Luidspreker Rendement/Benodigd vermogen / Plaatsing

Gestart door Marantz 81, oktober 07, 2012, 21:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Vondt op deze site een hoop interresante info ,hoop zal wel bekend zijn bij de meeste ,de manier waarop het wordt uitgelegd maakt het goed begrijpelijk

KLIKKERDEKLIK

KLIKKERDEKLIK

KLIKKERDEKLIK

JohnWx

Deze man maakt reclame voor zijn eigen site hier  :zzz:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op oktober 08, 2012, 01:53:11
Marketing!!!!

Beetje wel, zal er wel gezegd worden ik heb geen verkopen maar wel betaalde reclame van merken uit de handel


Snap ook niet wat Hans B. hier doet dan behalve zijn "kennis" te laten zien maar is allemaal mijn mening alles staat toch op zijn site ? even een linkje en klaar

verder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Leuke site met nuttige info  :-)

Al kan mij in de uitleg van het rendement van luidsprekers en de combinatie versterkers niet helemaal in vinden ,er word te nadrukkelijk uitgegaan van een Ohmse belasting van 4 Ohm terwijl de meeste luidsprekers verre van lineair zijn ,wil je de Ohmse belasting lineair hebben dan gaat dat altijd ten koste van het rendement tenzij je aktief gaat filteren ,dan liggen de verhoudingen ineens heel anders en daar schrikken de meeste audiofiele luisteraars toch wel een beetje van  :-D ,want stel je voor 6 eindtrappen en een active cross-over voor de prijs van een enkele "Premium" versterker kan toch nooit wat zijn  :wink:

Hans , keep up the good work  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Niber

 pompom
Citaat van: John Wx op oktober 08, 2012, 01:04:36
Deze man maakt reclame voor zijn eigen site hier  :zzz:

Citaat van: mountainbiker op oktober 08, 2012, 01:53:11
Marketing!!!!

Citaat van: John Wx op oktober 08, 2012, 10:38:37
Beetje wel, zal er wel gezegd worden ik heb geen verkopen maar wel betaalde reclame van merken uit de handel


Snap ook niet wat Hans B. hier doet dan behalve zijn "kennis" te laten zien maar is allemaal mijn mening alles staat toch op zijn site ? even een linkje en klaar verder

Hebben jullie weer last van ongesteldheid??  :gaap:

Ik vind het hartstikke goed (en denk velen hier met mij) dat deze man zijn kennis behalve op zijn site ook hier met ons wil delen.
Wie weet steken we er nog wat van op!   hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Maus

Sluit ik mij bij aan. Heb er nu al iets van geleerd.

TurboMarco

Ik snap de ophef ook niet ,arjan linkt naar deze nuttige site en niet de man daarachter.Zo kunnen we ook wat te zeiken hebben over links naar bv hifi.nl die boordevol zweverigheid en kwats staat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op oktober 10, 2012, 23:50:32
Ik snap de ophef ook niet ,arjan linkt naar deze nuttige site en niet de man daarachter.Zo kunnen we ook wat te zeiken hebben over links naar bv hifi.nl die boordevol zweverigheid en kwats staat .

deze man plaatst links naar zijn eigen site en die worden gesponserd door de merken waarvan hij reclame voert, dus wat is dan objectief advies geven

de enige reden denk ik is waarom iemand als Hans B. hier postings doet is niet omdat hij het forum zo leuk vind of om zijn hobby te delen maar puur reclame niks meer niks minder




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Niber op oktober 10, 2012, 22:35:11
pompom
Hebben jullie weer last van ongesteldheid??  :gaap:

Ik vind het hartstikke goed (en denk velen hier met mij) dat deze man zijn kennis behalve op zijn site ook hier met ons wil delen.
Wie weet steken we er nog wat van op!   hello

ik kijk er anders naar zijn site is geen hobby of prive site maar puur commercieel gericht


en snap ook niet wat zo een iemand die uit hifibladen branche komt hier komt doen ? op een in verhouding kleinste forum van audio in NL


zijn ervaringen delen waarom een blad als Vi-Fi niet meer bestaat !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op oktober 11, 2012, 01:07:02
deze man plaatst links naar zijn eigen site en die worden gesponserd door de merken waarvan hij reclame voert, dus wat is dan objectief advies geven

de enige reden denk ik is waarom iemand als Hans B. hier postings doet is niet omdat hij het forum zo leuk vind of om zijn hobby te delen maar puur reclame niks meer niks minder
Ron [Perfect_audio] heeft ook een dubbele pet op. Is hij dan ook verdacht?
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 11, 2012, 03:16:00
Ron [Perfect_audio] heeft ook een dubbele pet op. Is hij dan ook verdacht?
Gr. Cor.

Ik werk ook, dus ik ben ook niet meer te vertrouwen. Eigenlijk zijn alleen de echte ouderwetse huisvrouwen op dit forum volledig objectief.....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Citaat van: pameijer op oktober 11, 2012, 06:42:55
Ik werk ook, dus ik ben ook niet meer te vertrouwen. Eigenlijk zijn alleen de echte ouderwetse huisvrouwen op dit forum volledig objectief.....

En dan alleen nog die met een aardgas gestookt fornuis.

JohnWx

#13
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 11, 2012, 03:16:00
Ron [Perfect_audio] heeft ook een dubbele pet op. Is hij dan ook verdacht?
Gr. Cor.

Die linkt alleen naar een site waar niks te verkopen valt en bied prive aan om tegen een gereduceerd tarief een forum lid te helpen

Alleen ik snap niet Cor wat een "grootheid" als Hans Beekhuizen hier te zoeken heeft bij een forum waarbij hij alles naar zijn testen laat leiden en reclame's waardoor hij een vergoeding krijgt, snap ook dat de kachel moet branden, maar doe het dan niet zo opzichtig, of zal ik daar weer een "neusje"voor hebben

Ik zal het allemaal wel weer te zwart wit zien maar heb met dit soort dingen toch wel heel vaak een hoog ja hoe laten we het zeggen hoog aantal % wat klopt

En gelukkig spreek ik nog redelijk wat mensen uit de handel ook van de bladen

Het is nooit verkeerd om wat research te doen Cor, en voor mij is dat bijna altijd bevestigend en leverd meer op, we willen toch een vorm van een prive achtig forum creeren dacht ik altijd, zo niet is een bijdrage van een commerciele site natuurlijk wel welkom voor het voort bestaan want voor niets gaat de zon op, maar daar wil ik voorlopig nog nu bij laten

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op oktober 11, 2012, 01:07:02
deze man plaatst links naar zijn eigen site en die worden gesponserd door de merken waarvan hij reclame voert, dus wat is dan objectief advies geven

de enige reden denk ik is waarom iemand als Hans B. hier postings doet is niet omdat hij het forum zo leuk vind of om zijn hobby te delen maar puur reclame niks meer niks minder


Kijkend naar JJ's avatar.........denk ik persoonlijk ''HMMMMMZ.''

Waarom?

Een citaat van een ''test'' van een McIntosh versterker:





De versterker heeft al de nodige speeluren achter de rug als ik 'm te logeren krijg. Het geluid is snel na het aansluiten en opwarmen al erg goed. Het is geen extra warm buisgeluid dat de MC275 geeft, maar er wel die mooie flow, het gemak, het totale gebrek aan korreligheid, dat de buis zo vaak typeert. Opvallend genoeg klinkt het eigenlijk niet echt als een typische push pull KT88 versterker. Het doet me meer aan een single ended triodegeluid denken. Heel apart, want we hebben hier toch echt met een pentode geschakelde push pull versterker te doen, weliswaar met een afwijkende schakelwijze. Het geluid is gelukkig niet extreem analytisch, maar gaat (n.m.b.m. even gelukkig!) toch ook meer richting neutraal dan naar het typische 'buizenwarm', dat veel mensen van een buisversterker verwachten. Wat dat betreft is deze McIntosh, ondanks de rijke historie van de MC275, een moderne versterker. Ik kan er uren en uren naar luisteren zonder het minste gevoel van luistermoeheid

Nogal wat tegenstrijdigheden als je het mij vraagt.
Een buizenversterker die normaliter korrelig ''klinkt.''

Waar komt dat ''klinken'' toch vandaan vraag ik me af?!

Een versterker hoort aan een reactieve belasting, de luidspreker dus, recht te versterken (binnen 1 dB) en de meeste doen dat nog beter.
Een heel goede binnen 0,2 dB zodat ''verschillen'' onhoorbaar zijn. (binnen de 1 dB grens dus)

Mocht het zo zijn dat een dergelijke versterker dat niet zou halen wat krijgen we dan in het kader van het ''klinken?'' ( maak daar maar versterkende eigenschappen van)

Niets meer dat een zeer kleine afwijking in het weergave karakter wat nauwelijks tot niet op gaat vallen.

Doe maar eens een meting met een blokgolf en als je niet weet wat een blokgolf is google het maar even.
Daarmee zie je direct een afwijking!

Wat je in mijn optiek wél over een versterker of andere hardware kunt zeggen is kwaliteit
Dat komt dus neer op potmeters en schakelaars, printmateriaal!!
Potmeters hebben ook een tolerantie net zoals de gebruikte passieve en actieve componenten zoals transistoren,weerstanden etc.
De NFB in een versterker strijkt bepaalde afwijkingen keurig glad, behalve die van b.v. een potmeter.

Alle soorten vervorming die een versterker produceert zijn ook niet noemenswaardig omdat deze ruim onder de gehoorgrens liggen.

Denk maar eens aan de opname of speakers waar veel meer van dat soort in zit.

Mensen beweren soms keihard dat er een wereld van verschil tussen versterkers zit.
Think again zou ik zeggen.
Doe eens een goed uitgevoerde test ipv de ene versterker afkoppelen en de andere er weer aan en daarna zeggen dat deze heel andere versterkende eigenschappen heeft.

Vermogen is ook van ondergeschikt belang en ook weer omdat veel mensen niet eens weten wat het nu eigenlijk precies inhoud.

2 x 100 of 2 x 200 Watt @ 8 , 4 Ohm........who cares?
In de huiskamer draaien we met flee power, hooguit een paar Watt en of de versterker dat nu aan 8 , 6 of 4 Ohm moet leveren maakt niets uit.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik 4 jaar geleden ook nog verschillen meende waar te nemen.
Helaas .............hoax van de bovenste plank!  8-)

Lees deze en de andere testen nu eens serieus door zou ik zeggen en trek de enige juiste conclusie.
Ben je het er niet mee eens? prima maar onderbouw het eens?
Denk niet dat je ver komt behalve wat lege woorden.

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15889.0







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM