Citaat van: John Wx op oktober 11, 2012, 01:07:02
deze man plaatst links naar zijn eigen site en die worden gesponserd door de merken waarvan hij reclame voert, dus wat is dan objectief advies geven
de enige reden denk ik is waarom iemand als Hans B. hier postings doet is niet omdat hij het forum zo leuk vind of om zijn hobby te delen maar puur reclame niks meer niks minder
Kijkend naar JJ's avatar.........denk ik persoonlijk ''HMMMMMZ.''
Waarom?
Een citaat van een ''test'' van een McIntosh versterker:
De versterker heeft al de nodige speeluren achter de rug als ik 'm te logeren krijg. Het geluid is snel na het aansluiten en opwarmen al erg goed. Het is geen extra warm buisgeluid dat de MC275 geeft, maar er wel die mooie flow, het gemak,
het totale gebrek aan korreligheid, dat de buis zo vaak typeert. Opvallend genoeg klinkt het eigenlijk niet echt als een typische push pull KT88 versterker. Het doet me meer aan een single ended triodegeluid denken. Heel apart, want we hebben hier toch echt met een pentode geschakelde push pull versterker te doen, weliswaar met een afwijkende schakelwijze.
Het geluid is gelukkig niet extreem analytisch, maar gaat (n.m.b.m. even gelukkig!) toch ook meer richting neutraal dan naar het typische 'buizenwarm', dat veel mensen van een buisversterker verwachten. Wat dat betreft is deze McIntosh, ondanks de rijke historie van de MC275, een moderne versterker. Ik kan er uren en uren naar luisteren zonder het minste gevoel van luistermoeheid
Nogal wat tegenstrijdigheden als je het mij vraagt.
Een buizenversterker die normaliter korrelig ''klinkt.''
Waar komt dat ''klinken'' toch vandaan vraag ik me af?!
Een versterker hoort aan een reactieve belasting, de luidspreker dus, recht te versterken (binnen 1 dB) en de meeste doen dat nog beter.
Een heel goede binnen 0,2 dB zodat ''verschillen'' onhoorbaar zijn. (binnen de 1 dB grens dus)
Mocht het zo zijn dat een dergelijke versterker dat niet zou halen wat krijgen we dan in het kader van het ''klinken?'' ( maak daar maar versterkende eigenschappen van)
Niets meer dat een zeer kleine afwijking in het weergave karakter wat nauwelijks tot niet op gaat vallen.
Doe maar eens een meting met een blokgolf en als je niet weet wat een blokgolf is google het maar even.
Daarmee zie je direct een afwijking!
Wat je in mijn optiek wél over een versterker of andere hardware kunt zeggen is
kwaliteitDat komt dus neer op potmeters en schakelaars, printmateriaal!!
Potmeters hebben ook een tolerantie net zoals de gebruikte passieve en actieve componenten zoals transistoren,weerstanden etc.
De NFB in een versterker strijkt bepaalde afwijkingen keurig glad, behalve die van b.v. een potmeter.
Alle soorten vervorming die een versterker produceert zijn ook niet noemenswaardig omdat deze ruim onder de gehoorgrens liggen.
Denk maar eens aan de opname of speakers waar veel meer van dat soort in zit.
Mensen beweren soms keihard dat er een wereld van verschil tussen versterkers zit.
Think again zou ik zeggen.
Doe eens een goed uitgevoerde test ipv de ene versterker afkoppelen en de andere er weer aan en daarna zeggen dat deze heel andere versterkende eigenschappen heeft.
Vermogen is ook van ondergeschikt belang en ook weer omdat veel mensen niet eens weten wat het nu eigenlijk precies inhoud.
2 x 100 of 2 x 200 Watt @ 8 , 4 Ohm........who cares?
In de huiskamer draaien we met flee power, hooguit een paar Watt en of de versterker dat nu aan 8 , 6 of 4 Ohm moet leveren maakt niets uit.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik 4 jaar geleden ook nog verschillen meende waar te nemen.
Helaas .............hoax van de bovenste plank!
Lees deze en de andere testen nu eens serieus door zou ik zeggen en trek de enige juiste conclusie.
Ben je het er niet mee eens? prima maar onderbouw het eens?
Denk niet dat je ver komt behalve wat lege woorden.
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15889.0