk om gemaakt.
Je ziet wel vaker vreemde namen voorbij komen, voornamelijk van de Belgische buurtjes geloof ik, maar opeens had ik een lichtpuntje.
Bob en Janneke....


Nou nogmaals welkom dan, Bob én Janneke!  :-D

bobenjanneke

#99
Ben al in een paar luisterruimtes geweest, maar of de prijs beviel me niet ( budget € 550 ), of het uiterlijk niet, of het geluid niet....
En ik ben niet zo van... Ik koop nu 2 luidsprekers, en over een half jaar 2, etc, etc.

Ik had eerst  de Jamo Studio S608 HCS3 in gedachten, maar vind de Tannoy toch beter klinken.

De samenstelling nu op papier :
Marantz SR6006
4 x Tannoy F3
1 x Tannoy Fc
1 x Klipsch sub 10

Voor deze combinatie ( zonder 6006 ) ben ik € 549,- kwijt.

PS. De Logitech staat te koop, voor geinteresseerden:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m604106578-logitech-z-5500-digital-5-1.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Exxar

Dat ziet er al een deftige set uit hoor  hello

Marvin

Daar ga je geen spijt van krijgen!


--Verstuurd zonder netwerk--

bobenjanneke

#102
Ff weer een update:

Van de desbetreffende firma te horen gekregen dat de Tannoy F3 in alleen nog in dark oak te leveren zijn, en dat de center in black is uitgevoerd.

Nu is dat ( mijn mening ) geen kleurencombo, en al helemaal niet gezien het feit dat 1 kastenwand ( 7,4 meter ) volledig hoogglans is.

Bij toeval kwam ik uit op de Jamo Studio S 606 HCS 3 set in  HB hoogglans HB , maar blijkt de Jamo Studio S 608 HCS 3 weer niet in hoogglans uitgevoerd te zijn.

Op de 608 was al eerder mijn oog gevallen.
Dus dit wordt definitieve set wederom na beluisteren van ditmaal originele cd's:

Jamo Studio S 608 HCS 3 black
1 x Klipsch sub 10


Alleen een vraag over de bekabeling:

Ik hoor termen als "Terminator Mit 2 en interlinks Mit 330 serie 2 of 3" voorbij komen?
Wat is het en wat doet het?

Ik dacht dat ik aan 2,5mm2 ( eerder genoemd in dit topic en volgens http://www.kleinspul.net/techniek/luidsprekerkabel.pdf genoeg heb?
Dient de 2,5mm2 dan nog extra geisoleerd te zijn? De maximale afstand is 10 meter.

Nog een vraag/stelling: De receiver ( SR6006 ) bepaalt welke codec er allemaal afgespeeld kan worden ( tot Dolby TrueHD tot DTS-HD Master audio ), de luidspreker bepaald hoe je hem ervaart?

Alvast wederom bedankt voor het luisterende oor!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

lo

2.5 of 4 mm2 is goed genoeg hoeft in principe niet extra afgeschermd te zijn. Dus gewoon speaker snoer van de rol kopen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Mooie set die Tannoys met die Klipch. Voor welke finish gaan jullie?
Groet, Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *