SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

bobenjanneke

Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 21:29:40
Nee hoor, helemaal goed.

Alle kanalen zijn fullrange.
Dus front, center, surround zijn allemaal luidspreker-uitgangen waar vanuit de mix (de dvd of wat dan ook) gebruik kan worden gemaakt van een volledig bereik.
Officieel gezien zou dat dus voor elke luidspreker 20hz tot 20khz kunnen zijn.

Wil je een mooi overlopend geluid van voor naar achter van links naar rechts én diagonaal, dan zou de basis moeten liggen in gelijke luidsprekers. (Akoestiek en allerlei andere zaken even links laten liggen).
Je neemt immers ook niet links en rechts andere luidsprekers als je een stereo opstelling hebt.

Een grote vloerstaande luidspreker met een forse driver geeft een heerlijk afgronddiep laag, dat gaat een klein luidsprekertje op de boekenplank niet redden natuurlijk.
Plaats een subwoofer correct in je systeem en je hebt dat probleem opgevangen.
Het is compromissen sluiten.

Met een subwoofer en 5 boekenplank luidsprekers kan je een behoorlijke thuisbios vullen....

(Zegt de jongen met veel te grote luidsprekers en een trio aan subwoofers).   :-D

Is de verdeling in een 3weg speaker
-Hoge tonen
-Midden tonen
-Lage tonen?

Dus heb ik bij een goede 3weg speaker eigenlijk geen woofer nodig voor de lage tonen?

Ik zal de engelstalige tekst eens op mijn gemak doornemen!

Wederom bedankt voor de info!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Marvin

#61
Nou nee, zo simpel kan je een 2/3 of wat voor weg dan ook niet omschrijven.
Een luidspreker heeft een bepaald frequentie bereik, ongeacht welk type luidspreker je hebt.  50hz blijft 50hz.

Maar ik zou zeggen; Luister niet naar het type maar luister naar degene die je mooi vindt klinken.
Wil je echt gruwelijk filmisch laag hebben dan ontkom je niet aan een subwoofer.

Marvin

Kijk eens bij 'Sets van leden' , spit de foto's wat door, bekijk eens hoe 'wij' het oplossen.
Je zal zien, geen set is hetzelfde.
Persoonlijke voorkeur, vrouw, budget, ruimte, weet ik het wat allemaal.
Allemaal verantwoordelijk voor compromissen die gesloten moeten worden.

Perfect is het alleen bij mij.    :schater:

bobenjanneke

#63
Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 22:13:17
Kijk eens bij 'Sets van leden' , spit de foto's wat door, bekijk eens hoe 'wij' het oplossen.
Je zal zien, geen set is hetzelfde.
Persoonlijke voorkeur, vrouw, budget, ruimte, weet ik het wat allemaal.
Allemaal verantwoordelijk voor compromissen die gesloten moeten worden.

Perfect is het alleen bij mij.    :schater:
Dus eigenlijk is te zeggen dat je met 4 van deze
en een center een beter geluid kan krijgen als met deze van Jamo .

Het is me duidelijk dat plaatjes niets zeggen, maar moet gaan luisteren, maar dan heb ik een idee van wat en hoe.

En wederom thnx!

Ik zal eens door de sets gaan bladeren!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Exxar

#64
Maak een selectie van cds en films die je geregeld beluistert/bekijkt en neem die mee op jouw zoektocht. Vraag demo's van alle luidsprekers die je wilt horen binnen jouw budget, maar ook goedkopere en duurdere. Op die manier weet je wat je wint of moet missen.
Neem je tijd en laat je niet dwingen tot een bepaalde koop.
Heb je geen goed gevoel bij de winkel of de verkoper die je treft, ga dan gewoon naar de volgende.

En ja, de kans bestaat dat die Tannoy luidsprekers de Jamo's naar huis spelen. Je zal ze alletwee moeten beluisteren om dat teweten te komen. Maar meer drivers in een luidspreker staat niet garant voor beter geluid.

Maus

En probeer indien mogelijk je Marantz mee te nemen. Dan weet je hoe het aan die versterker klinkt.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 16:48:51
Die Tannoy luidsprekers zijn onderdeel van een hele reeks.
Echt hele nette prestaties voor luidsprekers van dat bedrag.
4 van die zuilen voor 300€ ga je echt geen spijt van krijgen.
Anders het kleine formaat 4x, center erbij voor 80€ uit dezelfde reeks.
Een ts8 sub erbij, dan kom jij de winter wel door.
Moet voor 500/600€ wel geregeld kunnen worden.

Dit geld overigens voor meer van de gerenommeerde fabrikanten.
Je staat versteld van het geluid wat daar met de juiste plaatsing uit tettert.




--Verstuurd zonder netwerk--
HB byebye Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 11, 2012, 23:09:16
En probeer indien mogelijk je Marantz mee te nemen. Dan weet je hoe het aan die versterker klinkt.

Zal die met een Pioneer of Onkyo niet (bijna) het zelfde klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


Vlearmoes

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 14:10:48
Ik heb ergens een set voorbij zien komen, waarvan de bedrading met cinch was, vandaar mijn vraag....
Maar ik zie dat de 6006 met schroef aansluiting is, dus dan is het de cinch eraf knippen... toch?

Wederom bedankt voor de info!

Ga je je ook eens serieus verdiepen in bekabeling !!!!    anders leeft je apparatuur niet lang  :no:

geen signaalkabel in luidsprekeringangen   ok al knip je de chinch eraf  shutup
wat je gezien hebt is waarschijnlijk een geisoleerde luidsprekerkabel !!!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Anders gesteld, maak je vooral niet te druk om je bekabeling en haal bij een audiozaak gewoon standaard spul van de rol en uit het rek.
Anders zit je straks met een kabel waar je een hele leuke subwoofer van had kunnen kopen.

Het gaat hoe dan ook al een aardige duit kosten om het zaakje met standaard kwalitatieve draadjes aan te sluiten, natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid apparaten en afstanden tot de versterker.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 12, 2012, 11:56:56
Ik ken ze beide niet van geluid :)

Maar beide zullen hun werk toch goed doen om een eerste indruk te maken van een 5.1 speaker set  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Citaat van: marvin op oktober 12, 2012, 15:12:03
Anders gesteld, maak je vooral niet te druk om je bekabeling en haal bij een audiozaak gewoon standaard spul van de rol en uit het rek.
Anders zit je straks met een kabel waar je een hele leuke subwoofer van had kunnen kopen.

Het gaat hoe dan ook al een aardige duit kosten om het zaakje met standaard kwalitatieve draadjes aan te sluiten, natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid apparaten en afstanden tot de versterker.

Vlearmoes doelt op het feit dat de TS niet weet wat het verschil is tussen cinch en banaan, en hij dalijk iets verkeerd aansluit.

bobenjanneke

Wederom bedankt voor bovenstaande reacties!

Ik ga nu online op zoek naar diverse ( kant en klare en zelf samengestelde ) sets, die binnen mijn smaak en budget vallen, en als ik daar een schifting van maken, hier technische details over vragen, luisteren en kopen.

Alleen nog een vraag over Ohm, de sr 6006 heeft "met een krachtig vermogen van 7x110 Watt RMS aan 8 Ohm".

Dien ik nu perse luidsprekers aan te schaffen van 8 ohm, treedt er kwaliteitsverlies op als ik 4 ohms aanschaf?

Alvast bedankt!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Marvin

Citaat van: Maus op oktober 12, 2012, 15:57:05
Vlearmoes doelt op het feit dat de TS niet weet wat het verschil is tussen cinch en banaan, en hij dalijk iets verkeerd aansluit.

Dat weet ik, verkeer geformuleerd van mijn zijde.
Het was weer erg vroeg vanmorgen...