SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

#30
Voor de newbie, luidsprekers koop je op MP.... :-D



--Verstuurd zonder netwerk--

bobenjanneke

Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 11:03:19
Voor de newbie, luidsprekers koop je op MP.... :-D



--Verstuurd zonder netwerk--
Ik heb me altijd voorgenomen, om electronica niet op MP te kopen, omdat naar mijn mening niet te controleren valt wat de staat van iets is.
Om weer terug te komen op mijn ict kennis, je kan niet aan de buiten of binnenkant zien, of het moederbord, geheugen, cpu, etc in goede staat is bij zware belasting.

Daarom ben ik huiverig om luidsprekers te kopen via MP. Ik weet niet hoe ik ze moet testen, klinken ze in mijn huiskamer hetzelfde als de verkopende partij.

En ik wil je advies niet negeren, op MP zijn de prijzen voor gebruikte sets veel lager als in de winkel.
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Marvin

Ik begrijp je helemaal hoor, een paar jaar geleden zou ik ook zo reageren.
Maar er is zoveel moois te koop op MP en dergelijke.
Ook op de forums staat doorgaans genoeg.
In dat laatste geval heb je al een behoorlijke drempel te pakken.
Daar is niets mis mee, zijn liefhebbers zoals wij hier ook zijn.
Als je met een luidspreker goed omgaat doet dat kreng het over 30 jaar nog steeds.
Zelf heb ik bv ook luidsprekers van 1984 gekocht.
Goed, mag en moet je helemaal zelf weten.
Nee die luidsprekers klinken bij de verkoper anders dan bij jou thuis.
Geldt overigens ook voor nieuwe uit een winkel.
Akoestiek is de grootste hand in je weergave.

En inderdaad, 7.1 klinkt leuk maar je bent zwaar afhankelijk van de mix.
Als dat 5.1 is, wat het meestal is, en je luisterd in SD ofzo dan doen die extra luidsprekers helemaal niets.
Wil je er dan toch geluid uit, dan ga je het geluid bewerken met een gekke surround modes. 
Ook dit moet je natuurlijk zelf weten, jou installatie en jou oren.




--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 11:12:08
Ik heb me altijd voorgenomen, om electronica niet op MP te kopen, omdat naar mijn mening niet te controleren valt wat de staat van iets is.
Om weer terug te komen op mijn ict kennis, je kan niet aan de buiten of binnenkant zien, of het moederbord, geheugen, cpu, etc in goede staat is bij zware belasting.

Daarom ben ik huiverig om luidsprekers te kopen via MP. Ik weet niet hoe ik ze moet testen, klinken ze in mijn huiskamer hetzelfde als de verkopende partij.

En ik wil je advies niet negeren, op MP zijn de prijzen voor gebruikte sets veel lager als in de winkel.

Speakers zijn makkelijk te controleren dat hoor je gewoon of iets niet goed werkt met een cd met laag hoog stemmen etc.

Tuurlijk kan je met een laptop of pc kopen 2de hands er zijn simpele prog. waarbij je zo de temperatuur etc. kan aflezen maar daar is de prijs ook naar en je ziet vaak zelf al een beetje hoe iets eruit ziet vind ik


en over speakers hoe die thuis klinken weet je bij de meeste winkels ook niet nieuw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bobenjanneke

Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 11:27:54
Ik begrijp je helemaal hoor, een paar jaar geleden zou ik ook zo reageren.
Maar er is zoveel moois te koop op MP en dergelijke.
Ook op de forums staat doorgaans genoeg.
In dat laatste geval heb je al een behoorlijke drempel te pakken.
Daar is niets mis mee, zijn liefhebbers zoals wij hier ook zijn.
Als je met een luidspreker goed omgaat doet dat kreng het over 30 jaar nog steeds.
Zelf heb ik bv ook luidsprekers van 1984 gekocht.
Goed, mag en moet je helemaal zelf weten.
Nee die luidsprekers klinken bij de verkoper anders dan bij jou thuis.
Geldt overigens ook voor nieuwe uit een winkel.
Akoestiek is de grootste hand in je weergave.

En inderdaad, 7.1 klinkt leuk maar je bent zwaar afhankelijk van de mix.
Als dat 5.1 is, wat het meestal is, en je luisterd in SD ofzo dan doen die extra luidsprekers helemaal niets.
Wil je er dan toch geluid uit, dan ga je het geluid bewerken met een gekke surround modes. 
Ook dit moet je natuurlijk zelf weten, jou installatie en jou oren.




--Verstuurd zonder netwerk--
Het 7.1 verhaal heb ik laten varen, ik ga ( als ik een kant en klare set koop ) voor een 5.0 en dan op zoek naar een goede losse sub indien wenselijk.
Ik weet dat als je goed met je spullen omgaat, het lang mee gaat, zo heb ik tot 3 jaar geleden een akai versterker gehad uit 1981 ( de oude van mijn ouders ).

Ik zal me eens gaan verdiepen in verschillende bij elkaar horende onderdelen ( complete sets ) en eens kijken wat ze op forums e.d. aanbieden...
Luisteren kan geen kwaad, daar heb je gelijk in!

Bedankt voor de info!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

Citaat van: John Wx op oktober 11, 2012, 11:35:26
Speakers zijn makkelijk te controleren dat hoor je gewoon of iets niet goed werkt met een cd met laag hoog stemmen etc.

Tuurlijk kan je met een laptop of pc kopen 2de hands er zijn simpele prog. waarbij je zo de temperatuur etc. kan aflezen maar daar is de prijs ook naar en je ziet vaak zelf al een beetje hoe iets eruit ziet vind ik


en over speakers hoe die thuis klinken weet je bij de meeste winkels ook niet nieuw
Meestal kan je bij een 2e hands pc of laptop geen uitgebreide stress/memtests doen....
Maar je hebt wel gelijk dat het uiterlijk van een product mede bepalend is voor de staat van een product.

Zijn er naast MP en het v&a op dit forum, nog andere v&a forums op hifi gebied?

In iedergeval alvast iedereen bedankt voor zijn bijdrage!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

Ik weet dat er tuning cd's te verkrijgen zijn/waren, om bij auto evenementen je sound & db te meten van je car audio.
Zijn er dergelijke cd's om het geluid van luidsprekers te "testen", om naar de klank te luisteren?
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Marvin

Ja, muziek die jij graag luisterd.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 11:45:10
Meestal kan je bij een 2e hands pc of laptop geen uitgebreide stress/memtests doen....
Maar je hebt wel gelijk dat het uiterlijk van een product mede bepalend is voor de staat van een product.

Zijn er naast MP en het v&a op dit forum, nog andere v&a forums op hifi gebied?

In iedergeval alvast iedereen bedankt voor zijn bijdrage!

nee maar zoals ik al zei daar is de prijs ook naar en wat kost geheugen nou ?


een nieuwe kan ook stuk gaan na 1 jaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bobenjanneke

Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 11:50:45
Ja, muziek die jij graag luisterd.


--Verstuurd zonder netwerk--
Tis me helemaal duidelijk!
Thnx!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

Citaat van: John Wx op oktober 11, 2012, 11:54:04
nee maar zoals ik al zei daar is de prijs ook naar en wat kost geheugen nou ?


een nieuwe kan ook stuk gaan na 1 jaar
Tis me helemaal duidelijk!
Thnx!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan een lage rug hernia.
Als ik weer mag autorijden en tillen, zal ik mijn aankopen hier posten als er interesse is.

De SR6006 schaf ik zeker aan, staat al op gereserveerd, en ik heb nu tijd genoeg ( en voldoende informatie hier opgedaan door jullie dank ) om het internet af te struinen naar nieuwe EN gebruikte sets om een selectie te maken!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Maus


Marvin

En succes met het herstel....!


--Verstuurd zonder netwerk--

Exxar

#44
Ook van mij een spoedig herstel, en overdoe je niet de eerste weken. Hulp vragen is misschien moeilijk, maar je leert dat wel (ik spreek uit ervaring, 3x rugoperatie).

Op het HT forum vind je ook geregeld leuke tweedehandsset voor een mooie prijs.

Zoals deze bvb, bij een forum sponsor voor 149euro per paar