SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan88

De hkts 11 is een krachtige set door de bijgeleverde subwoofer. De 16bq heeft mijn neef onlangs gekocht en is inderdaad de zelfde set alleen de subwoofer is kleiner (wel zelfde wattage) gemaakt. Maar als je kleine speakers wilt dan zou ik proberen deze set te luisteren ergens... Ik heb zelf niet zon grote woonkamer vandaar dat ik deze set kocht.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

bobenjanneke

#16
Citaat van: still life op oktober 10, 2012, 13:53:38
als je kiest voor kleine speakers, kies je meteen ook voor een beperkt systeem/geluid
  daar nog meerwaarde op boeken, wordt een beetje moeilijk..
Bedoel je met systeem/geluid het volume of de klank?
Want als ik mijn z5500 goed opendraai, trillen de ramen er al bijna uit, dus qua volume voldoet het.

Zoals in de OP gezegd, ik ben nieuw hier en ben op zoek naar advies.

Ik wil meteen een goede fatsoenlijke set kopen, geen meuk, maar ook geen high end.... Rond de 500 euro wil ik uitgeven aan een 5.1 / 5.2 / 7.1 / 7.2 set...

Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

still life

ik bedoel alles, de prestaties v/e set komen nooit verder dan de gebruikte speakers

& een beetje speaker blaast uw budget (500euro) eigenlijk meteen al weg
dan heb je er nog maar 1 v/d 7 & mankeer je nog een deftige sub

maar goed: het moet niet altijd zo gek hoor  :wink:
er is voor veel minder te koop, in de uitverkoop of 2dehands..

voor jou is het simpel: het mag 500 euro kosten, dan shop je gewoon naar die beurs & is het klaar..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: bobenjanneke op oktober 10, 2012, 14:28:00

Want als ik mijn z5500 goed opendraai, trillen de ramen er al bijna uit, dus qua volume voldoet het.



Dat is fake laag kan ook als je de bass of loudness aanzet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Ik zou persoonlijk kijken voor 2de hands en opbouwen


eerst 2 mooie monitoren of zuilen

dan een sub en dan kom je vaak voor weinig een paar leuke achter speaker tegen en een center
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bobenjanneke

Beste allemaal,

Ik begrijp wat jullie bedoelen, kwaliteit heeft zijn prijs, 50 watt speaker werkt niet op een 110 watt 6006.

Nu ga ik niet over elk artikel vragen wat ik tegenkom, wat vinden jullie ervan, maar ik ben helemaal niet thuis in de speakerwereld qua namen e.d.
Nu heb ik bij http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?manufacturers_id=82&products_id=1570 de gezien, de Jamo Studio S606 HCS5 met 200 watt actieve woofer voor € 594,-

Is deze te vergelijken met de HKTS16WQ 5.1 die 200 euro goedkoper is?

2e hands ben ik niet zo van, al enkele keren een miskoop gehad met verborgen gebreken.

Graag jullie reactie en bedankt voor de vorige reacties!

Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Niber

#21
De watts mag je bij de gewone speakers wel vergeten.

Die jamo set is dikke prima, stappen vooruit ten opzichte van de Z5500.



De jamo set is ook te koop zonder sub. Is dan de hsc3 geloof ik. Zou daar voor gaan en dan doorsparen voor een goede sub. Die 200 schijnt niet heel denderend te zijn...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bobenjanneke

Citaat van: Niber op oktober 10, 2012, 19:22:31
De watts mag je bij de gewone speakers wel vergeten.

Die jamo set is dikke prima, stappen vooruit ten opzichte van de Z5500.



De jamo set is ook te koop zonder sub. Is dan de hsc3 geloof ik. Zou daar voor gaan en dan doorsparen voor een goede sub. Die 200 schijnt niet heel denderend te zijn...
Ik wil een goede (start) set kopen, maar ben niet van plan elk jaar te upgraden.
Ik denk dat ik die jamo set eens ga beluisteren!

Bedankt!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Exxar

Die Jamo set is een leuke instapper. En zoals Niber al zei: stukken beter dan die Z5500.
Over die Jamo sub kan ik niets zeggen, maar als je die set kunt kopen zonder sub, dan kun je misschien beter even sparen voor een BK Elec subwoofer.

bobenjanneke

Citaat van: Exxar op oktober 10, 2012, 20:34:57
Die Jamo set is een leuke instapper. En zoals Niber al zei: stukken beter dan die Z5500.
Over die Jamo sub kan ik niets zeggen, maar als je die set kunt kopen zonder sub, dan kun je misschien beter even sparen voor een BK Elec subwoofer.
Ik ga eerst luisteren, maar denk mijn keuze gemaakt te hebben uit:
Jamo Studio S606 HCS3 zonder sub € 435,-
Jamo Studio S606 HCS5 met sub € 594,-
Jamo Studio S608 HCS3 zonder sub € 566,-
Jamo Studio S608 HCS6 met sub € 853,-

En dan ga ik als ie bevalt voor de S608 HCS3 zonder sub, kijken of ik een sub nodig heb, en dan daar voor sparen.
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Maus

Citaat van: bobenjanneke op oktober 10, 2012, 18:31:25
Beste allemaal,

Ik begrijp wat jullie bedoelen, kwaliteit heeft zijn prijs, 50 watt speaker werkt niet op een 110 watt 6006.

Nu ga ik niet over elk artikel vragen wat ik tegenkom, wat vinden jullie ervan, maar ik ben helemaal niet thuis in de speakerwereld qua namen e.d.
Nu heb ik bij http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?manufacturers_id=82&products_id=1570 de gezien, de Jamo Studio S606 HCS5 met 200 watt actieve woofer voor € 594,-

Is deze te vergelijken met de HKTS16WQ 5.1 die 200 euro goedkoper is?

2e hands ben ik niet zo van, al enkele keren een miskoop gehad met verborgen gebreken.

Graag jullie reactie en bedankt voor de vorige reacties!

Vermogens zeggen niets! Ik heb hier de Marantz PM80 met 100W(?) aan een speakertje hangen van 5W(!) Gaat echt prima maar niet ineens de volumeknop open draaien.

Verder, als je tóch voor grotere speakers gaat zoals die Jamo set, ga dan echt eens luisteren ergens. Je kunt geen enkele speakerset kopen vanaf een plaatje op internet of wat iemand anders roept, het is smaakgebonden, budget gebonden, en ook wat er in de buurt leverbaar is.

Maus

Citaat van: still life op oktober 10, 2012, 14:40:04
ik bedoel alles, de prestaties v/e set komen nooit verder dan de gebruikte speakers

Daar is een mooie versie van: De set is zo goed als de zwakste schakel.

Marvin

Een 7.1 tov een 5.1 zegt helemaal niets.
Er zijn maar weinig mixen waar er met meer dan 5.1 rekening gehouden is.

Ik lees trouwens best wat goede adviezen, iets waar je overigens niet veel mee doet. 
Wil je echt ervaringen en andere meningen horen om je eigen horizon te verbreden, of weet je al wat je gaat halen en is dit gewoon een beleefdheidstopic?


--Verstuurd zonder netwerk--

bobenjanneke

#28
Citaat van: marvin op oktober 11, 2012, 08:45:42
Een 7.1 tov een 5.1 zegt helemaal niets.
Er zijn maar weinig mixen waar er met meer dan 5.1 rekening gehouden is.

Ik lees trouwens best wat goede adviezen, iets waar je overigens niet veel mee doet. 
Wil je echt ervaringen en andere meningen horen om je eigen horizon te verbreden, of weet je al wat je gaat halen en is dit gewoon een beleefdheidstopic?


--Verstuurd zonder netwerk--
Hoi hoi,

Van pc merken weet ik veel, dat je weg moet blijven van sweex/trust/etc.., maar op hifi gebied weet ik niets van merken.
Voor mij klinkt 7.1 beter als 5.1 in de oren, maar snap nu dat er ook in dat formaat opgenomen moet zijn.
Verder was voor mij 100 watt 100 watt, of het nou in een speaker van 5 bij 5 cm zit, of in een speaker van 20 bij 100 cm, snap je?

En ik volg zeker adviezen op, ik ga nu kijken voor een set zonder sub, en sparen voor een goede sub erbij, indien deze nodig is.
En voordat ik een set ga kopen, ga ik verschillende sets beluisteren.

Ik ben echt op zoek naar info, en wil de beste waar voor mijn budget van rond de 500 euro.
Dus ik neem zeker de adviezen ter harte!

Het is alleen: ik ben een Newbie op dit gebied, in hoofdletters!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

JohnWx

Citaat van: bobenjanneke op oktober 11, 2012, 09:10:17
Hoi hoi,

Van pc merken weet ik veel, dat je weg moet blijven van sweex/trust/etc.., maar op hifi gebied weet ik niets van merken.
Voor mij klinkt 7.1 beter als 5.1 in de oren, maar snap nu dat er ook in dat formaat opgenomen moet zijn.
Verder was voor mij 100 watt 100 watt, of het nou in een speaker van 5 bij 5 cm zit, of in een speaker van 20 bij 100 cm, snap je?

En ik volg zeker adviezen op, ik ga nu kijken voor een set zonder sub, en sparen voor een goede sub erbij, indien deze nodig is.
En voordat ik een set ga kopen, ga ik verschillende sets beluisteren.

Ik ben echt op zoek naar info, en wil de beste waar voor mijn budget van rond de 500 euro.
Dus ik neem zeker de adviezen ter harte!

Het is alleen: ik ben een Newbie op dit gebied, in hoofdletters!

Belangrijkste is wat je zelf fijn mooi en prettig vind en een goed gevoel bij hebt


Als je die 5.0 of 5.1 sets goed afregeld kan je er goed/heel goed van genieten denk ik


En het ziet er ook vaak mooi uit heeft ook een weerwaarde voor vele


succes gaat vast lukken



ps: heb zelf 2 creative t40 naast de monitor staan en daar kan ik ook van genieten met een lekker stukje muziek je moet ook alles in zijn geheel zijn en de mogelijkheden op dat moment
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject