SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

bobenjanneke

#45
Toevallig leden die in de buurt van Geldrop wonen om een keer te mogen kijken naar de opstelling?

Ik zal eens op de forums rondkijken!

Dank je wel allemaal.

Hebben de verschillende HDMI kabels nog invloed op de geluidskwaliteit?
Volgens http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/hdmi-test/ maakt het niet veel uit.

Ik weet weer wel dat de dikte van de luidsprekerkabels invloed ( kunnen ) hebben op de geluidskwaliteit, alleen ben ik niet thuis in de luidsprekerkabelmerken.
En een banaanstekker is toch hetzelfde als een cinch of tulp stekker?
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Exxar

Die hebben een (beperkte) invloed op het beeld en geluid. Koop gewoon een kabel met een deftige afscherming.

still life

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 13:31:05
Hebben de verschillende HDMI kabels nog invloed op de geluidskwaliteit?
Volgens http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/hdmi-test/ maakt het niet veel uit.


being on a budget, zeg ik: draaien met standaard kabels
die draadjes kunnen je makkelijk een 2de speakerset kosten, oftewel besteed je poen waar het telt   :wink:


CiteerIk weet weer wel dat de dikte van de luidsprekerkabels invloed ( kunnen ) hebben op de geluidskwaliteit, alleen ben ik niet thuis in de luidsprekerkabelmerken.

2.5 mm² koper v/d rol (merkloos), zit je altijd goed mee..

CiteerEn een banaanstekker is toch hetzelfde als een cinch of tulp stekker?

:no:

die zet je normaal gezien op je luidsprekerkabel (om makkelijk te kunnen omwisselen van gear)
de blanke draad werkt minstens even goed, zeker met een vaste amp waar je nooit meer aankomt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bobenjanneke

Citeer
die zet je normaal gezien op je luidsprekerkabel (om makkelijk te kunnen omwisselen van gear)
de blanke draad werkt minstens even goed, zeker met een vaste amp waar je nooit meer aankomt..
Maar een banaanstekker kun je wel gewoon aansluiten op een tulp/cinch ingang?
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

still life

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 14:00:25
Maar een banaanstekker kun je wel gewoon aansluiten op een tulp/cinch ingang?

daar kun je vanalles in proppen, maar bedoeling is wel van een dubbel contact te maken..



& een banaan stekker:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bobenjanneke

Citaat van: still life op oktober 11, 2012, 14:05:36
daar kun je vanalles in proppen, maar bedoeling is wel van een dubbel contact te maken..



& een banaan stekker:


Ik heb ergens een set voorbij zien komen, waarvan de bedrading met cinch was, vandaar mijn vraag....
Maar ik zie dat de 6006 met schroef aansluiting is, dus dan is het de cinch eraf knippen... toch?

Wederom bedankt voor de info!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

still life

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 14:10:48
Ik heb ergens een set voorbij zien komen, waarvan de bedrading met cinch was, vandaar mijn vraag....
Maar ik zie dat de 6006 met schroef aansluiting is, dus dan is het de cinch eraf knippen... toch?

Wederom bedankt voor de info!

:no:

als het speakerbekabeling betreft, moet je gewoon de draaiklemmen achterop de SR gebruiken
dus blanke draad eronder, ofwel de (veiligheids) nopjes weghalen & dan accepteren ze ook banana's

die cinch-bedrading zal op analoge interconnects van bvb de cd-speler slaan, denk ik..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bobenjanneke

Citaat van: still life op oktober 11, 2012, 14:16:14
:no:

als het speakerbekabeling betreft, moet je gewoon de draaiklemmen achterop de SR gebruiken
dus blanke draad eronder, ofwel de (veiligheids) nopjes weghalen & dan accepteren ze ook banana's

die cinch-bedrading zal op analoge interconnects van bvb de cd-speler slaan, denk ik..
Wederom bedankt voor de info!!!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Maus

Cinch, die van het eerste plaatje, zijn dus voor 'lijnsignaal' tussen CD speler en versterker, DVD en versterker, wat je ook aansluit.

Het 2e plaatje zijn banaanstekkers, die maak je zelf aan de 2 speakerdraden die aan een speaker zitten, en die gaan in de Marantz bij 'Speaker Output' of iets dergelijks.
Je hoeft deze stekkers niet te gebruiken, de schroefklemmen achterop de Marantz werken ook.

Marvin

Die Tannoy luidsprekers zijn onderdeel van een hele reeks.
Echt hele nette prestaties voor luidsprekers van dat bedrag.
4 van die zuilen voor 300€ ga je echt geen spijt van krijgen.
Anders het kleine formaat 4x, center erbij voor 80€ uit dezelfde reeks.
Een ts8 sub erbij, dan kom jij de winter wel door.
Moet voor 500/600€ wel geregeld kunnen worden.

Dit geld overigens voor meer van de gerenommeerde fabrikanten.
Je staat versteld van het geluid wat daar met de juiste plaatsing uit tettert.




--Verstuurd zonder netwerk--

bobenjanneke

Citaat van: Maus op oktober 11, 2012, 14:36:52
Cinch, die van het eerste plaatje, zijn dus voor 'lijnsignaal' tussen CD speler en versterker, DVD en versterker, wat je ook aansluit.

Het 2e plaatje zijn banaanstekkers, die maak je zelf aan de 2 speakerdraden die aan een speaker zitten, en die gaan in de Marantz bij 'Speaker Output' of iets dergelijks.
Je hoeft deze stekkers niet te gebruiken, de schroefklemmen achterop de Marantz werken ook.
Thnx!
Het verschil is me helemaal duidelijk!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

bobenjanneke

#56
Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 16:48:51
Die Tannoy luidsprekers zijn onderdeel van een hele reeks.
Echt hele nette prestaties voor luidsprekers van dat bedrag.
4 van die zuilen voor 300€ ga je echt geen spijt van krijgen.
Anders het kleine formaat 4x, center erbij voor 80€ uit dezelfde reeks.
Een ts8 sub erbij, dan kom jij de winter wel door.
Moet voor 500/600€ wel geregeld kunnen worden.

Dit geld overigens voor meer van de gerenommeerde fabrikanten.
Je staat versteld van het geluid wat daar met de juiste plaatsing uit tettert.




--Verstuurd zonder netwerk--
Je hebt dus eigenlijk geen verschil tussen front en een back speaker wat betreft het geluid, alleen zijn de frontspeakers meestal groter en de back speakers kleiner zodat ze opgehangen kunnen worden, of zit ik nu onzin uit te kramen?

Over welke reeks heb je het van Tannoy? Want ik zie zoveel types voorbij komen?  redface

En de uitleg die ik lees op bax-shop over actieve en passieve speakers snap, dus met de 6006 heb ik genoeg aan de passieve ( 2 of 3 weg ) luidsprekers?

Wederom allen bedankt voor de tips!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Marvin

Nee hoor, helemaal goed.

Alle kanalen zijn fullrange.
Dus front, center, surround zijn allemaal luidspreker-uitgangen waar vanuit de mix (de dvd of wat dan ook) gebruik kan worden gemaakt van een volledig bereik.
Officieel gezien zou dat dus voor elke luidspreker 20hz tot 20khz kunnen zijn.

Wil je een mooi overlopend geluid van voor naar achter van links naar rechts én diagonaal, dan zou de basis moeten liggen in gelijke luidsprekers. (Akoestiek en allerlei andere zaken even links laten liggen).
Je neemt immers ook niet links en rechts andere luidsprekers als je een stereo opstelling hebt.

Een grote vloerstaande luidspreker met een forse driver geeft een heerlijk afgronddiep laag, dat gaat een klein luidsprekertje op de boekenplank niet redden natuurlijk.
Plaats een subwoofer correct in je systeem en je hebt dat probleem opgevangen.
Het is compromissen sluiten.

Met een subwoofer en 5 boekenplank luidsprekers kan je een behoorlijke thuisbios vullen....

(Zegt de jongen met veel te grote luidsprekers en een trio aan subwoofers).   :-D

Marvin


Marvin

#59
Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 20:09:25


Over welke reeks heb je het van Tannoy? Want ik zie zoveel types voorbij komen?  redface

En de uitleg die ik lees op bax-shop over actieve en passieve speakers snap, dus met de 6006 heb ik genoeg aan de passieve ( 2 of 3 weg ) luidsprekers?



Tannoy Mercury.

Ja je hebt aan passieve luidsprekers voldoende, de actie zit al in de Marantz...   :-o.


*Directe link lukt niet, even op consumenten klikken en dan op Tannoy klikken.

http://hnny.nl/indexhnny.html